12 mei 2025, 17:13:46

geringd???

Gestart door n00bst4r, 5 april 2006, 22:46:35

« vorige - volgende »

n00bst4r

hello

ik heb namelijk de vraag of het ringen verplicht is.
ik heb namelijk een valkje gekocht die niet geringd is.

ze is nu ondertussen al 9 maand oud en ik vroeg me af of dit nog nodig was dat dit gebeurt.

Riny

Hallo N00bst4r
Dat is niet verplicht.
Groetjes Riny :D

n00bst4r

alweer bedenkt Riny

Tara

Hoi,

het is idd niet verplicht om te ringen,
het is alleen erg handig. Als een valkje weggevlogen is bijvoorbeeld, en ook om aan tentoonstellingen mee te doen. Daarvoor moet je valkje wel verplicht zijn.

Maar aan een valk zonder ring heb je evenveel plezier :)

Riny

Hoy Tara
Pas geleden heb ik horen vertellen, dat niet iedere vaste voetringring het mogelijk maakt, dat je valkje aan een tentoonstelling mee mocht doen.
Daar zijn ook nog speciale richtlijnen voor werd verteld.
Groetjes Riny :D/color]

nick01

11 april 2006, 08:58:55 #5 Last Edit: 11 april 2006, 09:00:45 by nick01
zover ik weet mag je bij tt van de nbvv alleen meedoen met ringen van de nbvv.
eigenlijk alleen met je eigen ringen , logisch anders ga je misschien een tt winnen met een vogel die je zelf niet hebt gekweekt.
als je nou geen ringen hebt en je leent van een ander (wel nbvv ringen) dan kun je dat aangeven bij de ringencommisaris.
je laat dan de ring zien hij noteerd dan t nummer en dat is t officieel een door jou gekweekte vogel en dan kun je wel meedoen met de tt.
ik weet niet hoe dit zit bij tt van de parkietensocieteit of andere.
en ringen is natuurlijk altijd een streven want dan weet iedereen meteen hoe oud de vogel is.
ik ring met gekleurde ringen zo kan ik in 1 oogopslag precies zien wat de ouders zijn en wat de jongen heel handig bij bv albino's.
om ringen te verkrijgen moet je lid zijn van een bond maar een kennis van mij is nergens lid van maar krijgt wel ringen volgens mij via een algemene bond ofzo maar daar durf ik verder niks over te zeggen maar dat is dus ook een weg.