Problemen met een kuiken... GOED NIEUWS

Gestart door ziralioness, 11 april 2006, 21:50:03

« vorige - volgende »

ziralioness

Tot nu toe moet ik de kleine Lutino af en toe wat bijvoeren, want hij word niet goed genoeg gevoerd... regelmatig is het kropje leeg terwijl de rest wel dikke kroppen heeft. Hij krijgt gelukkig wel af en toe voer toegestopt... maar het zou beter kunnen. :(

Word vervolgt....

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

carco

Hoi

Als je naar dit topic gaat: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,7308.msg93391.html#msg93391

Daar zie je  o.a. mijn verhaal met foto staan van mijn lutino die een spreidpoot had. Dit is inderdaad ingetaped en helemaal goed gekomen. Daar voerde de ouders ook niet meer tot hij weer kon staan en toen namen ze het weer over van me.
Ik  hoop dat het alsnog goed gaat.
Veel succes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ziralioness

Bedankt! :D

In mijn stukje bij ''Verhalen'' is te lezen dat op dit moment de tape eindelijk houd... hopelijk blijft dat zo! :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Mariska

Hoi Diane,

ik ben blij dat je nog een poging ondernomen heb en dat dit wel werkt.
Ik hoop dat het helemaal goed komt met het kleintje ;)
Zou mooi zijn als de ouders ook weer zelf gaan voeren nu.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

ziralioness

Ik heb net weer gevoerd, de tape zit nog altijd keurig op de plek!  :D Helaas krijgt hij alleen van de ouders nog steeds niet te eten, en heeft hij ook een groeiachterstand met de rest....  :-\

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Mariska

Hoi Diane,

Vraagt hij wel om voer?
Zo niet, dan gaat hij dit mogelijk doen als zijn pootje weer wat beter is.

Groetjes
Maris!!

PS Ik heb je een IM gestuurd ;)


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

ziralioness

Het pootje blijft keurig vastzitten, maar hij presteert het nog steeds om zijn kniegewricht af en toe verkeert te buigen... :( Strakker zetten is geen optie, want hij staat echt wel strak genoeg.... Ik weet niet of dit ooit helemaal goed gaat komen, volgens mij zijn we gewoon te laat... :(

Qua voeren... hij word nog altijd niet gevoerd door de ouders... dus ik voer hem tot nu toe nog steeds 3 a 4 x per dag met pap!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Rianne

Hoi,

mocht het echt helemaal niks worden, is misschien een amputatie van het slechte pootje een idee. Nel heeft ook een valkje met 1 poot (Yuki) en die redt het er prima mee. :)

Riny

Hoy Diane
Dan raadt ik je toch aan om eerst een goede vogelarts te consulteren.
Amputeren is wel een heel rigoreus iets,en ook onherroepelijk.
Groetjes Riny :D

Inger m

Hoi,
Zolang de vogel er (op latere leeftijd) geen pijn aan heeft, vind ik het zinloos om een poot te amputeren. Ik heb vogels met scheve poten gehad die zich prima wisten te redden (met wat aanpassingen). Een operatie bij een valkparkiet zou ik niet aan beginnen gezien de kosten, maar ook het effect en risico voor de vogel.

Eigenlijk is het rechtzetten van een dergelijke poot meer dierenartsenwerk. Het ligt best ingewikkeld, omdat de poot ook nog eens in de groei is. Heb je er misschien ook foto's van?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

ziralioness

Hallo,

Ik heb even gezocht, maar helaas heb ik nog geen mooie foto van het rare knietje... ik zal er binnenkort één maken!

Vandaag was voor het eerst het bandje weer los, en ik kon gelijk zien dat de pootstand al wel beter is dan toen we begonnen. Hij kan er ook al veel beter op steunen! :D
Desondanks hebben we de banden opnieuw vastgezet, om het herstel te BLIJVEN bevorderen.

Of het ooit helemaal goed komt zal de vraag worden, maar er is tenminste verbetering! :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

carco

Fijn dat het de goede kant lijkt op te gaan!!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ziralioness

Pff... nou, ons kleine vechtertje heeft wel ALLE pech van de wereld hoor.... :(

We hebben de pootconstructie vandaag losgemaakt, omdat het alleen maar zijn GOEDE poot scheef begon te trekken, ipv de slechte poot recht te trekken!  :o En dat was natuurlijk NIET de bedoeling!

Ik vrees dat de slechte poot gewoon al té vergroeit was...  :(

Ook lijkt één van zijn vleugels kleiner te zijn dan de andere. Kortom; hij lijkt meervoudig gehandicapt.  :-\
Maar hij is wel lekker levendig en groeit ook goed met de handopfokpap. Het is wel een vechtertje!

Het is helemaal afwachten wat er nu van hem zal worden. Over een weekje of 2,5 zullen de jongen uitvliegen, en dan kan ik pas echt zien of hij zichzelf ooit zal kunnen redden....

Mocht hij niet in staat zijn voor zichzelf te zorgen, dan zal ik hem moeten laten afmaken. Lukt hem dit WEL, dan zie ik wel mogelijkheden voor hem, ondanks zijn handicaps. Ik heb ook geen haast met het vinden van een plek voor hem... mocht hij OOK niet in staat blijken om te vliegen, met dat vreemde vleugeltje, dan mag hij wat mij betreft (opnieuw, mits hij in staat is voor zichzelf te zorgen), in elk geval tot zich een potentieel goed tehuis zou melden, mij gezelschap houden (in een buidel op de borst) op mijn dagelijkse wandelingen met Rhodi. :D Dat zal hij vast prachtig vinden.


Met de andere jongen gaat het trouwens geweldig. Het hele spul is lekker tam en erg gezellig. De andere (gezonde) Lutino heeft zelfs al een nieuw baasje gevonden, dus die kan als hij zelfstandig is naar zijn nieuwe thuis. Nu de twee wildkleurtjes nog plaatsen, dan is dit nest weer helemaal onder de pannen! :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Riny

Hoy Diane
Ik zal duimen voor jou en het kleintje.
Hopelijk heb je ons over 3 weken goed nieuws te melden over hem.
Fijn dat het met de rest van je grut goed gaat,en je al een nieuw baasje gevonden hebtvoor je Lutino.
Groetjes Riny :D

ziralioness

Met onze mankepoot gaat het goed, hij begint goed bij te groeien, maar is nog steeds iets kleiner dan de anderen. Desondanks verwacht ik dat het wel goed komt. Hij krijgt drie voedingen per dag met pap, want de ouders zijn hem nooit meer gaan voeren. Echter, ik ga nu de voedingen een beetje afbouwen, want de ouders zijn daar met de andere jongen nu ook mee bezig. Ze worden minder gevoerd, waarschijnlijk om ze aan te moedigen uit te vliegen en zelf zaadjes te eten. Ik volg dus hun voorbeeld, met beleid, want hij moet natuurlijk niet verhongeren.
Hij is helaas ook de enige die bij de vliegoefeningen niets laat zien. Hij gebruikt zijn vleugels niet goed, zoals ik al verwachtte.

Maar hij leeft nog, en het ziet er naar uit dat hij het nu wel red.... De enige vraag is, of hij zich straks ook zo goed kan redden dat hij zelf kan eten. Dat wachten we dus rustig af.

Nu zijn poten niet meer vast zitten, is zijn goede poot weer in orde, en zijn andere poot blijft dus een spreidpootje. Hij is erg onhandig en valt nog veel op zijn snavel, maar kan nu wél rechtop zitten, wat hem daarvoor nooit lukte. Misschien komt er dus nog meer verbetering in.

De tijd zal het leren!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...