Mara's Bonte Vogelparadijs - Dit boekje wordt gesloten

Gestart door Mara, 9 april 2006, 20:26:41

« vorige - volgende »

Mara

Hoi iedereen

Zoals jullie mss gelezen hebben, zit Yella bij me binnen maar ik ben vanmiddag toch even met haar naar de DA gegaan. Deze mail heb ik Anja vanmiddag gestuurd.

CitaatHoi Anja

Ik ben vanmiddag even met Yella naar de DA geweest omdat ik me toch wel een beetje zorgen om haar maakte. Ik zag ook beestjes aan haar veertjes en toen had ik zoiets van, mhm, dat is niet goed. Dus ben met haar geweest en ze had last van een soort van luisjes, gelukkig niet veel en was ik er op tijd bij.

Verder was ze een beetje mager, maar goed, ze was ook een paar dagen niet zo lekker en de DA zei dat ze zich van die dingen op haar veren ook niet lekker kon voelen.

Ik heb nu vitamine druppels en antibiotica gekregen, en moet haar op pellets gaan zetten. Dat ga ik ook doen, maar eerst eens wat aansterken.

Ik hoop niet dat je me een slechte verzorger vindt....schaam me eigenlijk wel dat ik dit niet eerder gezien heb.....Maar in elk geval, ze zit nu weer lekker te eten in haar kooi, lijkt weinig last te hebben van het DA bezoek.

Yubel, Yuultje en Yiba doen het goed, erg goed zelfs. Natuurlijk ga ik nu iedereen controleren voor zover ik ze te pakken krijg.

Groetjes


Zoals jullie je wel voor kunnen stellen voel ik me hierdoor erg slecht, schaam ik me heel erg en verwijt ik mezelf erg veel. Ik hoop dat alles goed komt, want natuurlijk de stress van naar de DA gaan is niet niks.....

Het gaat weer lekker hier hoor,  :'(.

Mara

Romy

Hoi Mara

Nou je gaat er wel wat over hoor. Je hoeft je helemaal niet te schamen of schuldig te voelen. Je had het héél snel in de gaten en hebt Yella al meteen binnen genomen van toen je zag dat ze op de grond zat. En al diezelfde dag zag je al dat ze met beestjes zat. Dat noem ik zelfs heel fel bij de pinken zijn!
Dus stop maar met jezelf een slecht gevoel te geven hoor, je zou eigenlijk met het omgekeerde moeten bezig zijn :

Geef jezelf maar een dikke pluim dat je er zo snel bij was!!!! Je mag fier zijn op jezelf en ga nu maar met een héél goed gevoel slapen.

Mara : je hebt heel goed gehandeld. Geloof nu maar in jezelf.

En mocht er iets fout gaan, gelijk wat (daarmee bedoel ik niet deze situatie, maar ooit, in de toekomst), dan is dat niet meer dan normaal. Want missen is menselijk. Dus ik hoop dat je nog fouten gaat maken in het leven, want daarmee bewijs je dat je een mens bent.
De perfecte mens moet nog geboren worden. En eigenlijk hoeft dat niet voor mij want die zou pas saai zijn. Altijd alles wat goed gaat. Altijd alles zoals gepland. Saai hoor... Nooit eens een uitdaging. Nooit eens kunnen fier zijn op jezelf dat je iets onverwachts toch goed hebt gedaan... Neen. Dan heb ik liever een leven met wat downs, maar ook met prachtige ups waar ik fier mag over zijn.
Dus Mara lieve meid, foutjes zijn er om uit te leren, en goede momenten om je leven lang te koesteren! Maak het jezelf niet te moelijk en wees fier op wie je bent. Je bent een prachtig mens en daar mag je trots op zijn  :-*

Groetjes
Romy

Agnes

Gut Mara,
Je moet jezelf niets kwalijk nemen, je hebt het toch goed gedaan?
Je hebt gedaan wat je moest doen.
Ik vind dat je snel hebt opgemerkt dat Yella zich niet lekker voelde. En dat in een voliere met nog veel meer vogels!

