Mara's Bonte Vogelparadijs - Dit boekje wordt gesloten

Gestart door Mara, 9 april 2006, 20:26:41

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Mara,
Heerlijk om zo weer in jouw voliere rond te mogen kijken :)
Ik heb genoten van je fotosessie!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

De valkjes:

Parel en Hoen
Een van mijn oudere koppels. Ook bij hun heb ik geen idee hoe oud dat ze zijn. Parel en Hoen heb ik gered van een gewisse dood want ze waren 'agressief'. Dus niet. Ze zijn niet zo dol op mensen maar wel erg lief naar andere valkjes toe.
Parel is een bonte opaline pop en Hoen is een lutino man.



Parel:




Hoen:






Do en haar gezinnetje:
Do'tje en Pinky waren een van mijn koppels. Helaas is Pinky in 2007 overleden, waaraan? Ik heb geen idee. Ik denk dat hij ergens van geschrokken is en tegen het gaas is gevlogen of iets dergelijks. In 2006 hadden Do en Pinky een nestje dat een grote verrassing was....
Do:






Pearly Sunshine:
Een opaline lutino. Ze is een wat schuwer valkje ondanks dat ik haar veel in mijn handen heb gehad toen ze in het nest zat. Maar dat geeft niets, zolang ze maar goed met andere valkjes omgaat.




Wildkleur geparelde man (oranje knijpring)




Wildkleur geparelde man:


Adsila:
Een lutino pop, dochter van Do en Pinky en een superlief valkje. Ze is niet tam maar wel erg nieuwsgierig.




Pierreke
Pierreke is op 17 juli 2006 bij ons komen wonen. Hij zat in een voliere met allemaal sijsjes en kanaries en voelde zich toch wat eenzaam. Dus toen is hij bij ons komen wonen. Pierreke is ook een wildkleur.




Krullenbol:
Is een witmaskers opaline cinnamon pop van 2007. Ik heb haar 18 oktober 2007 gekregen en ze is meteen de buitenvolière ingegaan. Ze is een valkje die heel graag op zichzelf is, je zult haar dan ook niet gauw bij een ander valkje zien. Maar ze is erg ondernemend en actief. Ook heel erg mooi om te zien.




Truus
Een bonte man van 2007. Ik heb hem samen met Krullenbol gekregen op 18 Oktober 2007. Het was eigenlijk de bedoeling dat Truus een popje zou zijn, maar ze was een man....Maar goed, dat mag de pret niet drukken. Truus kan ontzettend mooi fluiten en hele verhalen vertellen.




Yubel:
Een fallow van 25 juni 2007. Yubel is gewoon Yubel, een heerlijk eigenzinnig valkje die heel erg mooi kan fluiten. Yubel komt van Anja en heb ik in mijn volière herplaatst. 




Yiba:
Een cinnamon opaline pop die een koppeltje vormt met Yubel. Ze is heel erg mooi, wel een beetje schuw maar steeds minder. Ook zij doet het supergoed in de volière. Ook Yiba komt bij Anja vandaan.




Yella:
Een opaline geparelde pop die ik voor Anja bij mij in de volière heb geherplaatst. Ze doet het ontzettend goed, is wel een beetje een eenling valkje.






Yuultje:
Een cinnamon pop. Ze heeft een heel eigen karakter, is absoluut niet bang voor de andere vogels en doet het ook heel erg goed. Ook Yuultje komt bij Anja vandaan.




Reiko:
Een bonte witmasker man, komt van Chantal.




Foefer:
Een hele donkere wildkleur man. Komt van Chantal als herplaatser.




Punky:
Een donkere wildkleur pop met iets van pareltjes en een groene schijn over zich. Ze is een hele vinnige pop, vooral als er brood in het spel is. Komt ook bij Chantal vandaan als herplaatser.




Plientje:
Plientje is een cinnamon bont geparelde pop, komt bij Chantal vandaan. (Dank je wel Chantal voor de mutatie).




Kuifje:
Een cinnamon geparelde pop van vorig jaar. Ik heb haar opgevangen en ze zit nu bij me binnen samen met Pipo het grasje.




Overleden valkjes

Jimmie (lutino man, afdankertje) & Boyke (wildkleur):
Hoe oud deze valkjes zijn geworden, dat durf ik niet te zeggen. Jimmie was een opvangvalkje en Boyke was een gekocht valkje die erg veel ziek is geweest.


