10 mei 2025, 00:54:04

valken met jongen rusteloos

Gestart door annemiek, 17 juni 2003, 20:24:20

« vorige - volgende »

annemiek

Hallo

Mijn valken hebben voor het eerst een nestje met nu al 3 jongen en er moet nog 1 eitje uitkomen. alles gaat heel goed en ze voeren de jongen uitstekend en zijn constant in het hok, maar pa en ma vogel zijn erg rusteloos. Er is genoeg gemengd voer in de bakjes, er liggen onkruidzaden op de grond, er is eivoer en grit en kiezel en sepia en ik geef ze trosgierst, en nog doen ze alsof ze uitgehongerd zijn en op zoek zijn naar iets wat niet in de kooi aanwezig is. Is er nog iets wat ze nu nodig hebben om de jongen groot te brengen of is dit rusteloze natuurlijk gedrag?

Groetjes Annemiek

Valerkiet

je mag hen ook levend voer geven zoals meelwormen :-/mischien help dat wel

Paul

Hoi Annemiek,
Zo te horen krijgen ze van alles genoeg hoor en ik denk dat het normaal is.
In de natuur moeten ze echt behoorlijk zoeken naar voer en zijn dan druk bezig maar bij jou hebben ze alles in overvloed en ze denken misschien dat ze toch moeten zoeken.
Je kan misschien wel een paar verse wilgentakken in de kooi leggen daar zijn ze ook gek op en ze hebben wat te doen :-)
Voor de rest kan ik me niet voorstellen dat ze iets missen.

Groetjes, Paul

Speedy

Hoi Paul,

ik zie dat jij het hier over wilgentakjes hebt, dat zijn die kleine korte stokjes he, die je bij de dierenwinkel kan halen toch?
Ik heb die ook en klem ze schuin tussen de tralies op de hoeken vast, zodat ze daar ook op kunnen gaan zitten, wat vooral Koko en Speedy graag doen.
En dan knagen ze het stuk, maar los op de grond doen ze er niks mee.
Wat doe jij ermee? of eigenlijk, wat doen jouw valkjes ermee?

Groetjes,
Trudie

Paul

Hoi Trudie,
Ik heb verse wilgentakken want met die kleine stukjes doen ze hier niks helaas :-(
Maar met de lange takken rafelen ze de schors er helemaal af en zijn er uren mee zoet.
En van een hele dikke tak heb ik een schommel gemaakt die aan de lamp hangt maar daar knagen ze nog niet aan dat doen ze liever aan de dunnere takjes en vooral aan de verse :-)

Groetjes, Paul