Mara's Bonte Vogelparadijs - Dit boekje wordt gesloten

Gestart door Mara, 9 april 2006, 20:26:41

« vorige - volgende »

Wilma1

Wat leuk de foto's en zo lekker kleurig met de grasje en rossella's...toch als het mogelijk is, is het leuk een gemengde voliere en dat trapje weer in beeld.....dat blijf ik gaaf vinden!!!  :D
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Monique

Hoe vinden ze de ringen die je gekocht hebt? Denk toch wel dat ze dat leuk vinden?

Hoi Wilma

Als het gaat is het zeker leuk, echt waar. Ik geniet er ook ontzettend van. Welk trapje bedoel je? Volgens mij weet ik het al. Dat is een handig trapje. Vanmiddag zaten alle 29 vogels (de kwartels niet meegeteld) op of in de buurt van dat trapje. Zag zo leuk uit.

Hoi iedereen

Nou, de dennenappel is leeg.....zo goed als leeg. Dat is vooral de verdienste van Pino en Krullebol. Ze vonden het zo geweldig dus zeker voor herhaling vatbaar!

Mara

Inge88

Wat apart zeg die dennenappel! Maar ligt het aan mij, of is hij enorm groot?

Leuk die foto's ook, jammer dat je niks meer kon maken van de valkjes.
Kweek je nou eigenlijk ook met de valkjes of niet echt?

Mara

Hoi Inge

De dennenappel was best wel een flinke jah. Ik dacht die gaat wel een tijd mee, nou mooi niet. Ik heb hem sinds zaterdag in de voliere en hij is nu al zo goed als op.

Ik kweek niet met de valkjes. Ik kweek met name wildkleurtjes en die doen het niet zo goed op de markt. Verder heb ik mijn jongen van vorig jaar gehouden (aangezien het grootste gedeelte in mijn voliere ondertussen 10+ was) en ik dus daarmee geen problemen wil krijgen als ik zou willen kweken. Maar ik heb ze dus echt voor de gezelligheid. En ik moet zeggen, plezier heb ik er echt wel van.

Groetjes

Mara

Wilma1

Citaat van: Mara op 27 juni 2007, 18:33:10
Welk trapje bedoel je? Volgens mij weet ik het al. Dat is een handig trapje. Vanmiddag zaten alle 29 vogels (de kwartels niet meegeteld) op of in de buurt van dat trapje. Zag zo leuk uit.

Mara

DAT trapje dus  ;D ;D ;D als ik een voliere had gehad, had ik OOK zo'n trapje erin gewild, dat had ik al gezegd toen tegen Piet!!!!

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi WIlma

Ze beleven er ook echt heel veel plezier aan. In de nieuwe voliere komt ook weer zo'n trapje te hangen. Ik heb er twee van, erg leuk.

Mara

Romy

Hoi Mara

Ik had best wat werk om alles bij te lezen  ;D Maar ik heb heel erg genoten van je foto's. Het is telkens heel fijn om ze te bekijken, met al die verschillende soorten bij elkaar.
Die denneappel ziet er ook erg leuk uit. Geen wonder dat hij zo snel gepluimd is, haha!
Ik merk toch wel dat er bij jullie (in Nederland) toch veel meer voor vogeltjes voorhanden is dan hier in BelgiĆ«. Graag zou ik eens de grens oversteken om bij jullie te gaan rondsnuffelen  ;D Ik zal me eens informeren of er in de buurt van Sluis dierenwinkels zijn, want daar gaan we op zondag soms eens naartoe.

Groetjes
Romy

Mara

Hoi ROmy

Ik weet niet hoever je van de grens afwoont? Maar misschien kun je een keertje toch echt wel de grens over wippen en hier komen shoppen voor Flupke?

Mara

Wilma1

Ik heb in BelgiĆ«  ook wel grote dierenwinkels gezien hoor  :D TE groot voor mij, want daar raak ik niet uitgekeken....wet alleen niet hoe dat heet...
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Romy

Hoi Wilma1

Wat jammer dat je niet meer weet hoe die dierenzaak heet... Ik heb er al erg veel in de buurt gedaan, maar meestal hebben ze niet zo heel veel voor vogels. En overal waar ik ga hebben ze hetzelfde... Al die leuke speeltjes e.d. die ik bij jullie in Nederland zie, vind ik hier niet  :(

Hoi Mara

Ik woon in het hartje van West-Vlaanderen :). Als we naar Sluis gaan, dan is het een dik half uur rijden. Dus dat valt wel mee.

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

En anders moet je het maar zeggen hoor, ik wil best wel kijken of ik het voor je kan vinden en dan zal ik het wel opsturen.

JAAAAH, ik heb eindelijk een zilveren kwartelhennetje. Goedendag zeg, wat zijn die moeilijk te krijgen maar heb er eentje. Zit nu nog te wachten op een witte hen. Ik ben heel benieuwd.

Liefs

Mara

Anke

Hoi Mara,
Wat goed dat je eindelijk je zilverenkwartelhennetje hebt gevonden!
Heb je haar al of moet ze nog bij je komen?
Ik ben namelijk wel benieuwd hoe zo'n beestje eruit ziet ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

HOi Anke

Ik weet niet of ik vandaag nog foto's maak maar anders morgen. Eigenlijk zijn het gewone kwartels maar dan hebben ze een zilveren kleur...

Morgen is het zondag, dus ik denk dat ik dan even foto's maak. Heb vandaag gewerkt en pap heeft haar opgehaald. Dus toen ik thuis kwam zat ze er al. Ze is levendig en heb haar al rond zien lopen. Alleen de rest is bang voor haar. Maar dat waren ze eerst ook voor Krullebol, ze zijn volgens mij dat lichte niet gewend op de grond.

Liefs

Mara


mar

hoi mara
ik heb weer genoten van je foto's echt heel mooi .Houden de kwartels je voliere schoon ? ik zit er ook aan te denken om twee kwartels te nemen maar niet kweken kunnen twee mannetjes bij elkaar ?

groetjes marianne

Mara

Hoi Mar

Je kunt het best een haantje en twee hennetjes nemen. Ik haal de eitjes altijd weg, maar omdat ik nu eigenlijk te laat door had dat ze zat te broeden, heb ik haar haar gang maar laten gaan met het resultaat een klein haantje. Dit haantje hou ik ook want het gaat reuze goed tussen het kleine haantje en zijn vader. Nu heb ik hem apart zitten met de zilveren hen om ze aan elkaar te laten wennen. Heb hun gisteravond nog apart gezet, het hennetje was doodmoe van het geren en ontdekkingen die ze gedaan heeft.

En ja, kwartels houden je voliere schoon. Ze vangen ook insecten en die van mij eten zelfs spinnen. Maar het kan goed hoor, een koppeltje of in dit geval dus een triootje. Gewoon de eitjes weghalen.

Liefs

Mara

p.s. HEt is zondag dus de foto's komen eraan.