Dit getuigd alleen maar van goede opmerkzaamheid! Petje af! :-*

Iedere vogel kan ziek worden, en dat dit nu net een opvangvalkje is, kan jij toch niets aan doen? Daar hoef jij je niet schuldig over te voelen!
Yella mag blij zijn dat ze bij jou is terecht gekomen!

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Caroline

Beterschap voor Yella.

Let wel op .... ik las dat je haar naar binnen haalde ....

Een valkje ineens naar buiten doen met een temp/verschil van 6 ° of groter is binnen een half dodelijk .... andersom kan het ook heel erg gevaarlijk.

Buiten is het nu 2 °, bij een ieder in huis is het toch wel rond de 20 °, dit is 18 ° verschil.

Hier kan je valkje ook erg ziek van worden.  :-\

Het was beter geweest om haar in de schuur te zetten of te wachten met naar binnen halen als het temperatuursverschil minder is.

In de winter is van buiten naar binnen ook gevaarlijk, weliswaar niet zo gevaarlijk als andersom.

Hopelijk is ze snel van de beestjes af .... je mag buiten ook wel gaan behandelen.

ZO zie je maar .... pas schreef iemand op het forum (ik weet niet meer wie) dat buiten alle ongedierte waren gestorven door de vorst, er was geen preventieve behandeling nodig.

Bij jou heeft het volgens mij harder gevroren dan waar ook in Nederland.

Succes met behandelen van al je vogels .... pffffh, wat een werk.  :-\

Liefs Caroline

PS. tuurlijk mag je kiezen.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mara

Hoi Romy

Dank je wel voor je opbeurende woorden, ik hou altijd alles goed in de gaten, volgens mijn vrienden zie ik altijd veel te veel en ben ik meteen gealarmeerd. Maar goed....Ik baal er gewoon van dat het net met Yella moet gebeuren, ze is al een wat kwetsbaarder valkje en heeft echt mijn hart gestolen.

Dank je wel voor je steun, dat doet me goed.  :-*

Hoi Agnes

Ja, het is balen dat het net bij een opvangvalkje gebeurt, natuurlijk is het ook erg als het bij je eigen valkjes gebeurt maar dit is ook erg omdat de valkjes aan jou zijn toevertrouwt. Poeh, was echt bang dat ik voor een slechte verzorger aangezien zou worden al had Anja er heel erg veel begrip voor en ze heeft me daarna een zo'n lieve mail gestuurd. Dan weet je dat je het toch goed hebt gedaan.

Hoi Caroline

Hier staat eigenlijk pas vaak na een uur of een de verwarming aan omdat we dus thuis altijd veel in huis te doen hebben met de valkjes en alles en hier was het gelukkig dinsdag niet zo heel koud buiten, ook in de voliere was het een graad of 7-8, dus de voliere was voor buiten redelijk warm. Yella heeft daarna enkele uren op een constante temperatuur van 16 graden gezeten waarna de temperatuur langzaam is opgelopen naar de temperatuur van 20 graden. Maar ik hou haar heel goed in de gaten.

Ik heb vanmorgen mijn grasjes bekeken, die hebben nergens last van, ook Reiko heeft niets aan ongedierte....De rest moet ik nog bekijken maar dat wordt moeilijk, daar heb ik hulp bij nodig dus moet even wachten totdat pap of mijn broer even tijd hebben om me te helpen.

Ik snap je bezorgdheid, ook wij hebben daar aangedacht maar ik hou haar goed in de gaten, ze is nog steeds erg rustig, maar ze is altijd wel rustig geweest, en nu ook maar dat is voor haar normaal. En dan hoor je haar uren achter elkaar scharrelen. Maar goed, tijd moet het uitwijzen. Gisteravond heb ik haar nog aan Anja en Lisa via de webcam laten zien.

