Mara's Bonte Vogelparadijs - Dit boekje wordt gesloten

Gestart door Mara, 9 april 2006, 20:26:41

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Mara,
Leuk filmpje en mooie foto's weer ;D
Ik heb vandaag bij Appie Hijn ook appelciderazijn gekocht.
Morgen ga ik het ze geven, ik ben benieuwd... als ik mijn neus in de waterfles steek dan denk ik bleeeeeeeeeeh zuur :o
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Anja

Lief is dat he, ik herken zoveel van zijn vader in Chatima. Ik heb vandaag nog wat nieuwe foto's gemaakt, die zal ik straks plaatsen.

Hoi Anke

Haha, ik geloof graag dat het zuur is. Ik ben benieuwd wat ze er van vinden.

Mara

Carin

Geweldige foto's en een leuk filmpje..

Ozzy ging hier compleet uit zijn dak!

Groetjes!

Anke

Citaat van: Mara op  5 augustus 2007, 11:03:17
Hoi Anja

Lief is dat he, ik herken zoveel van zijn vader in Chatima. Ik heb vandaag nog wat nieuwe foto's gemaakt, die zal ik straks plaatsen.

Hoi Anke

Haha, ik geloof graag dat het zuur is. Ik ben benieuwd wat ze er van vinden.

Mara


Hoi Mara,
Vanmorgen heb ik de valkjes azijnwater gegeven.
Ik heb James er al wat van zien drinken.
Misschien lag het aan mijn fantasie maar het leek wel of hij een paar keer extra met zijn bekje smakte alsof hij dacht wat proef ik nou?? ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Citaat van: Carin op  5 augustus 2007, 12:09:45
Geweldige foto's en een leuk filmpje..

Ozzy ging hier compleet uit zijn dak!

Groetjes!


Hoi Carin

Dat is toch geweldig om te zien. Haha, soms zou ik best wel eens willen zien hoe andere valkjes reageren.

Hoi Anke

Dat zou best wel eens kunnen. Ik heb ze vandaag een klein stukje aardappel gegeven, dat zullen ze wel niet eten maar proberen kan altijd.

Mara

Mara

Hoi iedereen

Wat foto's van vanmorgen. Ik hoop dat de kwaliteit goed is, want ik heb wat gespeeld met de instellingen van mijn camera. Heb iso400 gebruikt en de instelling daylight.....dus ben benieuwd wat julie er van vinden.

Krullebol aan het eivoer met kruiden en papegaaienvoer.


Juffie aan het schommelen.


De witte kwartel die niet meer wit is maar grijs.


Even krabben.


Nogmaals Juffie.


Samen eten.


Toch wel leuk hoor, alles slopen.


Pierreke


Enkele grasjes en een valkje.


Genieten van de zon.


Citroentje.


Een van de tweeling.


Kleine Blauw


Krullenbol.


Pino.


Je zit me in de weg.


Twee lutino's.


Familiefoto.


De rest van de foto's volgt zo.....

Mara

En dan nu.....de verrassing.....

Na al die leuke foto's van gesproeide en douchende valkjes, dacht ik, laat ik eens gek doen. We hebben voor de voliere een gloria spuit aangeschaft, dat is een spuit die ook wel wordt gebruikt voor onkruidgif te sproeien (deze is schoon hoor, zo gekocht in de winkel) en om de valkjes te sproeien.....Ik laat de foto's maar voor zich spreken, er volgen ook nog drie filmpjes.















....Wat zijn ze toch lief he. De filmpjes volgen nog. Het is er eentje van de valkjes die zich aan het douchen zijn, eentje van de badderende kwartels en eentje van allebei...min of meer.

Mara

Anke

Hoi Mara,
Daar ben ik hoor in je boekje :)
En ik val met mijn neus in de boter ;D
Wat een leuke foto's weer. Je witte/grijze kwarteltje heeft nu een schutkleur, je moet goed kijken om hem te zien :)
Ik wacht vol spanning op de volgende foto's.
Ik heb wel zo'n idee wat daar op zou kunnen staan ;D

Edit: ik was al te laat met mijn berichtje je foto's staan er al,maar mijn idee klopte wel ;D
Ik kan me niet echt een voorstelling maken van een gloria sproeier, maar zo te zien genieten de valkjes er wel van!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Anke

Volgens mij was ik ze net aan het posten toen jij je berichtje gepost had. Haha, maar ze staan er nu. Er komen nog drie filmpjes en die moet je echt zien, ze zijn zo geweldig leuk om te zien!!!!  ;D

