Mara's Bonte Vogelparadijs - Dit boekje wordt gesloten

Gestart door Mara, 9 april 2006, 20:26:41

« vorige - volgende »

Coco en Chantal

Hallo Mara

Wat een leuke foto's zeg en vooral van Yelle en Plientje, wat lief zeg, dat zullen vriendinnen voor het leven misschien worden :D

En Reiko , Punky en Foefer doen het ook goed he?

Ben blij dat ze nu lekker bij jou zitten in de voliere :)

Groetjes Chantal
Groetjes Chantal en de valkjes


Mara

Citaat van: Anke op  2 mei 2008, 20:54:32
Hmmmm dat smaakt naar meer ;D
Groetjes Anke


Hoi Anke

Geduld, er komen meer foto's aan en ik heb maandag ook nog vrij...

Citaat van: caro op  2 mei 2008, 21:06:22
Hoi Mara,

Dat gaat hard bij jou, 8 valkjes erbij. Kijk uit naar de andere foto's hoor.

Groetjes

Caro


Hoi Caro

Ja hoor, 8 nieuwe valkjes. Dat gaat heel snel. Maar goed, nu komt er ook niets meer bij wat mij betreft hoor. Ik zit helemaal vol.

Citaat van: Dierenfreackske op  3 mei 2008, 06:09:28
Hoi Mara ....eerst en vooral vind ik je handtekening heel mooi , super hoor meid ! Ik vind je foto's ook heel mooi en heb er heerlijk zitten van genieten hoor ! Wat zijn citroentje en Blauwtje lief he . Is dat een koppeltje ? Grtjs Ann


Hoi Ann

De handtekening heeft Monique (Monky) gemaakt. Ik vond deze ook heel erg mooi. Heb nog meer mooie handtekening maar moet zo nu en dan afwisselen.

Citroentje en Kleine Blauw zijn twee mannetjes, dus eigenlijk kunnen ze geen koppeltje zijn. Maar ze zijn gewoon goede maatjes, zoals de meeste vogeltjes in mijn voliere.

Fijn dat je van de foto's genoten hebt. Daarom plaats ik ze ook.

Citaat van: Anja op  3 mei 2008, 07:59:10

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer   dat smaakt naar meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer



Hoi Anja

Er komen nog meer foto's aan hoor...maar dat zal morgen of overmorgen zijn.

Citaat van: Coco en Chantal op  3 mei 2008, 09:50:00
Hallo Mara

Wat een leuke foto's zeg en vooral van Yelle en Plientje, wat lief zeg, dat zullen vriendinnen voor het leven misschien worden :D

En Reiko , Punky en Foefer doen het ook goed he?

Ben blij dat ze nu lekker bij jou zitten in de voliere :)

Groetjes Chantal



Hoi Chantal

Dank je wel voor het compliment over de foto's. Ja, wie weet. Misschien worden Plientje en Yella wel beste vriendinnen, dat zou heel erg fijn zijn, voor allebei de valkjes.

Reiko, Punky en Foefer doen het ook goed, al vinden ze de vele vogeltjes toch soms nogal akelig. Foefer en Punky zitten niet de hele tijd bij elkaar en als het even kan zoekt Reiko toch het gezelschap van Yubel, Yiba en Yuultje op. Wat me wel opvalt is dat Reiko niet zo heel erg goed kan vliegen. Maar ik denk dat dat wel goed gaat komen nu hij meer doet vliegen.

Maar al met al, doen ze het heel erg goed. Ze zijn niet onder de indruk van de rosella's, de grasjes of de rosella's en vanmorgen heb ik in elk geval Plientje zien eten van het eivoer met kiemzaad.

Hoi iedereen

De herplaatsertjes doen het allemaal heel goed. Vanmorgen heb ik ze kiemzaad met eivoer en verse kruiden gegeven. In het begin vonden de nieuwe valkjes het vreemd maar nu wordt er heerlijk van gesmuld...En tja...het nachthok zal ik binnenkort denk ik eens dicht moeten maken. Ik heb 3 valkjes die op 6 eitjes (neppers) broeden....en niet allemaal op 2 eitjes of zo...nee, allemaal op alle eitjes....Stelletje vreemde valkjes....

Groetjes

Mara

trienke

Hoi Mara

wat een leuke foto's ik heb genoten, en wacht op de andere foto's ;)

Groetjes Trienke

Mara

Citaat van: trienke op  3 mei 2008, 16:56:27
Hoi Mara

wat een leuke foto's ik heb genoten, en wacht op de andere foto's ;)

Groetjes Trienke


Hoi Trienke

De foto's komen er aan. Ben vanmorgen van 8 uur tot een uur of 10 in de voliere bezig geweest. Heb ook meer dan 100 foto's gemaakt....Dus dat beloofd wat....

Groetjes

Mara

Mara

Hoi iedereen

De foto's en meteen een soort van voorstelrondje.......Want kunnen jullie het nog allemaal volgen?

Pino aan het meten....


Hoen, een lutino man.


Krullenbol, een cinnamon opaline witmasker pop van 2006.




Een opaline wildkleur man, deze man is eigen kweek uit 2006. Zijn vader was Pinky, een wildkleur man. De moeder is Do'tje, een cinnamon opaline wildkleur pop.




Yuultje, een cinnamon pop. Ze is nu een week bij me en doet het heel erg goed. Ze kan ook heel goed over met de vliegende valkjes, ondanks dat ze gewiekt is. Maar ach, dat groeit wel weer aan en zolang ze zich goed amuseert.




