4 mei 2025, 15:15:40

Hoera

Gestart door Roma, 15 april 2006, 22:28:59

« vorige - volgende »

Sanna

Citaat van: Roma op 17 april 2006, 17:40:51Je kunt op de 2de en 3de foto de krop zien en die was écht dik en helemaal geel, echt goedgevuld.

Als jouw jonkie alleen blijft zul je nog eens meemaken hoe dik zo'n kroppie kan worden ;D ;D ;D

Roma

Ja,Sanna mijn jonkie is alleen hoor,de rest was onbevrucht het is gewoon prachtig om te zien pa en ma willen vaak tegelijk voeren.de kleine krijgt alle aandacht van hun. misschien is het wel beter zo Magic is pas 8 maanden maar op en top een moedertje was niet de bedoeling zo vroeg maar meer een 'ongelukje'. maar onze ukkie is écht niet een ongelukje en honger lijd hij niet bij zo'n ouders.
Riny ik heb inderdaad mijn valken binnen zitten.dus ik hoef niet te ontwormen??.
Toen je schreef van die 50 jonkies wat moet dat schitterend zijn allemaal dat kleine grut. kan me voorstellen dat je dan niet weegt zou je een dagtaak aan hebben ;D
Roma

Riny

Hoy Roma
Weet je dat het maar goed is dat ze maar een jonkie hebben?
Dit is een prima oefening voor magic,een jonkie kan ze wel aan.
Je kunt na het nestje je valkjes even goed preventief een wormkuur geven.
Dat kan nooit kwaad,maar ik bedoel dat binnenvalkjes nooit met ontlasting van buiten dieren in aanraking komen.
Krijgen we morgen weer een foto.
En heb je al een naam bedacht voor je kleintje?
Groetjes Riny :D.

Roma

je hebt gelijk Riny als ze die ene gezond groot krijgen ben ik al blij,Magic is nog zo jong 2 nestjes gehad godzijdank geen legnood alles loopt perfect. blij toe en zoals je weet kweken in de zin wilde ik toch niet maar het mee maken is zo mooi.
ik probeer morgen weer een foto te plaatsen en de naam....
ja,daar zijn we nog niet uit we weten niet pop of man dus we zijn op zoek naar een naam die voor allebei zou kunnen.
heeft iemand een idee ::)
groetjes v Roma

Roma

Hierbij een foto van onze ukkie die nu 4 dagen oud is. alles gaat perfect ;D
ik heb alleen weer een vraag de ouders voeren prima maar kan ik bv met een week of 3 ook voeren ik wil zo graag contact krijgen met de kleine een soort handopfok en ook om hem tam te maken en zo ja wat moet ik dan geven en hoe.
ik heb hier wel gelezen over nutribird 21 ?.
;D nu ik dit schrijf hoor ik heel goed hoe ukkie gevoed word door Magic dat is zó leuk om te horen.

Roma

Gerda

Hoi Roma,

Als ik jou was zou ik het voeren lekker aan de ouders overlaten!! Tenzij het natuurlijk niet goed gaat.

Je kunt ook een goede band met je valkje krijgen zonder handopfok te geven!! En ze kunnen zeker net zo tam worden.

Groetjes, Gerda

Roma

Dank je voor de tip Gerda. ik zal me eraan houden zolang als alles goed gaat bemoei ik me er niet mee  ;) met welke leeftijd kan ik het jong met een gerust hart uit het blok halen nu doe ik dit alleen even snel om te kijken of alles in orde is.
Magic en Harry zijn beiden tam en vliegen normaal iedere dag los in de woonkamer ik weet niet of ik dat nu ook kan toelaten nu ze die kleine hebben. maar aan Harry zijn manier van doen het slaan met de vleugels in de volliëre merk ik dat hij het wel mist.
groetjes v Roma

Riny

Hoy Roma
Als je denkt dat Harry het mist om te vliegen laat je hem er toch even uit.
En niemand beter als jij merkt of Magic en Harry van streek raken, als jij met het kleintje bezig bent.
Gewoon rustig tegen ze blijven praten.
Je hebt hun vertrouwen ,dus dat komt allemaal goed.
Ik heb wel eens jonkie's bij moeten voeren, omdat de nesten te groot waren of een jong te klein.
Bij mooi weer deed ik dat in de gemeenschappelijke voliere.
Probeer het maar ,het zal best goed gaan.
Groetjes Riny :D

Sanna

Hoi Roma,

Fijn dat alles zo goed gaat. Leuk is dat he, om mee te maken?? ;D Daar kan toch niks tegenop ;).

Laat lekker de ouders maar dit jonkie opvoeden hoor, ik zou echt niet aan handopfok beginnen. Bovendien mist het jonkie dan een hoop wat hij van z'n ouders meekrijgt. Zolang ze het zelf goed doen, lekker laten doen.

Als je jonkie lekker in de veren komt te zitten kun je hem langer uit het blok nemen en dan kun je hem meteen tammer maken. Gauw daarna zal hij met vliegoefeningen beginnen en op een gegeven moment zal hij zelf uit het blok komen (uitvliegen). Hij zal nog wel een paar keer terugkruipen, maar dan wil hij toch echt zelf de wereld ontdekken ;). Let op! nu vliegt hij nog echt belabberd, zo'n beetje als een baksteen ::). Ik had er vorig jaar 4 die voortdurend ergens neerstortten. Als ze los waren was ik alleen maar vogels aan het rapen ;D. Maar wanneer hij het door gaat krijgen vindt hij het heerlijk. Nu moet je vooral veel met hem bezig zijn omdat hij nu makkelijk van je kan gaan vervreemden. Maar wanneer jij hem lekker aandacht blijft geven zal hij super tam worden hoor. Daar kan geen handopfok tegenop ;).

Je kunt trouwens Magic en Harry makkelijk laten vliegen hoor. Kunnen ze zich even ontlasten; probeer indien mogelijk deze giga-drollen op te vangen met keukenpapier ofzo, want deze wil je gewoon niet later tussen je bank terugvinden :P. En dan kunnen ze ook even lekker hun vleuges strekken, zich even uitleven. Ze zullen het nest niet lang alleen laten, ze zullen al gauw zelf weer terugwillen

Poeh! Even een heel verhaal, maar dit zijn mijn ervaringen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. En vooral: lekker genieten van je babietje ;).

Groetjes, Sanna

Roma

bedankt voor jullie reacties, straks zet ik de deur van de volliëre open en dan zie ik wel wat ze willen.
inderdaad Sanna het is gewoon geweldig, ik denk nu net aan Riny en al haar jonkies dat moet schitterend zijn een soort valken creché ;D
nu is ukkie 5 dagen en ik word zelf ook iets rustiger alles gaat perfect kon gewoon niet beter.ik verheug me op de dag dat zijn oogies open gaan (±10dgn?) en hij voor het eerst de 'wereld' ziet. wat fijn is morgen krijgen we 16 dagen vakantie dus heerlijk alle tijd voor de valkjes. in het weekend was ik al om 6.00 uur op om te checken of alles oké was met hem. Aan aandacht zal hij niets te kort komen,maar ik moet meer van mijn gevoel uitgaan ik ben nog altijd bang dat ik hem nèt te lang wegpak en dat terwijl ik er eigenlijk mee groot geworden ben mijn vader(hij is in 85 gestorven) heeft altijd postduiven en wildzang vogels gekweekt. en van de week .....kijk of de krop gevuld is..... toen wist ik het even niet meer. Gek hé. Maar ik denk dat dit komt omdat ik al jaren bezig was om te 'kweken' en er gebeurde niets dus nu is de vreugde ééns zo groot.
Ik blijf het gewoon een wonder vinden en........mijn man is al bezig over een 2de binnenvolliëre, hebben we nu het valkenvirus te pakken  ;) ;D
groetjes van Roma

Riny

Citaat van: Roma op 20 april 2006, 10:35:18

mijn man is al bezig over een 2de binnenvolliëre, hebben we nu het valkenvirus te pakken  ;) ;D
groetjes van Roma

Hoy Roma
Kom gewoon een keer met je man hier op visite.
Dan helpen wij jou dat hij nog meer besmet raakt ,met het valkenvirus.
Groetjes Riny ;D

Ineke

En als dat werkt even laten weten, kan Lars erna ook worden besmet. Ik zou graag onze hele woonkamer als voliere willen, maar heb moeten beloven t bij twee te houden.

Roma

Lijkt me leuk Riny, we hebben dadelijk toch zoals ik al schreef 16 dagen vacantie. en binnendoor is het zo ver niet.
Neeem ik lekker geen antigif mee, zodat hij goed besmet word ;D ;D ;D
liefs v Roma

Roma

Net even een foto gemaakt van magic en ukkie.
hij is vandaag een weekje oud en alles gaat perfect.
het leuke is van magic mogen we de kleine gewoon oppakken
maar papa harry vliegt ons aan als hij erop zit.
iedereen een gezellig weekend van Roma ;D

Roma

ukkie net gewogen hij/zij is 50gram dus ik hoef me niet gek te maken ;D. alles gaat goed de krop is altijd flink gevuld. het snaveltje word nu ook zichtbaar het is geen 'snotje' meer en de oogjes zijn al een beetje open en hij/zij doet ze ook beiden goed open en dicht. de vleugeltjes worden nu ook goed zichtbaar met grijze veertjes.onze zoon van 9 heeft hem net de 1e keer mogen vasthouden en was onder de indruk ervan.foto komt nog.
wel heb ik even een vraagje over magic ze poept dun al een paar dagen,nu krijgen ze sinds ukkie er is extra witte zonnebloempitten onder het voer en kiemzaad . voor de rest groot parkietenzaad,eivoer,grit,sepia en trosgierst. waar kan het aan liggen.
gr v Roma