2 mei 2025, 09:34:17

Vechtende mannetjes!!

Gestart door gremmers, 19 april 2006, 13:47:03

« vorige - volgende »

gremmers

Sinds afgelopen maandag heb ik de broedblokken opgehangen in mijn voliere, er werd wel wat gevochten door de mannen, maar nu begint het een beetje uit de hand te lopen 1 mannetje heeft zijn vleugel en pootje goed bezeerd en de ander heeft bloed op zijn verenpak. Wat moet ik doen de blokken weer weghalen? Ik heb meer volwassen mannetjes dan vrouwtjes...

Karin

Het is niet verstandig om met meer mannen dan poppen broedblokken op te hangen. Dan is het inderdaad wachten op problemen, want die mannen ( ach ja, mannen hè ?  ;D ) willen allemaal wel nageslacht  ;) Ik zou geen blokken met eitjes weghalen, want de kans is groot dat de ouders niet meer gaan broeden. Ik zou het koppel(s) waar je mee wilt kweken apart zetten met een blok. Lukt dit niet dan kun je ook de vrijgezelle mannen weghalen. Is dat ook geen optie dan alle blokken weghalen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

gremmers

bedankt voor de reakties, ik heb de blokken weg gehaald, de gezondheid van mijn valken vind ik belangrijker dan het krijgen van jongen. Ik ga eerst zorgen dat er voor ieder mannetje een vrouwtje is en dan ga ik weer voorzichtig proberen te kweken. Weg doen van mannen is geen optie want ze zijn allemaal handtam en ik ben er dus erg aan gehecht.

Karin

Tuurlijk niet wegdoen  ;D Ik bedoelde in een andere kooie zetten  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves