Mara's Bonte Vogelparadijs - Dit boekje wordt gesloten

Gestart door Mara, 9 april 2006, 20:26:41

« vorige - volgende »

Mara

Het zijn een stelletje mafkezen, echt wel. Je kunt merken dat ze niet de vrijheid kenden van lekker rondfladderen. Nu zijn ze gelukkig ook niet meer bang voor Suuske, dat is wel mooi zo.

Ineke

Het ziet oergezellig uit, hoe ze daar gezellig met z'n allen zitten.

Mara

Citaat van: Ineke op 20 oktober 2006, 19:14:25
Het ziet oergezellig uit, hoe ze daar gezellig met z'n allen zitten.


Hoi Ineke

Gezellig he!? Jammer dat ik 's avonds geen foto's kan maken zonder ze weg te jagen maar dan zitten dus 14 kleine valkjes netjes op een rijtje. Dat is echt zo lachen. En dan is het duwen en draaien om voor iedereen een plekje te vinden want we moeten natuurlijk wel allemaal dicht bij elkaar zitten..

Groetjes

Mara

Wilma1

Wauuuwwwww...prachtige foto's en wat heerlijk ze in de "ruimte" te zien buiten....zal blij voor ze zijn als ze dat hier ook krijgen...geduldgeduld  ::)...wat is die rood/gele voor een ....een rossella ??? Ziet er mooi uit!!!...De boonte en de witmasker zijn ook beauty's!!!

Ja soms kan dat goed uitkomen voor een liefhebber, als iemand allergisch is en ze weg moet doen!!!  ;)
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hey Wilma,

Dat is een prachtrosella. Ja, de ruimte die hebben ze hier wel en ik heb er echt heel lang over nagedacht of ik die twee zou nemen. Maar goed, ik kan ze niet aan hun lot overlaten. Ik ben helemaal verzot op die witte, ze is wat forser dan de bonte. Kreeg me toch vanmorgen bijna een beroerte, meende ik toch dat die bonte een mannetje was...Twijfel nog steeds, maar goed, ik doe hem nu niet meer weg...denk ik tenminste. Maar ze was aan het fluiten zoals Chatima doet maar kan ook na-aperij zijn natuurlijk....We zien wel, ik heb gevoeld en het was toch duidelijk een meissie. We zien wel...

Bedankt voor je reactie, ik voelde me al een beetje alleen gelaten.

Liefs  :-*

Mara

Wilma1

Weet je wat ik juist ook zo fijn vind aan het karakter van valkjes...dat het niet uitmaakt of je nu b.v. 4 mannen en 4 popjes hebt of  6 mannen en 3 popjes....ze passen zich aan zijn zo sociaal  dat ze dat gewoon accepteren....met veel vogels is dit niet het geval en gaan de mannen vechten, of gebeurt het dat de vrouwtjes onderling strijden tot de dood erop volgt.... :-\

Dat heb ik meegemaakt met iemand met  BOURKESparkieten en hun nest jongen....de jongen werden groter en mam beet het popje dood...zo ook met grasparkieten van Joke, dat heb ik nog gezien ook....ooooo zo zielig  :-\ !!! Ik zou bij Ruby EN Coco GEEN man moeten plaatsen, want dat wordt OOK OORLOG en bij valkjes ( tenminste hier) heb ik zulk gedrag nog niet meegemaakt!
:) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hey Wilma

Ik ken dat gedrag hier ook niet, maar vond toch wel dat deze twee dames een plekje verdienden waar ze zich ook konden amuseren met soortgenoten. En ik had toch twee mannetjes over dus dat kwam goed uit.

De rosella's zijn ook vrij sociaal, al moet ik zeggen dat ik anders had verwacht. Daar ben ik gelukkig mee dat de ouders de jongen goed accepteren en andersom ook.

Liefs

Mara

Ann

Hallo Mara

Ben ook eens in je Verhalendagboekje komen piepen :). Heel mooie valkjes (en natuurlijk ook andere vogels ;)) heb je.

Ik zal zeker je verhalen blijven volgen.

Groetjes
Ann :)


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Mara

Hoi Ann,

Dank je wel voor je reactie. Vind het leuk dat er meer mensen hier komen kijken dan mijn vaste gasten. Ik heb vanalles wat!!

Groetjes

Mara

Mara



Ik moest deze hier even posten, weet iemand toevallig wat voor een grasje dat die rechtse is? Is een eigen kweek en heeft in elk geval geen witte ouders.....

Gr. Mara

Ineke

Dat rechter mooie, witte stinkerdje is n typisch grasduifje :)
Jij hebt grote, volle grasparkieten!

Mara

Citaat van: Ineke op 21 oktober 2006, 17:03:00
Dat rechter mooie, witte stinkerdje is n typisch grasduifje :)
Jij hebt grote, volle grasparkieten!



GRasduifje???????

Inger m

Citaat van: Mara op 21 oktober 2006, 16:22:07


Ik moest deze hier even posten, weet iemand toevallig wat voor een grasje dat die rechtse is? Is een eigen kweek en heeft in elk geval geen witte ouders.....

Gr. Mara


Grasduifje?
Bij grasparkieten kun je qua kleuren alles verwachten. Het zijn net toverballen. De kleur van de ouders zegt vaak lang niet alles over de kleur van de jongen. De foto is te veraf om te zien of het een geheel witte grasparkiet is (albino) of een bonte met heel veel wit.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Mara

Hey Inger,

Zij heeft rode ogen. Ik zal kijken of ik een beter foto kan vinden maar ze heeft een hekel aan het fototoestel, lol....

En inderdaad, het zijn net toverballetjes. Maar is wel leuk hoor!!

Groetjes

Mara

Ineke

Ja, grasduifje. Een grasparkietje dat uitziet als n wit duifje :)