6 mei 2025, 20:50:31

snaveltje vijlen

Gestart door n00bst4r, 8 april 2006, 11:58:19

« vorige - volgende »

n00bst4r

hello

het snaveltje vijlen wanneer, hoe en waarom moet dit eigenlijk gebeuren. is dit noodzakelijk???
zou ik het zelf kunnen doen of beter laten doen?

alvast bedankt.

greetz arno

Rianne

Hey,

als het goed is, houdt je valkje dit zelf bij door langs de zitstok, sepia of mineraalblok te schuren. :)

n00bst4r

bedankt voor de snelle reactie

ik heb haar dat nog niet echt zien doen eignelijk :s
hopelijk blijft dit goed.

greetz Arno

Rianne

Is de snavel al erg lang dan?

n00bst4r

wel lang weet ik niet
oordeel zelf maar

is dit lang???

Caroline

Volgens mij niks mis mee!!  ::)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

moonwitch (diana)

hoi Arno

Nee dit is niet te lang, maar ga wel materiaal gebruiken waar je valkje de snavel aan kan slijpen.
Dat zijn wilgetakken ( vooral nu veel te krijgen ivm pasen) calcium blokken, sepia.
Ga het niet zelf knippen, als je niet weet hoe, kan je haar snavel splijten en kan ze er niet meer mee eten.
Vaak weten valkjes zelf wel wat het beste is.
Ik ben geen expert,maar ik laat de natuur zijn weg gaan en bied de valkjes aan wat ze in de natuur kunnen tegenkomen.
groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

n00bst4r

bedankt voor het melden
ik heb al het nodige materiaal wel liggen en in de kooi hangen maar ze gebruikt het zelden tot niet. daarom dat ik me dat afvroeg.

toch bedankt

Tara

Hoi,

nu heb hier over dit onderwerp gaat...
Vijlen, ja, de vraag was, hoe doe je het, nou iemand een idee?
Mijn Cottony is gehandicapt en maakt volgens mij geen gebruik, of weinig gebruik, van sepia en dergelijke. Haar snavel groeit immens snel, en moet dus regelmatig geknipt worden, maar... Na dat knippen ziet dat er soms 'vierkantig' uit. Dan denk je soms.. Ja vijlen, maar is dat nodig? Zoja, hoe ga je te werk, want lijkt mij toch niet zo simpel als ze tegenwerken...

Groetjes, Tara

Ineke

Citaat van: n00bst4r op  9 april 2006, 01:18:20
bedankt voor het melden
ik heb al het nodige materiaal wel liggen en in de kooi hangen maar ze gebruikt het zelden tot niet. daarom dat ik me dat afvroeg.

toch bedankt

Hoi Arno, de snavel ziet niet te lang uit. Als je bovenstaande hebt zou ik m zeker niet knippen of vijlen. Het kan weken duren eer je vogel t slijpmateriaal gebruikt dat in zijn kooi hangt. Dan merk je dat ie er van heeft gegeten en dan eet ie er weer n hele tijd niet van.