Mara's Bonte Vogelparadijs - Dit boekje wordt gesloten

Gestart door Mara, 9 april 2006, 20:26:41

« vorige - volgende »

Kaatje

Hoi Mara,

Gefeliciteerd met de verjaardag van je vader,... dat zal best heel gezellig gaan worden met een huis zo vol met visite !!

Hele leuke foto's, zeker ook die van de voorstelronde, ... leuk om te lezen hoor !!

Groetjes Karin

Anke

Hoi Mara,
Wat een gezellige foto's van je prachtige vogeltjes!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sharon

Hoi Mara,
de foto's die je er nu al op hebt gezet zijn weer genieten hoor!
Echt heel erg leuk om zo je grasjes voor te stellen. (En straks de valkjes). Nu weet ik ook weer hoe de families zijn  :D

Ik kijk nu al uit naar het volgende deel!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


Anja

Hoi eugenie,

Wat leuk zo'n voorstelronde maar of ik alle namen kan onthouden........................ik denk het niet.


Groetejs Anja

Romy

Hoi Mara

Wat een goed idee om een voorstelronde te houden. Het is heel fijn om je vogeltjes wat nader te leren kennen  :D
Ik heb dan ook heel erg genoten van je foto's en teksten  :)

Groetjes
Romy

Mara

Hoi iedereen

Het vervolg op de voorstelrondes.

De koppeltjes en hun gezinnen.

De koppeltjes

Parel en Hoen
Een van mijn oudere koppels. Ook bij hun heb ik geen idee hoe oud dat ze zijn. Parel en Hoen heb ik gered van een gewisse dood want ze waren 'agressief'. Dus niet. Ze zijn niet zo dol op mensen maar wel erg lief naar andere valkjes toe.
Parel is een bonte opaline pop en Hoen is een lutino man.



Parel:




Hoen:


Do en haar gezinnetje:
Do'tje en Pinky waren een van mijn koppels. Helaas is Pinky in 2007 overleden, waaraan? Ik heb geen idee. Ik denk dat hij ergens van geschrokken is en tegen het gaas is gevlogen of iets dergelijks. In 2006 hadden Do en Pinky een nestje dat een grote verrassing was....
Do:






Pearly Sunshine:
Een opaline lutino. Ze is een wat schuwer valkje ondanks dat ik haar veel in mijn handen heb gehad toen ze in het nest zat. Maar dat geeft niets, zolang ze maar goed met andere valkjes omgaat.




Wildkleur geparelde man (oranje knijpring)




Wildkleur geparelde man:




Chatima:
Een wildkleur mannetje uit het nestje van Do en Pinky. Hij vormt een koppel met Adsila en mag dus geen nestje. Als ze broeden dan krijgen ze van mij nepeitjes.






Adsila:
Een lutino pop, dochter van Do en Pinky en een superlief valkje. Ze is niet tam maar wel erg nieuwsgierig.






Mara

De vrijgezelle valkjes

Juffie:
Juffie is een van mijn oudste valkjes. Ze vormde een koppel met Geelkop maar helaas is Geelkop in 2007 overleden. Juffie behoort ook tot de oudere vogels in mijn voliere met haar bijna 17 jaar.



Punky
Punky is een opvangvalkje dat ik van een collega heb gekregen. Hij zit binnen en heeft soms toevallen. Verder is hij gewoon Punky, apart en wilt helemaal niets van mensen weten maar hij is verder wel heel erg lief.



Pierreke
Pierreke is op 17 juli 2006 bij ons komen wonen. Hij zat in een voliere met allemaal sijsjes en kanaries en voelde zich toch wat eenzaam. Dus toen is hij bij ons komen wonen. Pierreke is ook een wildkleur.






Krullenbol:
Is een witmaskers opaline cinnamon pop van 2007. Ik heb haar 18 oktober 2007 gekregen en ze is meteen de buitenvolière ingegaan. Ze is een valkje die heel graag op zichzelf is, je zult haar dan ook niet gauw bij een ander valkje zien. Maar ze is erg ondernemend en actief. Ook heel erg mooi om te zien.






Truus
Een bonte man van 2007. Ik heb hem samen met Krullenbol gekregen op 18 Oktober 2007. Het was eigenlijk de bedoeling dat Truus een popje zou zijn, maar ze was een man....Maar goed, dat mag de pret niet drukken. Truus kan ontzettend mooi fluiten en hele verhalen vertellen.




Overleden valkjes

Druppel (lutino pop), overleden 09 april 2006
Helaas heb ik van Druppel geen foto.

Pinky (wildkleur man) overleden 28 april 2007


Geelkop (wildkleur man) overleden 30 mei 2007




Lotje (wildkleur man), overleden 25 juli 2007


Jimmie (lutino man, afdankertje) & Boyke (wildkleur)


Mara

De rosella's:
Aangezien de rosella's heel moeilijk op de foto te zetten zijn, dan maar even zo. Op deze foto zijn mijn twee oudste rosella's te zien. Beide al tussen de 25 en 35 jaar oud. Dit zijn beide popjes.


Pino (man):
Pino is de enige man uit het nest. Hij is wel redelijk tam omdat ik hem met de hand heb moeten voeden doordat de pop van het nest afging toen de andere twee waren uitgevlogen.




Kahlan (pop):


Caessa (pop):


De roodruggen:



De man:


De pop:


De kwartels:
Starscream (wildkleur haan)


Jazz (zilveren hen)


White lightning (witte hen)


Spooky (wildkleur hen)


Ratchett (wildkleur haan, 2007)


Dat waren ze....Ik hoop dat jullie het net zo leuk vonden als dat ik het heb gevonden om het te doen.

mara

Emely

WAUW.....  :o

Echt helemaal super, en wat veel vogels heb je zeg!!! Allemaal even mooi op hun eigen manier!

Ik heb er in ieder geval van genoten!!!

Liefs, Emely en Paco vanaf mijn schouder...

Mara

Nu nog even reageren op iedereen..... :-[

Hoi Karin

Dank je wel voor de felicitatie, heb het doorgegeven. Die voorstelronde, ik vond het wel eens tijd worden om dat te doen. Was ook nog leuk ook.  ;D

Hoi Anke

Dank je wel!!!!

Hoi Sharon

Fijn dat je genoten hebt, ben wel benieuwd of je het allemaal onthoudt.  ;)

Hoi Anja

Van mij hoef je ook niet alle namen te onthouden hoor, ik moet soms wel even denken hoor..... :-[

Hoi Romy

En je bent er nog niet wat de voorstelronde betreft (als je dit berichtje leest, dan heb je dus de rest ook al gehad maar toen je je berichtje plaatste nog niet...snap je me nog?) Maar dank je wel voor je compliment!!

Hoi Emely

Dank je wel voor het compliment en inderdaad, elke vogel is op zijn eigen manier apart maar wel leuk. Ben blij dat je genoten hebt van de foto's. Geef Paco maar een kroel van me.

Mara

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Mara op 13 januari 2008, 20:41:34
Parel en Hoen
Een van mijn oudere koppels. Ook bij hun heb ik geen idee hoe oud dat ze zijn. Parel en Hoen heb ik gered van een gewisse dood want ze waren 'agressief'. Dus niet. Ze zijn niet zo dol op mensen maar wel erg lief naar andere valkjes toe.
Parel is een bonte opaline pop en Hoen is een lutino man.


Tja ik denk dat sommige mensen het gedrag van hun dieren gewoon niet begrijpen...
Neem nou Elmo en Swingie... die moesten bij hun baasjes weg omdat ze teveel zouden schreeuwen en zijn zo bij ons terecht gekomen. En weet je, ik heb nooit iets abnormaals vastgesteld wat hun geluidsproduktie betreft. ::)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Mara

Citaat van: Marc van de Kuifjes op 13 januari 2008, 20:59:51
Citaat van: Mara op 13 januari 2008, 20:41:34
Parel en Hoen
Een van mijn oudere koppels. Ook bij hun heb ik geen idee hoe oud dat ze zijn. Parel en Hoen heb ik gered van een gewisse dood want ze waren 'agressief'. Dus niet. Ze zijn niet zo dol op mensen maar wel erg lief naar andere valkjes toe.
Parel is een bonte opaline pop en Hoen is een lutino man.


Tja ik denk dat sommige mensen het gedrag van hun dieren gewoon niet begrijpen...
Neem nou Elmo en Swingie... die moesten bij hun baasjes weg omdat ze teveel zouden schreeuwen en zijn zo bij ons terecht gekomen. En weet je, ik heb nooit iets abnormaals vastgesteld wat hun geluidsproduktie betreft. ::)


Hoi Marc

Dat zou best wel kunnen hoor, want ze zaten op dat moment op eitjes en ze waren beiden erg beschermend tegenover de eitjes, dus tja, ik kan het me wel voorstellen dat ze dan wat feller reageren maar mij hebben ze nog niet gebeten, dus tja, wat is agressief? Maar goed, ik hoop dat ze nu een goed leven hebben.

mara

Emely

Haha, Paco een kroel geven is GEEN makkelijke opdracht... ik mag hem sinds vandaag voorzichtig kusjes geven op zijn koppie en op zijn borstje, dus als hij het vananvond nog eens toe laat zal ik er ene van jouw geven!!!!

Liefs, Emely en Paco vanaf mijn hoofd

Mara

Hoi Emely

Geduld, dan komt het allemaal goed hoor.  :D Geef hem anders maar een kusje van me!

mara

Emely

Hij heeft je kusje reeds ontvangen... nu is hij weer op boefentocht!!! Gek beessie!!!

Liefs, Emely en Paco vanaf het wasrek