Mara's Bonte Vogelparadijs - Dit boekje wordt gesloten

Gestart door Mara, 9 april 2006, 20:26:41

« vorige - volgende »

margreet

hallo Mara,

Heb weer genoten van je mooie foto's en je nieuwe kwarteltjes.
Lief ding hoor dat witje.

groetjes Margreet

Wilma1

Mooi kwarteltje hoor  :D ze zal ff moeten wennen, maar snel zal ze wel blijven  ;D
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Yvon

Die roodruggen van Marlies zijn waanzinnig mooi. Zo zagen die er van mij ook uit toen ze jonger waren  ::). Nu zijn ze oud en versleten. Dank je wel voor het compliment over mijn kwarteltje.

Hoi Anke

Ja, lief he?

Hoi Margreet

Dank je wel voor je compliment.

Hoi Wilma

Volgens mij is ze al gewend hoor, ze is een lieve, ondernemende dame.

Mara

caro

Hoi Mara,

Ik had weer heel veel  te lezen bij jou. Wat is je jonge kwartel gegroeid zeg. En een witte kwartel, gaaf. Ik wist niet dat die ook bestonden. Het zijn echt leuke beestjes.

Ik sta er toch iedere keer weer versteld van dat alle vogels die jij hebt gezellig bij elkaar zitten. Ik vind het erg jammer dat ik de rosella's apart moet zetten.

Ik ben blij dat het bij jou allemaal goed gaat.



Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Mara

Hoi Caro

Dank je wel voor je compliment. Ik geniet echt van mijn witte kwartel, ze is geweldig om te zien. Ondanks dat ze 'gehandicapt' is. Ik ben ook blij dat het goed gaat met de rosella's en de rest. Het zijn prachtige vogels om te zien en ook zo lief. Stond vanmiddag in de regen aan de buitenkant van de voliere om naar de kwartel te kijken, komt Pino daar aan zetten zo van, waar is mijn nootje? Dus ik binnen uit de doos een pinda gehaald, die gepeld en door de draad aan Pino gegeven. Dat vindt hij dan geweldig en daar geniet hij zo van. Ook als je iets tegen hem zegt, dat vindt hij echt geweldig. Hij geniet er van, het klinkt heel stom (ben ik bang)....

Ik snap dat je het jammer vindt dat jij je rosella's niet bij de rest kan laten, maar soms gaat het gewoon niet goed. Daar kun je denk ik weinig aan doen. Maar het is zeker jammer, dus hoop ik dat je dan een beetje extra van mijn foto's geniet.

Mara

♪ Marlies

Hoi Mara, ;D

Je vroeg in Rob z'n dagboekje of ik naar de foto's van Piereke wilde kijken, omdat zijn masker ook lichter is.
Het masker is inderdaad wat lichter, maar de wangen vind ik nogal oranje.
Bij bleekmaskers is de wangvlek eigenlijk net zo geel als bij een geelwang.


Groetjes Marlies ;)

Mara

Hoi Marlies

Dus het is gewoon een normale wildkleur die te lang in de zon heeft gelegen?  ;) Haha, ik vind het gewoon heel apart om zo'n licht masker te zien, dat heb ik eigenlijk nog nooit echt gezien.

Mara

♪ Marlies

Citaat van: Mara op  4 juli 2007, 18:31:54
Hoi Marlies

Dus het is gewoon een normale wildkleur die te lang in de zon heeft gelegen?  ;) Haha, ik vind het gewoon heel apart om zo'n licht masker te zien, dat heb ik eigenlijk nog nooit echt gezien.

Mara


Zou hij dan eigenlijk niet bruin moeten worden ?  ::) :P

Mara

Citaat van: Marlies op  4 juli 2007, 18:32:49
Citaat van: Mara op  4 juli 2007, 18:31:54
Hoi Marlies

Dus het is gewoon een normale wildkleur die te lang in de zon heeft gelegen?  ;) Haha, ik vind het gewoon heel apart om zo'n licht masker te zien, dat heb ik eigenlijk nog nooit echt gezien.

Mara


Zou hij dan eigenlijk niet bruin moeten worden ?  ::) :P


Hoi Marlies

Ons haar verkleurt toch ook als we te lang in de zon liggen? Tenminste, bij mij wel.

Mara

♪ Marlies


Inge88

Hey Mara,

Je nieuwe kwartel ziet er mooi uit! En inderdaad bewegelijk aan de foto´s te zien  :D Hoezo is ze gehandicapt?

En ik weet niet veel over rosella's, maar zijn dit ook een soort papegaaien? Ik heb ze eens in een dierenwinkel gezien en ze zijn een stuk groter dan valkjes en lijken me best papegaaiachtig. Kunnen ze ook leren praten?

Mara

Hoi Inge

Mijn kwartel heeft iets aan haar pootje. Het is net alsof een teentje geen gevoel heeft en die klapt dubbel onder het lopen. Maar ze heeft er verder geen last van en ze schijnt heel tevreden te zijn. Vanmorgen zat ze midden in de voerbak en rondom haar heen zaten de valkjes te eten.

Rosella's zijn Australische Parkieten, net zoals Valkparkieten. Ze zijn wel wat groter en bijten ook net zo hard als dat ze groot zijn hoor. Of ze kunnen leren praten dat weet ik niet, maar met veel geduld zou je het ze misschien kunnen leren. Wel weet ik dat het geweldig leuke dieren zijn om naar te kijken en dat ze ook heel aanhankelijk kunnen zijn, kijk maar naar mijn Pino.

Mara

Carin

Hoi Mara,

Wat een leuke foto's weer.. Pino is echt een schatje..
Het grijze/zilveren kwarteltje lijkt wel een soort van duifje! Wel heel erg leuk!

Groetjes!

hennie

Hoi Mara,

Ik ben bij je op visite, hoor! Ik heb een stukje gelezen over je nieuwe kwarteltje. Liefie hoor! zou het misschien een idee zijn om dat teentje te laten amputeren? Dan heeft hij er helemaal geen last meer van. Je hebt er kans van, dat als het steeds onder zijn pootje dubbel klapt, dat het toch kan gaan beschadigen en ontsteken.

Kun je een kwartel ook tam maken?

groetjes, fijne dag,
Hennie

Mara

Hoi Carin

Ja, ze lijkt inderdaad op een duifje.

Hoi Hennie

Ik denk dat als ik zoiets zou laten doen, er meer risico's aan verbonden zijn dan nu. Omdat ze er ook (volgens mij) geen gevoel in heeft. En kwartels kun je ook 'tam' maken in zover dat bij een kwartel kan. Hier zijn ze eigne maar meer ook niet, maar ik had er ook eentje die uit mijn hand kwam eten.

Mara