17 juli 2025, 19:04:16

Hoera

Gestart door Roma, 15 april 2006, 22:28:59

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Roma
Waarom geef je extra zonnebloempitten?
Die zijn erg vetrijk,misschien dat het daardoor komt.
Bij mij krijgen de kweekvogels juist voer met weinig zonnebloempitten als ze jonkie's hebben.
Als ik jou was zou ik er juist minder gaan geven IPV meer.
Fijn dat het met Ukkie goed gaat.
Krijgt die nog een andere naam?
Groetjes Riny :D

Roma

waarschijnlijk niet Riny het zal wel ukkie blijven of we moeten even wachten tot we weten wat het is. maar mijn jongens gaan voor die naam. in het gekochte voer zitten die zwarte pitten kan ik die erin laten en de witte eruit halen of is het beter om ze allemaal te verwijderen
gr v Roma

Riny

Hoy Roma
Eigenlijk hoeven valkjes die binnen wonen geen zonnebloempitten.
Voor buitenvalkjes is het weer een heel ander verhaal.
Die kunnen die extra zonnepitten goed gebruiken om zich warm te houden.
Je hoeft ze niet uit het voer gaan te vissen,maar ik zou er geen meer extra bij geven.

Roma

Hoi,Riny bedankt.
ik heb het voer door een vergiet 'gezeefd' en het meeste ging er vrij snel uit. er zitten nu alleen maar hele kleintjes in.
Jij zegt ze hoeven binnen geen zonnebloempitten kan ik dan de volgende keer gewoon parkietenzaad kopen voor de grasparkieten want daarin zitten de pitten niet.
Ik hoop dat dit de oorzaak is bij Magic want het lijkt me niet plezierig voor haar. :(
groetjes v Roma

Riny

Hoy Roma
Je kunt ook valkparkietenzaad zonder zonnebloempitten kopen.
Althans er zitten er veel minder in.
Ik voer Prestige Classic van Versela laga.

Roma

Dank je voor de tip en nog een fijne avond,ik hou je op de hoogte
gr v Roma :)

Roma

weer een vraag. ik had de onbevruchte eitjes laten liggen in het blok voor steun en wamte,  wanneer kan ik deze weghalen  ::)  ukkie is nu 10dgn oud.
ik wil niet dat ze het kleintje gaan hinderen.
en misschien een voorbarige vraag maar wanneer kan ik zien of het een man of pop is.
Roma

Riny

Hoy Roma
Over een paar dagen haal je gewoon iedere dag een eitje weg.
Last heeft Ukkie hier niet van,hij heeft alleen steun en warmte van de eitjes.
Of jij kunt zien wat het is ,ligt er ook aan of je de splitten van het ouderpaar weet.
Anders zul je toch moeten wachten tot na de jeugdrui,wil je er een zinnig woord over kunnen zeggen.

Roma

Hoi,Riny van harry weet ik zeker dat het een wildkleur is maar magic ?.
ik stuur een paar foto's door.misschien dat jij het ziet.
vandaag de schrik van mijn leven gehad, harry vloog alweer enkele dagen uit en vandaag magic weer voor het eerst, in die tijd hebben wij de volliëre en het blok schoongemaakt
en de tijd dat die twee los waren heb ik ukkie bij me gehad.
nou op een gegeven moment zijn ze terug gegaan en heb ik de kleine teruggezet. het heeft toen ruim een uur geduurd voordat pa zich de moeite nam om in het blok te gaan en ma wilde helemaal niet. toen heb ik me dus even druk gemaakt,die kleine zat te schreeuwen om voer maar pa en ma hadden aan hun vrijheid geproeft hoor. nu is alles weer zoals het hoort.
magic

magic

harry en magic

Riny

Hallo Roma
Magic is ook een wildkleur.
Maar het kan zijn dat ze misschien verborgen splitten hebben.
Heb je er niet aan gedacht om een foto van Ukkie te maken?
En je hoeft je geen zorgen te maken, als ze wat langer van het nest blijven.
Ukkie wordt groter, en dan is dit heel normaal gedrag.

Roma

Oeps..
alsnog hoor ;D

groetjes v Roma ;D

Riny

Hoy Roma
Dat wordt een mooi wildkleurtje.

Roma

Hoi,Riny na het weglaten van de zonnebloempitten begint de ontlasting van magic gelukkig weer normaal te worden. ik heb toch nog een vraagje magic heeft op haar achterhoofd flink wat wite veren staan en boven op haar koppie achter de kuif ook dit loopt door tot even voorbij de nek zou er toch een andere kleur bij zitten.pa en ma vliegen nu weer iedere dag los en ukkie heeft vandaag zijn 1e stapjes in de wereld gemaakt op de vloer achter pa en ma aan niet lang een paar minuutjes maar het was koddig om te zien hij krijgt nu ook al een staartje  hij schravelt ook al goed door het blok vandaag heb ik 1 van de eitjes weggehaald.
groetjes van Roma ;)

Riny

Hoy Roma
Die witte veertjes bij Magic kunnen betekenen dat ze split voor bont is.
Nog even afwachten tot Ukkie helemaal in de veertjes zit,dan kun je zien wat het wordt.
En fijn dat de ontlasting weer verbeterd,ik dacht wel dat het aan de zonnebloempitten lag.
Nu weten we het helemaal zeker.
Heb je geen foto's gemaakt toen ze samen aan de wandel gingen?

Roma

nee,sorry geen foto's. ik ga er ook zo in op dat ik dit weleens vergeet.stom,stom maar de volgende keer maak ik ze hoor. :-[
bedankt v Roma :)