Druppel (lutino pop), overleden 09 april 2006:
Druppel was een valkje wat ik gelijk gekregen heb met de roodruggen. Ze zat op een donkere zolder, zonder daglicht en ze was altijd een wat apart maar aanhankelijk valkje.
Helaas heb ik van Druppel geen foto.

Pinky (wildkleur man) overleden 28 april 2007:
Een erg lieve wildkleur man die goed voor zijn nestje en zijn popje zorgde.


Geelkop (wildkleur man) overleden 30 mei 2007:
De oudste valkparkiet op dat moment in mijn volière. Hij liet een hele mooie wildkleur pop achter....



Lotje (wildkleur man), overleden 25 juli 2007:
Een redelijke tamme valkparkiet die binnen zat, een halfbroertje van Boyke en vriendje van Pipo (mijn grasje) en Punky.


Juffie (wildkleur pop), overleden 02-02-2008:
Juffie was een van mijn oudste valkjes. Ze vormde een koppel met Geelkop maar helaas is Geelkop in 2007 overleden. Juffie behoorde tot de oudere vogels in mijn volière met haar bijna 17 jaar.


Punky (bonte wildkleur man), overleden 05-02-2008:
Punky is een opvangvalkje dat ik van een collega heb gekregen. Hij zit binnen en heeft soms toevallen. Verder is hij gewoon Punky, apart en wilt helemaal niets van mensen weten maar hij is verder wel heel erg lief.


Chatima (wildkleur man) overleden 08-04-2008:
Een wildkleur mannetje uit het nestje van Do en Pinky. Hij vormt een koppel met Adsila en mag dus geen nestje. Als ze broeden dan krijgen ze van mij nepeitjes.





Coco en Chantal

18 mei 2008, 14:35:41 #4757 Last Edit: 18 mei 2008, 14:41:27 by Coco en Chantal
Hoi Mara

Pientje is een Cinnamon bont geparelde pop ;)

En bij kuifje zeg je dat het een cinnamon geparelde wildkleur pop is, maar laat dat wildkleur er maar af hoor. ;D
Kuifje is dus een cinnamon gepareld popje.
En ook zo bij Yuultje de wildkleur eraf halen(cinnamon pop ;))
Groetjes Chantal en de valkjes


Mara

Citaat van: Coco en Chantal op 18 mei 2008, 13:12:17
Wouwwwww dat was nog eens een fotosessie.
Ik heb ervan genoten.

Super om te zien dat '' mijn '' valkjes het zo goed doen bij je in de voliere :D



Hoi Chantal

Ze doen het echt heel erg goed, ook Plientje wordt met de dag minder bang. Echt heel fijn om te zien dat ze allemaal hun draai gevonden hebben. Foefer zit al achter de dames aan in de voliere, Punky die blaast van zich af als er iemand te dicht bij het brood komt als zij erbij zit, Reiko is gewoon Reiko, die scharrelt door de voliere en vindt het allemaal prima.

Dank je wel voor het complimentje en ik ben blij dat je genoten hebt van de foto's.

Citaat van: Anja op 18 mei 2008, 13:29:58

Zoooooooooooooooo zeg. Een mega update van foto's. Daar wordt een mens weer vrolijk van hoor.

Ik zie dat de mijn Y-tjes nog steeds verzot zijn op brood. Als je weer eens deze kant op komt dan zal ik een valkjesbrood bakken voor de valkjes goed?

Ik heb er enorm van genoten.

Groetejs Anja



HiI Anja

Ja, een mega-foto-update. Volgens mij waren het 102 foto's. Dus heel wat. Fijn dat je daar vrolijk van wordt. Heb de foto's ook met plezier gemaakt.

Jouw Y-tjes zijn verzot op het brood. Yuultje zag me ermee aankomen en ze wist niet hoe vlot dat ze moest komen om te knabbelen. Yella kwam eigenlijk niet, maar die heb ik laterna een schijfje bij haar gelegd die ze samen deelde met Plientje.

Dat zou ik erg leuk vinden als je dat zou willen doen, ik denk dat de rest dat ook heel erg lekker zou vinden.

Citaat van: Anke op 18 mei 2008, 13:57:50
Hoi Mara,
Heerlijk om zo weer in jouw voliere rond te mogen kijken :)
Ik heb genoten van je fotosessie!
Groetjes Anke


Hoi Anke

Leuk he, zo'n blik in mijn voliere, altijd gezellig.