Hoi iedereen

Ik zal het hier maar even wereldkundig maken. Ik heb gisteren Caroline laten weten dat ik graag een van de heren uit het huidige nestje in mijn voliere wil opnemen. Natuurlijk pas op het voorjaar als het weer stabiel is. Daarnaast heb ik me bij Caroline op de wachtlijst laten zetten voor een cinnamon opaline witmasker pop.

Het mannetje mag in elk geval bij Caroline blijven totdat het weer constant is, dus ik ben ook best wel blij. Dank je wel Caroline!!

Groetjes

Mara

Romy

Hoi Mara

Je mag best fier zijn op jezelf want je bent een prachtmens hoor! Geloof dat nu maar eens  ;D ;)

Fijn dat je een nieuw vlakje erbij krijgt! Ik ben erg benieuwd om er een foto van te zien. Maar ik vraag me af of ie eigenlijk al geboren is of niet?

Groetjes
Romy

Saar

Ik duim dat Yella snel weer beter is :-*

Mara

Citaat van: Romy op 21 januari 2009, 13:33:39
Hoi Mara

Je mag best fier zijn op jezelf want je bent een prachtmens hoor! Geloof dat nu maar eens  ;D ;)

Fijn dat je een nieuw vlakje erbij krijgt! Ik ben erg benieuwd om er een foto van te zien. Maar ik vraag me af of ie eigenlijk al geboren is of niet?

Groetjes
Romy


Hoi Romy

Caroline heeft momenteel een nestje met witmasker mannetjes, daar ga ik er eentje van krijgen, als alles goed is. Ben er ook heel blij mee.

Citaat van: Saar op 21 januari 2009, 14:25:28
Ik duim dat Yella snel weer beter is :-*


Hoi Saar

Dank je wel. Jij ook veel sterkte met Ludo, hoop dat Ludo heel gauw weer is opgeknapt.

Liefs

Mara

Dierenfreackske

Hoi Mara, eerst en vooral gefeliciteerd meid met de reservatie bij Caroline , heerlijk, de valkjes gaan daar zeker goed zijn he in de voiliere bij jou!
Enne,wat sneu van Yela, maar goed dat je het opgemerkt hebt hoor, nu je naar de da bent geweest zal ze wel gauw weer opknappen he, waar komt dat eigenlijk vandaan?
Grtjs Ann



Mara

Hoi Ann

Dank je wel. Geen idee waar het vandaan komt, maar hopelijk komt alles goed.

Liefs

Mara

mila

Hoi Mara

ik lees nu pas het verhaaltje over yella.
hoop dat ze snel beter wordt en jij hoeft je nergens schuldig over te voelen...
ik weet wel makkelijk gezegd dan gedaan...
beterschap voor Yella en een dikke kus.

groetjes
mila

*Manon*

Hoi Mara,

Jee zeg, Yella ziek, wat zei de dierenarts wat haar mankeerde?

Gefeliciteerd met een man van het nestje van Caroline  ;D
Heb je iets om naar uit te kijken... leuk hoor  :D

Mara

Hoi Manon

Eigenlijk niet veel, dat ze op moest knappen maar dat ze verder niets mankeerde op het eerste gezicht maar dat ze wel last had van luisjes.

Maar ik hou haar goed in de gaten, ze slaapt wel op 1 pootje en heeft ook haar hoofdje tussen haar veertjes.

Groetjes

Mara

Dierenfreackske

Hoi Mara, veel beterschap ook voor je Yela hoor, grtjs Ann



Sally

Helaba!

Ik had nog niet gereageert op je foto's zie ik nu, dus bij deze: Je foto's waren weer fanastisch mooi! En heb er weer van genoten! Mag je meer doen hoor ;).

Hoe gaat het nu met Yella? Veel beterschap voor haar! Geef haar maar een knuffel van me.

Leuk dat je een ventje van het nestje van Caroline gereserveerd hebt! Weet je al welke het wordt?

Groetjes Sally