9 mei 2025, 00:33:54

Wie weet dit?

Gestart door Annouschka, 12 april 2006, 11:25:46

« vorige - volgende »

Annouschka

Hoi,

vrijdag ben ik bij de DA langsgeweest met Obi omdat ik vind dat ie zo'n dunne ontlasting heeft, gelijk ook wat ontlasting van de anderen meegenomen, in allebei de stalen waren teveel gram-negatieven aanwezig zei de DA en ik moet daarom 7 dagen kuren met Baytrill.

Nu vraag ik mij af, als er teveel gram-negatieven aanwezig zijn (op het schermpje was tezien dat er staafvormige zwarte en rode bacteriën aanwezig waren) op welke ziekte kan dit dan wijzen??  De DA heeft me daar eigenlijk geen antwoord op gegeven, ik hoop dat iemand hier het weet.

groetjes

Gerda

Hoi Annous,

Wat zielig voor Obi en voor jullie.

Er zijn verschillende soorten gram negatieve staven. Deze soorten kunnen in de mens voorkomen:

- Escherichia coli

- Klebsiella species

- Enterobacter species

- Serratia species

- Proteus species

- Acinetobacter species

- Pseudomonas species

- Bacteroides fragilis

- Haemophilus influenzae a

Ik weet niet wat precies de verwekker is geweest. Pas als je de verwekker weet, kun je de ziekte weten.

Ik hoop dat Obi snel opknapt!!!

Liefs, Gerda

Annouschka

Hoi,

dankjewel Gerda voor de uitleg ;)

En Caroline, ja, ik zal de Da even terugbellen maar ik dacht misschien weet iemand hier het?  Kan toch altijd zijn?
Ik weet ook wel dat er hier geen DA's zitten(behalve Inger dan) maar ik mag het toch wel even vragen?

groetjes

Annouschka

Hoi,

het is niet zo dat het dringend is ofzo, ik dacht gewoon dat iemand hier het misschien zou weten, dan hoef ik de DA niet telkens lastig te vallen ;D
Ze tonen ook niet ziek hoor, m'n valkjes, maar ik ben gewoon met Obi geweest omdat ie zo'n dunne ontlasting heeft en zoveel drinkt.  Het was ook nog niet in een stadium dat het heel erg was maar onder de microscoop was duidelijk te zien dat ze aan het vermenigvuldigen waren, de bacteriën en moest ik  gewacht hebben, dan zouden ze natuurlijk wel op een dag ziek geweest zijn.
Met de verhuis voor de deur wilde ik ook absoluut geen risico nemen want dat brengt veel stress met zich mee (en niet alleen voor de valkjes, ook voor ons ::)).
Volgende week moet ik toch terug ontlasting binnendoen om te kijken of er geen resistenten aanwezig zijn (en dus de bacterië door de AB niet kan bestreden worden) en zal het dan eens vragen.

groetjes