12 mei 2025, 01:06:24

kooi afdekken?

Gestart door karin36, 16 april 2006, 14:10:55

« vorige - volgende »

karin36

Hoi,
Mijn valkje Punky wil om een uur of 8 savonds slapen, hij gaat op zijn favoriete plekje zitten ,draait zijn rug naar ons toe en laat zich niet meer horen. Mijn vraag is: Moet ik zijn kooi afdekken zodat hij niet zo in het licht zit, hij staat niet in het volle licht hoor , een beetje schemerig is het. Weet iemand dat?

Groetjes Karin en Punky

Mara

Sinds dat wij valkparkieten hebben, en dat is nu 18 jaar of zo, dekken we de kooien binnen af. Ik weet niet of het nodig is, maar onze Lotje breekt tegen bedtijd altijd de kooi af en zo gauw hij het laken over krijgt houdt ie zijn kleine kwebbel dicht.

Soms vergeet ik het ook wel hoor, maar dan slaapt ie meestal al en dan hoef ik het dus niet te doen.

Een echt goed antwoord kan ik je niet geven...sorry.

Groetjes

Mara

Riny

Hoy Karin
Als je valkje niet in het felle licht zit ,is het niet nodig om de kooi af te dekken.
Groetjes Riny :D

karin36

16 april 2006, 14:32:38 #3 Last Edit: 16 april 2006, 14:34:40 by karin36
  Hoi,

Bedankt voor de reactie. Dan laat ik het zo, ik had alleen zoiets hij slaapt niet, is wakker maar geeft wel duidelijk aan dat het bedtijd is voor m, dus ik had het idee dat hij last had van het licht of zo.

Groetjes Karin

Karin

ee hoor, hij zal geen last van het licht hebben. Ik dek ook nooit af. Alleen als de vogels die tijdelijk in de huiskamer zitten 's avonds echt de tent afbreken zet ik het lichtje wat naast hun staat uit. Dan gaan ze vanzelf slapen  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Arno

Hoi
Ik zou persoonlijk de kooi nooit afdekken
Volgens mij is het nog schadelijk ook voor de valk ,want alle nare luchtjes (rook) blijven dan onder de doek hangen
Bij papegaaien word het ook nog wel eens gebruikt om te straffen
Kortom als je het  mij vraagt niet doen.
Groet arno
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Mara

Citaat van: Arno op 17 april 2006, 11:14:00
Hoi
Ik zou persoonlijk de kooi nooit afdekken
Volgens mij is het nog schadelijk ook voor de valk ,want alle nare luchtjes (rook) blijven dan onder de doek hangen
Bij papegaaien word het ook nog wel eens gebruikt om te straffen
Kortom als je het  mij vraagt niet doen.
Groet arno

Rook? Je bedoelt sigarettenrook? Bij ons wordt niet gerookt en het tafellaken hang nooit over de hele kooi heen, de zijkanten zijn bij ons altijd vrij.

Irene

ik dek de kooi ook nooit af; als ze willen slapen, dan doen ze dat vanzelf en als ze wakker zijn en lekker kakelen, vind ik dat alleen maar gezellig. Als wij zelf naar bed gaan en alles is donker in de kamer, dan worden zij ook wel stil ;D ;)
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Arno

Hoi Mara
Ja ik bedoel sigarettenrook
Je valkje heeft gewoon frisse lucht nodig en dat krijgen ze niet als je de kooi geheel afdekt
maar als je de zij kanten open laat dan valt het wel mee ,maar mijn voorkeur geniet het niet
Groet Arno
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

valkthieu

hoi mara.
ik zou de kooi niet afdekken omdat ze dan hun "wilde" levensstijl kunnen lijden,ze zien de zon ondergaan en zien de zon opgaan,ik deed dit vroeger ook maar flupke trekt de doek er gewoon weer af hoor.

Mara

Het tafellaken gaat er meestal pas tegen een uur of elf op en tegen een uur of zes en soms nog eerder begint Lotje al te roepen en te doen, dus hun 'wilde' levensstijl lijdt er niet onder. We hebben trouwens ook rolluiken en als die dicht zijn ze de zon toch ook niet op en ondergaan? Is toch hetzelfde principe?

bobbie

19 april 2006, 12:22:45 #11 Last Edit: 19 april 2006, 12:27:54 by bobbie
Hoi,

Niks mis mee hoor, als je de kooi half afdekt.

Het ene valkje vindt het prettig en het andere valkje niet, maar dat merk je snel genoeg.

Mijn papegaaien rijd ik 's avonds met hun kooi in een nis. De kooi is dan aan 3 kanten beschermd. Als ik 's avonds de vogelkamer uit ga leg ik ook nog een badlaken over de voorkant van de kooi. Mijn papegaaien vinden dat heerlijk. Hoort ook wel bij hun ras hoor (jardine papegaaien, houden ook niet van een al te grote kooi).

Dus,  als je valkjes het prettig vinden, niets mis mee.

Roken, dat vind ik uit den boze bij de vogels!

Ook is een televisie die aan staat slecht en onrustig voor vogels. Als die aan staat is het zelfs aan te raden de kooi half af te dekken zodat ie daar geen last  van heeft.

Groetjes, Nel :)

Saar

ik hang snachts altijd een deken over de kooi heen.
Er kan wel gewoon lucht bij hoor maar anders begint die gekke moby om 7 uur al met kwebbelen en ouwehoeren... Vind mn vriend ook niet echt leuk als ie wilt uitslapen :P
Ecco die deed dat niet... die hield keurig zn snaveltje dicht totdat we heyyy ecco zeiden tegen hem :)

:-* Saar