Problemen met een kuiken... GOED NIEUWS

Gestart door ziralioness, 11 april 2006, 21:50:03

« vorige - volgende »

ziralioness

Ik heb me al suf gezocht, maar geen enkele winkel hier verkoopt andere ringen... :(
Elastiek heb ik inmiddels wel.

Ik vreesde voor amputatie omdat de poot haast niet meer in de goede houding te krijgen is, ik vrees dat het misschien al te veel vergroeit is.

De handopfok heeft trouwens geholpen, toen ik net even keek zat de vader hem gelukkig te voeren... daar is hij dus mooi doorheen gekomen! :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Inger m

Hoi,
Een heel goed en simpel alternatief voor ringen zijn tay-rips ofwel kabelbinders. Deze zijn in alle bouwmarkten te koop. Ik heb dit met succes toegepast bij fazantenkuikens. Neem een niet te grote tay-rip en doe deze om de poten en trek het aan tot de gewenste diameter en knip het uiteinde af (dan kan het niet strakker). Hiertussen kan een touwtje (of elastiekje worden aangebracht).

Ik durf niet te zeggen of je de poot in deze toestand nog juist krijgt. Een vogel met een scheve poot kan vaak ook nog redelijk uit de 'voeten' met wat aanpassingen.

Amputatie lijkt mij een dure en vergaande ingreep voor een valkparkiet. Daar heb ik namelijk heel andere oplossingen voor...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Mariska

Hoi Inger,

Mag ik vragen wat die andere oplossingen zijn?
Ben ik wel benieuwd naar ;)

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Inger m

Citaat van: Mariska op 14 april 2006, 18:59:45
Hoi Inger,

Mag ik vragen wat die andere oplossingen zijn?
Ben ik wel benieuwd naar ;)

Groetjes
Maris!!


haha, ik ben geen opvang voor gehandicapte vogels, maar met dergelijke situaties kom ik vrijwel nooit in aanraking. Het was meer bij wijze van spreken om aan te geven dat ik niet zover ga om operatieve ingrepen te laten verrichten bij vogels.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Mariska

Oh oke ;D

Ik dacht dat je echt iets in je hoofd had ;)

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Citaat van: Mariska op 14 april 2006, 21:20:07

Ik dacht dat je echt iets in je hoofd had ;)

Hoy Mariska
Inger heeft ook echt wat in haar hoofd,
en weet je wat?
Een heleboel verstand!
Groetjes Riny ;D

Mariska

Citaat van: Riny op 14 april 2006, 21:24:00
Citaat van: Mariska op 14 april 2006, 21:20:07

Ik dacht dat je echt iets in je hoofd had ;)

Hoy Mariska
Inger heeft ook echt wat in haar hoofd,
en weet je wat?
Een heleboel verstand!
Groetjes Riny ;D



;D ;D ;D
Dat hoop ik wel ja ;)

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Inger m

Citaat van: Mariska op 14 april 2006, 21:20:07
Oh oke ;D

Ik dacht dat je echt iets in je hoofd had ;)

Groetjes
Maris!!


Nee, die is leeg... :P

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

ziralioness

Hahahha, nou, als het niet NODIG is mag ie zijn pootje houden hoor...
Die tywraps ga ik nog proberen want DIE heb ik WEL... laten we het beste maar hopen... hij lijkt nu wel weer gevoed te worden, gelukkig... die handopfok heeft hem even door de moeilijke uurtjes geholpen. :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Inger m

Hoi,
Ik heb een tijd lang een spreidpoot grasparkiet (model pannekoek) in de voliere gehad. Dat ging prima, maar een bezoek aan een nestkast met een broedende grasparkiet werd hem fataal (hij kon niet goed wegkomen). Dus met wat aanpassingen is een dergelijke vogel met een handicap goed te houden in bv. huiskamersituatie met enkele soortgenoten.

Zolang de vogels er niet onder lijden, gaat het prima. Maar niet in een grote groepsvoliere, omdat daar meer concurrentie is. Vogels zijn hard en gehandicapte vogels worden vaak het buitenbeentje.

Maar voorlopig proberen op te knappen.

nb. Ik heb btw geen idee hoe je het andere woord voor kabelbinders schrijft  :P

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

Citaat van: Inger m op 14 april 2006, 22:14:56


nb. Ik heb btw geen idee hoe je het andere woord voor kabelbinders schrijft  :P

gr Inger


kabelbinder= "witte plastieken bandje waarmee je een kabel netjes kan wegbergen".

Das een ander woord hier in belgie ;)

net zoals voor een ruitenwissen: haaltregenvoorjeraamwegheenenweerstangetje

Inger m

haha, ja Belgen!
Die gebruiken af en toe wel heel mooie woorden. Geef mij maar echt Nederlands!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

wij spreken ook echt nederlands, niet van plastiek, alleen een raar accentje en rare woordjes :P

Inger m

Nee, dat heet Belgisch en daar distancieer ik mij van als Nederlander  :P

(en verder ga ik niet meer off topic)
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

nou, volgens mij zijn alle NL'ers jaloers op onze zachte klanken die wij zo prachtig gevormd uit onze kelen produceren.

Maar goed, sorry voor het offtopic gaan
Hopelijk komt het nog goed met dat pootje, hou de moed erin