3 mei 2025, 20:13:17

valkje = nieuwe waakhond?

Gestart door n00bst4r, 17 april 2006, 22:57:17

« vorige - volgende »

n00bst4r

hello

er zijn nog vele topics over het krijsen van de valkjes maar ik vind het opmerkelijk dat ze begint te fluiten als er iemand van het gezin aankomt met de auto op de oprit. Meteen als dit gebeurt begint ze te krijsen. Ook wanneer ik uit mijn kamer kom (toch meer dan 20 meter afstand) begint ze te krijsen.

ik had al gedacht om nog een valkje te nemen om dit eventueel te minderen. maar mijn vader is niet ech een dierenvriend (zolang ze in een kooi zitten is het goed van hem :( )

heeft mss nog iemand een tip hiervoor???

Greetz
        Arno

vickie

Je hebt gelijk hoor. Het beste om dit schreeuwgedrag te verminderen is er een valkje bijnemen. Op een andere manier krijg je dit niet opgelost denk ik.  :-\ Zeg maar tegen je vader, als hij er geen valkje bijwil, je valkje dit zal blijven doen!  ;)
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

n00bst4r

hello

dat heb ik al geprobeerd maar dat werkt niet
wel hebben we al geprobeerd om te dreigen  ;D
men vader wil absoluut zijn aquarium behouden maar die is niet genoeg onderhouden om het mooi te laten lijken. men moeder en iedereen eignelijk, wil de aquarium weg.
dus hebben we gedreigd, nieuwe vissen is een valkje bij.
het was wel niet effectief denk ik  :(

als er toch iemand een manier weet, gelieve dit te delen :)

greetz
        Arno

Mara

De enigste manier is denk ik een valkje erbij nemen. Ik heb er twee binnen zitten en toen Lotje nog alleen zat deed hij ook meer krijsen dan dat hij nu doet. Nu roept hij nog wel als iemand van ons naar huis komt maar lang niet meer zo erg als voorheen.

Succes

Mara