5 mei 2024, 22:16:28

wordt ie nu gepikt of niet ???

Gestart door henk, 13 april 2006, 09:52:59

« vorige - volgende »

henk

wordt deze jonge valk nu gepikt op zij koppie of niet



ik het vermoeden van wel of twijfel eigenlijk ook wel


groeten
henk

Rianne

Hoi Henk,

vaak zie je halve pennetjes of pennetjes met een beetje bloed eraan. Ik denk ook dat dit jong geplukt is, zo aan de foto te zien.
Is dit het enige jong of zijn er meer? Het kan op zich geen kwaad maar het moet niet te erg worden.

henk

ze zijn met zijn tweetjes
en bij die andere komen er wel veertjes aan

maar die heeft ook wel een beetje een kaal koppie
maar echt bloed heb ik nog niet kunnen ontdekken
alleen zijn broertje of zusje is een dag ouder maar eens zo groot als deze

groeten
henk

Rianne


Wisse

Je kan evt. het kopje insmeren met uier zalf. Dit vinden de meeste vogels vies (en het is niet schadelijk) dus pikken ze niet verder.

groet,
Wisse

henk

Citaat van: Rianne op 13 april 2006, 11:17:38
Hoe oud zijn ze nu dan?


die op de foto is 17 dagen
hij heeft constant voer en ook echt een flinke krop negen van de tien keer maar op de een of andere manier wil hij of zijn niet echt groeien terwijl hij wel binnen 8 dagen geringd kon worden met een 5.4 mm ring
maar zijn broer of zus is eens zo groot
zal kijken of ik van het weekeinde er nog een foto van kan maken



groeten
henk

Lin

Als hij gepikt wordt zie je donkere puntjes van het bloed. Hoe zwaar is je valkje nu dan?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

17 dagen? :o Dan hoort je valkje al veertjes te hebben! Ik vind het wel raar, als hij goed gevoerd wordt, hoe kan hij dan zo'n achterstand hebben?

henk

ja dat vraag ik mij dus ook af

ik zit er over te twijfelen om hem eruit te halen en met de hand verder groot te brengen


groeten
henk

Lin

Zo zag de mijne er rond die tijd uit.


dus veel verschil is er niet hoor.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Als hij elke keer voer krijgt komt hij wel aan. Weeg hem eens elke dag en plaats dat hier dan kunnen we meer inschatten wat je moet doen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

henk

ik heb een nest liggen wat jonger is maar al groter als die smurf

er liggen nu in totaal 13 jonge valken maar als je de oudste van ieder nest pakt dan zit er gewoon veel verschil tussen


groeten
henk


Rianne

Zolang de ouders goed voeren hoef je zelf niet volledig handopfok te doen. Als je denkt dat de oudste alles krijgt kun je die ook een tijdje uit het blok halen zodat de ouders alle aandacht aan de jongste kunnen geven. Iedere dag een uurtje of zo, of verspreid over de dag. Of zelf bijvoeren, en weer in het blok leggen.

henk

de ouders hebben de jonge vogels in de steek gelaten
het jongste jong was al helemaal koud en ook de andere stond wakkel op zijn pootjes

ik heb ze uit de nestakast gehaald en naar binnen overgebracht
de kleinste heeft nu een keer handopfok gehad maar dit was maar een klein beetje maar hij ligt nu lekker tegen een warme kruik aan en ze zitten ook met zijn tweetjes te piepen nu
dus ik heb goede hoop dat het allemaal goed gaat komen

groeten
henk

Rianne

He, wat vervelend. :-\ Gelukkig was je er op tijd bij. Heb je het Handopfok forum al eens gelezen?