Fijn dat je genoten hebt!!

Citaat van: Coco en Chantal op 18 mei 2008, 14:35:41
Hoi Mara

Pientje is een Cinnamon bont geparelde pop ;)

En bij kuifje zeg je dat het een cinnamon geparelde wildkleur pop is, maar laat dat wildkleur er maar af hoor. ;D
Kuifje is dus een cinnamon gepareld popje.
En ook zo bij Yuultje de wildkleur eraf halen(cinnamon pop ;))



Hoi Chantal

Dank je wel. Ik zal het aanpassen. Ik kom altijd zo in de war met alle mutaties...

Groetjes

Mara

Bello

Eugenie

Oh wat een boel foto's heerlijk om je vogels zo te zien zitten.

Ik wil ze wel een keertje in het echie komen zien maar dat zal wel ergens in onze vakantie gaan worden.

hihi ff wat hulp van Chantal en dan weet je de mutaite wel ;D

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Kimm

hoi mara,

in 1 woord: PRACHTIG!!!!

maar wat ik nog vragen wil, wat heb je voor voer in dat schoteltje? iets wat je zelf hebt gemaakt?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mara

Citaat van: Bello op 18 mei 2008, 21:09:09
Eugenie

Oh wat een boel foto's heerlijk om je vogels zo te zien zitten.

Ik wil ze wel een keertje in het echie komen zien maar dat zal wel ergens in onze vakantie gaan worden.

hihi ff wat hulp van Chantal en dan weet je de mutaite wel ;D

Dorothé


Hoi Dorothé

Wanneer hebben jullie vakantie? Ik hoop dat jullie gauw een keertje op visite komen om de vogeltjes in het echt te bewonderen. Hihi, ja, Chantal helpt je wel hoor met al die mutaties....Vind ik wel heel fijn hoor.

Citaat van: Kimm op 18 mei 2008, 21:55:29
hoi mara,

in 1 woord: PRACHTIG!!!!

maar wat ik nog vragen wil, wat heb je voor voer in dat schoteltje? iets wat je zelf hebt gemaakt?

groetjes kim



Hoi Kimm

Dank je wel.

In het schoteltje zit gekiemd kiemvoer (voor kanaries maar ander zaad hebben ze niet bij de dierenwinkel en dit vinden ze heerlijk) gemengd met eivoer en verse kruiden. Dat vinden ze hier echt ontzettend lekker. De kruiden heb ik in de tuin staan, marjoraan, thijm, basilicum, peterselie, bieslook, pepermunt, citroenmelisse,  rucola en volgens mij nog twee soorten maar weet daar de naam niet van.

Hoop dat dat je vraag beantwoord heeft.

Groetjes

Mara

Kimm

hoi mara,

dank je . mijn vraag is beantwoord. dus kruiden vinden ze lekker? moet ik ook maar eens gaan proberen :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mara

Hoi Kimm

Dat vinden ze hier heerlijk. Echt waar. De valkjes en grasjes die ik in 2006 zelf heb gekweekt, hebben het meteen van de ouders gekregen omdat zij dat ook aten. Ik heb zelfs van een kweekster van Rosella's gehoord dat het goed is voor de kleuren van de rosella's. Maar ze vinden het echt heerlijk.

Mara

trienke

Hoi Mara

wat een leuke foto's zeg. Ik heb er echt van genoten heerlijk ;)

Groetjes Trienke

Mara


Lisa

Hoi Eugenie,


Wat een leuke foto's zeg ;D en ook weer leuk dat je een voorstelronde doet zeg :D


Liefs Lisa

Mara

Hoi Lisa

Ik dacht, laat ik eens heel veel foto's voor Lisa maken, want ik wist dat je gisteren jarig was.  ;) Dank je wel voor het compliment!!

Leuk he, dat voorstelrondje! Maar ik kan nog erg weinig zeggen over de Y-tjes.

Mara

Romy

Hoi Mara

Je hebt prachtige foto's geplaatst! Ik vind het erg leuk om de informatie over ze te lezen, zo leren we ze een beetje beter kennen  :D

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Dank je wel voor het compliment. Ik ben blij dat je het voorstelrondje leuk vindt. Soms is het zo moeilijk om iets over ze te vertellen. En eigenlijk moet ik de grasjes, de rosella's, de roodruggen en de kwartels ook nog voorstellen.  ;D

Mara