11 mei 2025, 18:07:23

Mijn ouders zijn boos.. omdat,

Gestart door gokhan, 12 april 2006, 19:03:02

« vorige - volgende »

gokhan

M'n ouders zijn beetje boos want mij pa vind 2 grasparkieten en 2 valkparkieten te veel.
Mijn ma precies het zelfde en ze is naar de dokter geweest vorige keer voor zichzelf en heeft tegen de dokter gezegt dat ik 4 vogels heb in men kamer. Ik slaap op de zolder en dat is vrij groot de kooi zit ongeveer 4,5 meter van mij bed af.

De dokter zei tegen mij ma dat 4 parkieten te veel is in een kamer dat ik later heel erg ziek kan worden. Nu wil mijn ouders 2 parkieten weg hebben maar die doe ik niet weg want mijn ene valkparkiet is nu super tam en de andere begint tam te wordeen enzo. grasje is al tam de ander niet echt.

Ik zei al dat ik het niet weg doe maar kan ik men ouders niet overtuigen of weten jullie iets anders alles is natuurlijk welkom.

Maar volgens mij word ik niet ziek hoor van 4 vogels toch??? :'(

gokhan

nog vergeten te vertellen....
mijn ouders zijn een beetje bezorgd en bang want er is ook vogel ziekte enzo maar dat kan een kleine vogel niet besmet raken!

Ivy

Hoi Gokhan
Ik zal me een beetje inhouden maar ik kan wel boos om worden als mensen hun huisdieren weg willen doen wegens vogelgriep.
Valkjes en grasjes zijn geen kippen. En ook al had je kippen op de kamer, zolang ze niet buiten lopen, is er geen risico dat ze besmet raken.

En wat de rest betreft - ik weet niet hoe groot jullie zolder is, maar die zijn meestal toch aardig ruim... dan vind ik het niet veel hoor, vier vogels. Het is wel zo dat je daar slaapt, maar je zit toch niet 24 uur op de kamer? Zolang je goed lucht (wel oppassen dat de vogels niet op de tocht zitten en dat het niet te koud wordt), vaak genoeg stofzuigt en de kooien regelmatig verschoont zou ik me geen zorgen maken. Tenzij je astma hebt ofzo. Natuurlijk kan niemand voorspellen of je allergisch wordt - maar dat zou je ook kunnen worden als je 1 vogel had.

Ik vind het wel vreemd, dat ze het teveel vinden nu dat je ze hebt. Ze konden ook ingrijpen voordat jij ze gekocht hebt. Zo zou jij en ook je vogels niet onnodige stress krijgen.
Als ze niet op je kamer mogen staan met z'n vieren, misschien kan je grasjes in de woonkamer zetten :P
Je kan ze ook beloven dat je elke dag zal stofzuigen, misschien helpt dat wel een beetje :D
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

saskia_w

ik heb zelf 4 vogels op mijn kamer en de 2 in de woonkamer de kooi staat amper 1 meter van mijn bed (voeteneinde) mijn ouders klagen ook over het stof maar das meer vanwege de scaner ik stofzuig elke dag en maak de kooi elke week schoon dan wil het wel  ze waaren eerst bang dat ik er last van zou krijgen (ik heb inspanings asma) maar dat maakt met stof niks uit maarja zo zijn ouders over de volelgriep hoef je je geen zorgen te maaken ik heb vandag op mijn stage nog kippenhokken schoon gemaakt en met de bewoners geknuffeld dat doe ik al weken als je vogels binnen hebt hoef je nergens bang voor te zijn

groetjes saskia

Pull the bow of Live and shoot.
Faster than love...
Faster than sadness....
Before you get caught up
In confusion...seize your path.

If you stand still for Even a moment,
Unanswered questions
will catch up to you.
----------------------------------
Don't go...
Don't leave.
Stay close to my heart.
I will carry on your name.
I will finish...

Rianne

Hoi,

ik heb 6 valkparkieten op mijn computerkamer staan, waar ik toch wel het grootste gedeelte van de dag doorbreng. Ik heb geen last van astma, of wat dan ook gekregen door mijn valkjes.

Kolkkie

Hoi Gokhan,

Ik heb bijna 10 jaar lang met valkjes geslapen.
In eerst inantie met 1, maar namate de jaren verstreken werden het er 5.
Je moet zo en zo wel goed luchten en de boel goed schoonhouden.
Het is natuurlijk wel oppassen met open ramen (wegvliegen, tocht, kou).
Inmiddels heb ik er een kamer bij waar ik slaap, maar ik zit nog wel het grootste deel van de tijd bij hun in de kamer.

Om ziektes hoef je je ook niet echt zorgen te maken, tenzij je valkjes papegaaienziekte krijgen.
Dat is ook besmettelijk voor mensen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

gokhan

Ik vind het wel heel  raar van mijn ouders ik ben niet allergischen heb geen astma ofzo.

Ik stofzuig mijn kamer 3 keer in de week maak de kooi regelmatig schoon. Dus ja volgens mij liegt de dokter tegen mij ma :P

Ik doe wel eens heel klein beetje de raam open een uurtje ofzo.

thx voor jullie antwoorden en over paar jaar koop zeker weten meer valkparkieten hihhih

Inger m

Hoi,
Het probleem van vogels in de kamer is zeker wel reeel. Vogels produceren veel fijn stof dat wordt ingeademend. Op de langere termijn kan dit schadelijk zijn voor de longen en de gezondheid. Vogels kunnen daarom beter niet op de slaapkamer gehouden worden.