Maar ik denk dat je gelijk hebt met wat er op staat...

mara

Mara

Citaat van: til (anke) op  5 augustus 2007, 16:12:47
Hoi Mara,
Daar ben ik hoor in je boekje :)
En ik val met mijn neus in de boter ;D
Wat een leuke foto's weer. Je witte/grijze kwarteltje heeft nu een schutkleur, je moet goed kijken om hem te zien :)
Ik wacht vol spanning op de volgende foto's.
Ik heb wel zo'n idee wat daar op zou kunnen staan ;D

Edit: ik was al te laat met mijn berichtje je foto's staan er al,maar mijn idee klopte wel ;D
Ik kan me niet echt een voorstelling maken van een gloria sproeier, maar zo te zien genieten de valkjes er wel van!
Groetjes Anke


Hoi Anke

Een gloria spuit is een uitvergrote plantenspuit. Dat is het best hoe ik hem kan omschrijven. Er gaat een paar liter water in en dan moet je pompen en spuiten. En dat waarderen ze hier toch. Normaal zet ik de sprinkler aan, maar het water zou uit de put komen en dat is te koud, en ik had geen zin om het eerst in de overslagton te doen, te laten opwarmen en dan aan te zetten met de dompelpopm in de overslagton. Dus dan maar zo. Ze hebben er echt van genoten, filmpje is aan het uploaden.

Mara

ManjaV

Hoi Mara,

Wat een schattige foto's zeg. Je hebt zoveel mooie vogeltjes bijelkaar, wat een kleurenpracht! :D Ik vind de douchefoto's erg lief en ook heel lief om te zien is hoe Juffie aan het schommelen is. Wat een schatje zeg.

Hoe heten de twee lutino's? Of hebben ze geen namen omdat ze zoveel op elkaar lijken? Jolanda heeft om die reden geen namen voor haar luties.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mara

Hoi Manja

Lief zijn ze hé, de foto's. Ik heb nog drie filmpjes, ben benieuwd wat je daar van vindt.

Zo te zien zijn het Pearly Sunshine (die zit links op de foto) en Hoen (dat is de rechtse op de foto). Mijn lutino's hebben wel namen, Hoen, Adsila en Pearly Sunshine. Hoen is het mannetje en ik herken hem aan de felle wangen. Pearly Sunshine is een geparelde lutino en Adsila is een 'gewone' lutino (het zusje van Pearly. Maar ze zijn inderdaad moeilijker om uit elkaar te halen, mijn moeder heeft daar wel problemen mee.

En dan nu de drie filmpjes.

Het eerste filmpje is van mijn valkjes....De kwaliteit is niet zo goed omdat ik moest pompen om het water aan de gang te houden en om een filmpje te maken. Je hoort het ook op het filmpje.


Het tweede filmpje gaat over de kwartels. Zij nemen een bad in het vochtige zand en stuiven een half uur daarna nog steeds van het zand dat ze over hun veren hebben gegooid....


Het derde filmpje volgt nog...

Mara

ManjaV

Hoi Mara,

Leuk dat je lutinootjes wel namen hebben! :D Wat een prachtige naam zeg, Pearly Sunshine, schitterend. En je hebt een handige manier om ze inderdaad uit elkaar te houden!

Je foto's zijn zeker lief en ik heb genoten van je filmpjes. Lief om te zien hoe ze badderen, en ook het zandbad van de kwartels ziet er echt heel grappig uit.

Ik wacht het derde filmpje vol spanning af. :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mara

Hoi Manja

Het derde filmpje komt er nu aan....



Ik zal zo reageren in je eigen boekje op de vragen die je stelde, ga nu even met de hond wandelen.

Edit: Manja, de namen kwamen eigenlijk vanzelfsprekend. Ik heb ook verschillende wildkleur mannetjes, en ook die hebben allemaal namen en die kan ik ook heel erg goed uit elkaar halen. En die naam Pearly Sunshine vond ik gewoon heel erg bij haar passen. Ze is heel geel dus ik dacht meteen aan de zonneschijn en die parels....maar ik vond Geparelde Zonneschijn zo vreemd klinken, dus werd het Pearly Sunshine.
Mara

Anke

Hoi Mara,
Wat zitten je valkjes te genieten van het douchen. Prachtig als ze zo helemaal ondersteboven gaan hangen!!
Het badderen van de kwartels is ook grappig zo in het zand :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes