20 juli 2025, 00:38:09

Sammy's nestje

Gestart door Lique, 19 juni 2003, 16:33:39

« vorige - volgende »

Speedy

Och gossie....hoe kan dit nu weer?
Jeetje wat een pech zeg.
Wat vreemd is dat, hoe kan dat nou dat ie kleiner wordt dan?
Triest is dit hoor.
Weet ff niks anders te zeggen, heel jammer.

Snif))

Trudie

Ellen

Hallo lique,

Wat ziet dat jonkie er vreselijk ziek uit zeg.
Ik hoop maar dat het een lang lijden bespaard blijft.
Vreemd hoor dat het zo klein geworden is. En dan
al die blauwe plekjes.
Het is gewoon een beetje zielig.

Sterkte gewenst Ellen.

Lique

19 juli 2003, 13:51:32 #92 Last Edit: 19 juli 2003, 13:53:32 by Angelique
hoi allemaal,

ik heb het oudste jong maar tijdelijk overgezet naar phoebe, want het gaat niet lekker.
Nu heeft Phoebe er 5 om voor te zorgen, en sammy 1.
Hopelijk gaat ze de kleine nu een keer voeren.....

dat het kleintje er zo uit ziet, is volgens mij omdat er telkens anderen in het nestkastje probeerden te komen.
Daarom heb ik ook alle anderen overgezet in de kamervoliere.
Het is nu wel een drukke bedoeling daar, maar het is wel ff nodig. ze zitten nu met zn 7 en in de kamervoliere.
In de grote kooi zijn nu alleen nog maar phoebe, kyra en sammy, met de kleintjes.

Speedy

Hoi Angelique,

Denk je dat het komt, door niet te voeren?
Het lijkt dan wel op uitdroging, ik kan anders niet  snappen, dat het zo klein is geworden.
Ik hoop dat het nu goed gaat, zou jammer zijn als Sammy geen jong behoudt.
Zielig he.....goh.

Nou sterkte ermee en maken jullie  er vandaag alsnog een leuke dag van met Cobie en Daan.

Groetjes,
Trudie

Lique

19 juli 2003, 13:59:54 #94 Last Edit: 19 juli 2003, 14:00:41 by Angelique
Hoi Trudie,

Ik denk dat het komt door de warmte, dat Sammy niet goed voert. Misschien komt het ook wel, omdat ze hem niet ziet.
De grotere ziet ze wel, en die kondigt zichzelf ook wel aan, als hij honger heeft, maar de kleinste heeft steeds minder kracht...

Ja, ik denk ook wel dat het gezellig wordt.
Ik kan alleen zelf niet het jong uit zijn lijden verlossen, maar Daan kan dit misschien wel.
Ik ga het in ieder geval met hem bespreken...

Mandy

Oeps, dat ziet erinderdaad niet goed uit, die zal het niet gaan redden denk... :-/
Zeer doet dat om te zien hé en je kan er niets aan doen, beter is missien inderdaad om het jong verder lijden te besparen. Al die tijd zal het zowieso een honger gevoel hebben en (gelukkig) weten we niet of tie pijn heeft...

Ik stond er zo een keer alleen voor en kon het ook niet, maarja het lijden van dat beestje woog erg zwaar voor me, maar met pijn in m'n hart en de tranen over m'n wangen heb ik dat toen toch gedaan. Het was echt vreselijk om te doen, dus als je dat een ander kan laten doen zou ik dat ook doen hoor, het is echt akelig.  :(
Ik heb zowat de hele middag gejankt en ik zag toen ook een hele poos het beeld voor me van het resultaat...want ik moest natuurlijk wel ff kijken of ik het goed had gedaan...bbbrrrr.  :o
Gelukkig had ik Paco toen in de buurt die me had getroost en heel lief bij me bleef... :P

Veel sterkte ermee!
Is dit trouwens de eerste keer dat jullie meemaken dat een jong het ws niet gaat redden?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Stijn dc

hello

je moet jezelf hard maken om zoiets te doen, dat is waar!
maar je kan het bij wijze van spreken al vast begraven, omdat zon kleintje nog geen besef heeft wat er gebeurd en dan zal hij rustig sterven! het is wel de wreedste manier, maar hij zal wel dadelijk sterven!! :-[ :-[ :-[ :-[

SDC

Lique

Hoi Mandy en Stijn,

Ja, het is echt donders moeilijk, maar het hoort wel bij het leven.
Gelukkig sta ik er wel realistisch tegenover.
Als dit een jong van een ander geweest was, zou ik zeggen, of zelf een 'handje helpen' of naar de DA om hem een spuitje te laten geven.
Het kleintje is niet meer te redden.
Een kleine valk van 7 dagen hoort al behoorlijk groot te zijn, en moet er niet uitzien, als een kleintje van 1 of 2 dagen oud.
De pootjes, daar zit bijna geen beweging meer in.
Hij is behoorlijk zwak.
Het kleintje heeft totaal geen overlevingskansen, en zal waarschijnlijk binnen een paar uur uit zichzelf sterven (als hij niet gevoerd wordt)...

Stijn dc

hello

ja, zo horen we het graag, dat je het er moeilijk bij hebt (wat normaal is ) maar dat je er realistisch tegenover staat!
ik vind het wel wat overdreven om z'on jong een spuitje te laten geven, dit is me wel wat te kostelijk hoor!!

SDC:D

Lique

Hoi Stijn,

Ja, bij zo'n klein jong, die kan zowiezo al niks hebben, dus zal naar mijn idee ook niet veel voelen.
Daarom is een spuitje naar mijn idee ook niet echt nodig.
Maar zelf kan ik hem niets doen. Maar dat is  ook 1 telefoontje plegen, en er staat hier iemand die het wel kan.
Ookal is het moeilijk... het is wel nodig.

Stijn dc

hello

ja, je hebt gelijk!
gelukkig dat je zoiets zelf niet moet doen als je dat niet over je hart kan krijgen!!
hoe gaan ze dat dan doen eigenlijk, dat vrag ik me wel af

Lique

Hoi Stijn,

Nee, ik krijg het echt niet over mijn hart, ookal weet ik, dat het beter is, en geen andere mogelijkheid.
Maar toch lukt het niet.
En ik wil niet weten, hoe het precies gaat, ik hoef het ook niet te zien... :-X

Stijn dc

hello

ja, dat kan ik wel begrijpen!! sommige mensen kunnen er echt neit tegen, en sommigen doen het gewoon zelf!
ik denk aan dierenartsen en zo!
maar ook gewone mensen!!

Lique

Sammy komt nog niet eens in de buurt van de kleine. Het lijkt wel of ze het aanvoelt, dat hij niet gezond is. :-/

Speedy

Ja ze voelt het aan hoor, zielig is dit hoor, nu heeft Sammy dus niks meer om groot te brengen?