Ik heb zelf wel jarenlang vogels gehad op de slaapkamer, onder hygienische omstandigheden. Ik heb wel het idee dat dit niet bevordelijk is geweest voor mijn longen en het een wat kleinere longinhoud (blaasttest). Ik kan dit niet perse direct toeschrijven aan de vogels, maar bij mij komen er nooit meer vogels in de slaapkamer. (nb. Ik rook niet, heb geen astma of allergie en ben nooit ziek direct geweest van de vogels).

Hou er rekening mee dat je een heel groot deel doorbrengt in de slaapkamer. Persoonlijk zou ik er onder jou omstandigheden voor kiezen om (indien mogelijk) dag en nacht een raampje (met horregaas ervoor) open te zetten voor frisse lucht. Verder vaak stoffen en schoonmaken en veel stofzuigen.

Het hoeft niet te gaan om een allergie of astma, of om infectieziekten (zoals vogelgriep of papegaaienziekte), maar de stof van de vogels is in het algemeen niet bevordelijk voor je longen en je gezondheid (op langere termijn).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Agnes

Volgens mij maakt het niet veel uit waar je vogels staan, het gaat erom of je in die ruimte veel tijd doorbrengt.
Ik heb 4 valkjes in de huiskamer, en daar ben ik veel vaker en langer dan in m'n slaapkamer.

Het gaat erom dat je de omgeving zoveel mogelijk stofvrij houdt, en goed lucht.

Je kunt evt. zo'n apparaat plaatsen dat de lucht filtert.

Vier vogeltjes maken nou eenmaal rommel, maar toen ik er nog maar 1 had, was die rommel echt niet zoveel minder hoor! ;D

Het is wel waar dat je er ziek van kan worden, maar dan zou je nu al enigzins last moeten hebben van je luchtwegen lijkt me.
Hoe lang heb je je vogels al?

Wegdoen zou voor mij ook geen optie zijn, maar ik ken jouw situatie natuurlijk niet.

Succes!

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Inger m

Hoi Agnes,
De reden dat ik 'slaapkamer' noem is, dat ik er wel de meeste tijd per dag doorbreng. Overdag werk ik namelijk veel en ben ik weinig in de huiskamer. De periode dat ik nog studeerde bracht ik ook veel door op de slaapkamer en dit zal voor veel jonge mensen het geval zijn. Bovendien is de slaapkamer vrijwel altijd een stuk kleiner dan een woonkamer (waar ik ook geen dieren zou houden). Maar je opmerking van meeste tijd doorbrengen klopt in grote lijnen wel.

Citaat van: Agnes op 13 april 2006, 10:29:16

Het is wel waar dat je er ziek van kan worden, maar dan zou je nu al enigzins last moeten hebben van je luchtwegen lijkt me.

Ik ben geen arts, dus ik zou niet beweren dat je nu al last van de luchtwegen zou moeten hebben. Er staat namelijk ook nergens vermeld hoelang de betreffende persoon de vogels al heeft. Ik heb jarenlang vogels op de slaapkamer gehad, maar er pas later last van gekregen. Dus wees voorzichtiger met het trekken van je conclusie. Zodra het mis is, ben je al aan de late kant.

Luchtfilters zijn inderdaad een goede optie. Deze zijn echter best prijzig en vereisen onderhoud. Mogelijk is dit een optie om met de ouders te bespreken, Gokhan?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

ziralioness

Vogelstof is zéker schadelijk voor de longen, dat is correct.
Ik heb zelf nu 5 valkjes op mijn slaapkamer, en als ik ooit in de gelegenheid zou zijn ze in een andere kamer te zetten zou ik dat denk ik wél doen... het is toch gezonder.

Ik doe het als volgt... een keer of 4 (of meer) per week stofzuigen, regelmatig de kooien verschonen, en ik heb de vogels op beukensnippers. Daarnaast heb ik een hor in één van mijn ramen, die dus regelmatig even opengaat om te luchten.

Gebruik GEEN vogelzand, dat maakt de hoeveelheid stof en troep alleen maar erger.

Het is voor MIJ goed te doen zo....

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

gokhan

ik ga ook voortaan een van mijn ramen open laten heel klein beetje en ik gebruik geen vogelzand voor valkparkieten maar wel voor mij grasparkieten is dat niet goed he???

Sanna

Ik zou de grasparkieten ook op beukensnippers doen, vinden ze nog leuk ook.

Groetjes, Sanna

valkthieu

zeg gwn tegen je ouders dat je aan die vogels gehecht bent,en ze niet zomaar weg wil doen,overtuig ze,ik heb dit ook moeten doen voor een 2de te krijgen,maar het lukt! ;D
veel succes,en als je dieren hebt kun je ze niet zomaar weg doen,zeg dat maar eens!

gokhan

Mijn pa zei vandaag dat ik moet kiezen wie er weg mogen er moesten 2 weg maar hoe moet ik ze overtuigen me pa is allergisch maarhij komt bijna nooit in m'n kamer dus ja...

Zal ik dan proberen te zeggen dat heel erg gehecht ben!!