12 mei 2025, 23:44:48

Man of Pop?

Gestart door NancyAdje, 11 april 2006, 11:45:37

« vorige - volgende »

NancyAdje

Hallo,

We zijn nu een aantal weken verder en het gaat heel goed met onze valkparkiet.
Hij zit nu een stuk beter in zijn veren, het is nog niet optimaal. Maar veel beter dan het was.

Dit was Adje toen we hem kregen.

Dit is Adje nu.

Kunnen jullie ook zien of het een mannetje of een popje is?

Rianne

Hoi,

zo te zien is het een cinnamon lutino. :) Heeft Adje nog stippen op de binnenkant van z'n vleugel? En een visgraat motief op de staart? Dan is het een pop. Heeft hij dat allemaal niet, dan is het een man.

Wat een lieve voetjes, ik heb ook een valkje met kromme voetjes. Alleen die heeft het iets minder erg als Adje. Gelukkig heeft mijn valkje er geen last van. :)

NancyAdje

hij heeft idd wel wat geparelde vlekjes op zijn staart en ook af en toe een stipje op zijn vleugel.

Rianne

Zijn deze stippen minder geworden naarmate Adje ouder werd?

NancyAdje

Ik heb het nog eens goed bekeken.
Op zijn vleugels heeft hij helemaal niks.

Het is alleen zijn onderste staartveer die gepareld is.

Rianne

Dan is het waarschijnlijk een man. Hou zijn gedrag in de gaten en probeer m een deuntje te leren fluiten :)

NancyAdje

Oke.

Hoe kunnen wij hem deuntjes leren fluiten? We zijn al druk bezig vanaf het begin. Maar het enige wat hij doet is een beetje piepen.

Wel hebben we het idee dat hij soms HALLO zegt.

Rianne

Als dat iets is, wat je vaak tegen hem zegt, kan hij dat na gaan doen.
Het bouwvakkersfluitje is het eenvoudigst. Fiet Fieuw, weet je wel. :P

NancyAdje

Hoe lang duurt dat gemiddeld?

Met het bouwvakkersfluitje zijn we ook al een poos mee bezig.
Wat is het beste om daar mee aan de gang te gaan. Soort stappenplan?

Wat hij ook doet in zijn gedrag. Als hij op je vinger zit zijn vleuges spreiden. Dit is 1 keer.
Wat hij ook doet als hij op je vinger zit is fladderen echt heel hard maar net dat hij niet van je vinger afvliegt

Rianne

Ik weet niet, in het begin wou Tinco bij mij ook niks fluiten. Tot op een gegeven moment, toen zat hij te oefenen en deed hij niks anders meer ;D

Het klapperen met de vleugels is energie kwijtraken. Vliegt Adje nooit zo veel? Bij mij doen ze dat vaak in de kooi, of ze hangen ondersteboven. :)

NancyAdje

Ja hij vliegt regelmatig door huis heen, hij doet dit ook in zijn kooi.

Oke we zullen volhouden en wie weet :D