Mara's Bonte Vogelparadijs - Dit boekje wordt gesloten

Gestart door Mara, 9 april 2006, 20:26:41

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Romy

Dank je wel. Pino is gewoonweg een beetje gek maar wel lief hoor. Do'tje heeft gelukkig alweer een kroelmaatje gevonden, dat vind ik wel belangrijk. Het gaat dus de goede kant uit.

De kwartel broedt nog steeds. Weet iemand of je kunt zien of ze bevrucht zijn?

Mara

Mara

Citaat van: caro op  2 mei 2007, 10:09:47
Hoi Mara,

Wat erg dat Pinky dood is. Sterkte ermee.

Wat een leuke foto's, en wat een schitterend filmpje van Pino.

Wat een schitterende vogels zijn het toch.

Groetjes

Caro


Hoi Caro

Ik heb je bericht gevonden, ik dacht dat ik er op gereageerd had.... :-\

Ja, het zijn schitterende vogels rosella's. Heel apart. Nu zit Pino 's morgens al aan de deur op zijn favoriete plekkie te wachten totdat ik de voliere in kom en dan zit hij zo bij mijn hand. Echt zo geweldig.

Do'tje heeft het een beetje verwerkt dat Pinky dood is. Gelukkig maar, had het heel erg gevonden als zij me weg zou kwijnen.

Groetjes

Mara

caro

Hoi Mara,

Gelukkig heb je mijn berichtje gevonden :-[ ;) ;D. Geeft niet hoor ;), heb ik ook weleens.
Ik lees altijd in je boekje hoor ;), al zal ik niet altijd reageren.



Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Mara

Citaat van: caro op  8 mei 2007, 20:24:29
Hoi Mara,

Gelukkig heb je mijn berichtje gevonden :-[ ;) ;D. Geeft niet hoor ;), heb ik ook weleens.
Ik lees altijd in je boekje hoor ;), al zal ik niet altijd reageren.



Groetjes

Caro


HoI Caro

Ik vind het leuk dat je mijn boekje altijd leest, ook al reageer je niet. Ik weet niet altijd wat te vertellen maar ach, er is altijd wel iets.

Ik lees ook altijd in jouw boekje, maar ik reageer ook niet altijd.

mara

Mara

Het kwartelnestje. Ze zit er echt goed op. Ik zal eens kijken of ik morgen een foto van haar kan maken.



En nog een foto van Pinky...Ik mis hem...



Mara

*Yvon

Hoi Mara

Ik ben benieuwd of ze uit gaan komen.
En dat je Pinky nog mist,tja......
Het gemis is ook niet in 1X weg.
Zo mis ik Fady toch  nog wel een beetje.  :(

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

moonwitch (diana)

Hoi Mara

Kan me best voorstellen dat je hem mist :'(.
Het was ook een best een mooi wildkleur mannetje.
Zal zijn tijd nodig hebben om te slijten, het verdriet.
Wel leuk dat je kwarteltje zo trouw broed.
Ik heb het ook gehad trouw broedende kwartelhennetje en daar zijn ook jongen uit geboren.
Maar houd het goed in de gaten, want bij mij zijn er toen een aantal jonkies doodgepikt door de volwassen kwartels.
En ze zijn ook zo klein dat ze zo tussen het gaas door floepen.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Anja

Hoi Mara,

Hoe gaat het hier? Hoe is het mt je knie? Ik lees niet alles terug daar heb ik de puf niet voor sorry. Ik begrijp dat het met Do goed gaat en ze zelfs een nieuwe kroelpartner heeft gevonden. Te gek zeg.
En 5 eitjes bij je kwartels ben benieuwd wat dat gaat worden.

Groetjes Anja

Mara

HOi Yvon

Elk verdriet moet slijten. En wat de eitjes betreft, jah, ik ben ook superbenieuwd.

Hoi Diana

Pinky was ook heel mooi, hij was heel mooi geel en dan dat donkere op de vleugels en die lichte staart....Ik hou het kwarteltje zeker goed in de gaten vooral omdat ik weet hoe snel ze door het gaas heen zijn en dat de mannetjes nogal aggressief zijn. Het scheelt wel dat het gaas hoger zit dan het nestje, want ze heeft zich echt een heel mooi plekkie gezocht.

Hoi Anja

Ik snap dat je niet alles terug gaat lezen, begrijpelijk hoor. Met mijn enkel gaat het wel redelijk goed. Lopen met krukken gaat wel maar ik kan nog steeds niet goed op de voet staan. Dat zal ook wel goed komen denk ik dan maar weer. Hoe is het met jou?

Groetjes

Mara

Carin

Hoi Mara,

even bijgelezen! Do'tje heeft dus toch een match met Piereke?
Balen dat je enkel nog niet echt beter gaat. Tijd tijd waarschijnlijk!

Die kwarteltjes zijn leuk om te zien, ga je ze allemaal houden?

groetjes Carin

Mara

Hoi Carin

Ik vermoed dat haar kroelmaatje een van haar vrijgezelle zoons is. Pierreke zit er meestal wel bij maar moet toch niets van Do'tje hebben. Het blijft ook echt alleen maar bij kroelen. 's Avonds zit ze altijd alleen op de plek waar ze altijd zat met Pinky.

De kwarteltjes, ik denk niet dat ik ze allemaal hou als ze uitkomen. Ik hoop dat er een hennetje uitkomt die wil ik dan wel zelf houden maar de rest die doe ik dan wel weg. Misschien kan ik er een paar kwijt bij de oude eigenaar van Pierreke. Wie weet. Eerst eens kijken of er wat uitkomt.

Mara

Anja

Hoi Mara,

hoe is het met de eitjes? Hoelang duurt het voor ze uit gaan komen?

Groetjes Anja.

Mara

Hoi Anja

Ik heb geen flauw idee hoe lang kwartels broeden......Ik ben echt heel benieuwd.

Mara

Wilma1

Wat leuk, kwarteleitjes  :D ik heb ze hier ooit eens gevonden in de voliere, maar ze gingen niet broeden......het is wel leuk om te zien, die kleine kwartels. Een collega van Piet heeft ze regelmatig en daar kwamen de mijne vandaan.

Ja dat je Pinky mist, kan me voorstellen....zeker als je de foto weer ziet....hoe oud was ie ??? Of had je dat al geschreven ???
:) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

♪ Marlies

Hoi Mara, ;D

Wat voor kwarteltjes heb je ?

Ik vind de Chinese dwergkwarteltjes zo leuk. ::)
Wij hebben ze zelf een paar jaar geleden gehad, maar konden ze niet in leven houden. :-\
Nou waren het ook kwarteltjes uit een dierenwinkel ( we wisten toen nog niet zoveel van vogels).

Zou een kwartel niet net zo lang broeden als een valkje ?


Groetjes Marlies ;)