Pierreke, een wildkleur man met een erg bleek masker. Hij is al op leeftijd en behoort tot een van mijn oudste valkjes. Ook hij is een opvangvalkje dat ik in 2006 heb gekregen van een goede kennis van me.


Pierreke en op de achtergrond Hoen.


Een van de twee oude rosella popjes. Deze pop is tussen de 25 en 30 jaar oud.


Yella, een opaline lutino pop van 14 augustus 2006. Ook zij komt van Anja vandaan en is nu al een week bij me. Yella doet het ondanks alles heel erg goed. Ik maakte me er wel een beetje zorgen maar het is allemaal goed gekomen. Yella is ook gewiekt en kan wat minder goed over met de andere vliegende valkjes maar ze kan door de hele kooi komen zowel over de grond als klimmend via touwen en het gaas.



Yiba, welke mutatie ze nu precies is, daar durf ik me even niet aan te wagen. Maar ze is een opaline, cinnamon pop (dank je wel Anja voor de bevestiging van de mutatie). Yiba is van 30 juli 2006 en komt ook bij Anja vandaan. Yella vormt samen met Yubel een koppeltje en het gaat heel erg goed in de voliere.




Van rechts naar links....of te wel, van dichtbij naar verder weg...Hoen, Adsila en Pearly Sunshine.


Pino aan de vogelmuur....






Er komen nog meer foto's aan!!!!

Mara

Het vervolg....

Pino en de vogelmuur.




Het koppeltje roodruggen, pastelkleurig. Beide zijn nu een jaar of 18 oud.




Do'tje, een cinnamon geparelde wildkleur pop. Ze is de moeder van Adsila, Pearly Sunshine en de twee wildkleur mannetjes.


Yiba






Hoen, Punky, Pearly Sunshine en Pipa.


Punky, dit is een herplaatsingsvalkje van Chantal. Ik weet niet hoe oud dat ze is. Maar ze is in elk geval een wildkleur popje.


Foefer, ook deze komt van Chantal. Dit is een wildkleur man.




Yella








Yubel, een fallow van 25 juni 2007. Ook Yubel komt bij Anja vandaan en is vandaag ook een week bij me. Hij vormt een koppel met Yiba.


Er komen nog meer foto's!!!!

Mara

Het vervolg....

Yella lekker aan het scharrelen op een van de voerplanken.


Yuultje wilde ook op de vogelmuur afkomen...


Krullenbol komt toch ook maar even van de vogelmuur proeven.




Hoen en Punky


Yiba met haar flinke kuif...Op de achtergrond zie je Citroentje, het gele grasje. Adsila de lutino en Foefer, de wildkleur man.


Krullenbol.


Yubel en Yiba.


Yubel


Yuultje, Yiba en Yella.


Pearly Sunshine, een opaline lutino pop van 2006. Haar moeder is Do'tje.




Lekker smullen.


Reiko, een bonte witmasker man. Deze komt bij Chantal vandaan.




Er komen nog meer foto's!!!

Sjaak

Dat zijn een boel foto's en een boel vogeltjes zeg! Wel heel mooie, vooral die rosella is prachtig.

Mara

Citaat van: Sjaak op  4 mei 2008, 12:26:21
Dat zijn een boel foto's en een boel vogeltjes zeg! Wel heel mooie, vooral die rosella is prachtig.


Hoi Sjaak

Leuk dat je in mijn boekje komt buurten zeg. Het zijn heel wat vogeltjes ja. Dank je wel voor het complimentje, er komen nog meer foto's aan.

Mara

Mara

Het vervolg....

Plientje, ook een valkje van Chantal.




De andere rosella pop, ook tussen de 25 en 30 jaar oud.




Pino


Yiba


Yubel en Yiba aan een snee brood.


18+ foto's.....




Punky aan een sneetje brood




Wildkleur opaline man.


Adsila wordt gevoerd door Pino.




Vergadering




Punky nogmaals aan de snee brood.


Er komen nog meer foto's.

Mara

Het vervolg...

Yubel en Yiba


Yubel wil via mijn hand naar het sneetje brood.


Yuultje kan dan niet achterblijven....




Yuultje en Punky






Krullenbol met de voeten in het eten.


Punky aan het brood


Foefer


Kleine Blauw, erg in de rui.




Sparkle en je ziet nog een klein stukje van haar zusje, Pipa.


Lichtgrijs parkieten mannetje.


Overzicht foto.




Er komt nog een serie aan....

Mara

De laatste serie.

Overzicht foto.




















Parel en Truus in het nachthok.






Zo, dat waren ze voor vandaag. Hoop dat jullie er van genoten hebben.

Groetjes

Mara

Gerda

Hoi Mara,

Leuke foto's!

Het viertal 'van Anja' heeft het duidelijk goed naar de zin!
Leuk ze zo te zien!

Het is echt een pracht voliere geworden!

Liefs, Gerda

Mara

Hoi Gerda

Dank je wel. De valkjes van Anja hebben het heel erg naar hun zin, gelukkig maar.  :D Daar ben ik echt heel erg blij mee.

Nogmaals, dank je wel voor het complimentje. Ben ook heel tevreden met de voliere. Vandaag hebben we een van de zeilen opengemaakt, dus lekker genieten van een warme maar toch frisse voliere.

mara

*Petra*

Hoi Mara,

Wat lief, de rosella met het valkje  :-*!
En al die eitjes bij het valkje ?? Kan daar iets uitkomen??
Wat een heerlijk 'gevulde' voliere heb je nu toch, super hoor.
en zeker ook lejuk voor jou, dat er zoveel tamme parkietjes in zitten....

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !