Mara's Bonte Vogelparadijs - Dit boekje wordt gesloten

Gestart door Mara, 9 april 2006, 20:26:41

« vorige - volgende »

trienke

Hoi mara

Gelukkig gaat het goed met de vogeltjes uit je buitenvoliere. Jammer he als de pareltjes weggaan.

Ik hoop dat het iets erg is wat die bonte heeft :-\
en jammer van die pootjes van lotje. Is daar niks meer aan te doen??

Groetjes Trienke

Mara

Citaat van: trienke op 15 augustus 2006, 12:26:08
Hoi mara

Gelukkig gaat het goed met de vogeltjes uit je buitenvoliere. Jammer he als de pareltjes weggaan.

Ik hoop dat het iets erg is wat die bonte heeft :-\
en jammer van die pootjes van lotje. Is daar niks meer aan te doen??

Groetjes Trienke


Hey Trienke

Ja, ik zou echt balen als de pareltjes weggaan maar ik heb hoop dat ik er twee hou met pareltjes, mijn lutinoo'tje die een naam gaat krijgen waarin 'zon' verwerkt zit en een wildkleur geparelde die heeft ook nog geen mannetjesgeluiden gemaakt.

De pootjes van Lotje, volgens mij is daar niets aan te doen. Onze andere valkparkiet, Boyke had het ook en die is er mee oud geworden.

Punky, tja, dat is een ander geval. Ik heb hem gekregen van een ex-collega die hem kwijt wilde en het liefste ook nog het agaatje maar daar had ik geen plaats voor. Punky heeft altijd in een vieze, smerige kooi daar gezeten dus misschien dat dat er mee te maken heeft. Zelfs haar speeltje was zo smerig...bah. Mam heeft dat eerst echt goed schoongemaakt. Nu krijgt ze elke dag een schone kooi, nieuw voer en lekkere trosgierst. Hoop dat ze nog jaren meegaat.

Groetjes en bedankt voor je reactie.

Mara

Mara

Zoals al aangegeven, ik zoek namen voor mijn bengels....

Het zijn nog wat oude foto's, heb nog geen nieuwe kunnen maken want ze zijn zo snel....

Dit is een meisje, tenminste, ze maakt geen mannengeluiden. Ik wilde haar eerst Pearly Sunshine noemen maar toen zag ik hier al de naam Pearly staan en tja, toen vond ik die van mij zo gejat terwijl dat echt niet de bedoeling was.


Dit is een hij....


Ook een hij....


En nog een hij.....met wel een schitterende kuif op het moment.


Een ander popje...de jongste van het stel.


Wie weet er namen?

Joyce28

Wat een moppies :-* .Namen,praat me er niet van,hihi.Heb er net ook weer 1 moeten verzinnen ;)
Gewoon doen wat jezelf het leukste vind,er zal altijd wel een valkje op het forum zijn die ook zo heet.En ik zou dat niet opvatten als gejat zijnde hoor
Veel geluk met je valkjes!

Mara

Ze zijn echt super, de wildkleur begint echt langzaam een hele gele kop te krijgen en heeft een hele mooi kuif en doet neits anders dan fluiten en spelen en nog eens fluiten. Heerlijk gewoon.

Christine

Alles goed met de valkjes??

Christine :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Mara

Hey Christine

Alles goed met de valkjes en de rest van mijn verenvrienden. De rosella jongen zijn erg goed gegroeid en doen het super. De grasjes zijn echte bouwvakkers, niets lievers dan slopen, Pipo (het jongste grasje) zit binnen en hij doet het ook super. Er zit geen rust in dat kleine kontje van hem hoor!!!

En de valkjes, tja, ik vrees dat er twee hun parels gaan verliezen en dat vind ik zonde, maar goed...ik hou nog altijd de geparelde lutino over. Dat is ook een hele mooie.

Zal eens gauw foto's posten.

Bedankt voor je aandacht, Christine.

Liefs

Mara  :-*

Mara

Hoi iedereen,

Bij mij zijn ze nu in de jeugdrui en het is ook te zien ook...Nou nou, weg parels...*zucht*.

Ik heb ook al wat namen bedacht voor mijn schoonheden maar moet nog even goede foto''s maken, dus tot dan maar even met de oude foto's.


Dit is toch Pearly Sunshine geworden. Een geparelde lutino met een heel zachtmoedig karakter. Het is een popje, dus gelukkig behoudt zij wel haar pareltjes. Tenminste, ik ga er van uit dat ze een popje is want ik heb haar nog niet horen fluiten of roepen of wat dan ook.


Dit is Chatima, dit is een woord uit de taal van de Hopi en betekend 'caller'. Ik vond deze naam wel toepasselijk want hij heeft een hele mooie stem en ik geniet ook echt van hem als hij roept en fluit. Dat doet hij echt een groot gedeelte van de dag en dan luister ik met heel veel plezier.


En dit is Adsila, dat is een woord uit de Cherokee taal en dat betekent 'bloesem (blossom)'. Ik weet niet precies waarom ik die naam heb gekozen maar ik vind de betekenis gewoonweg heel erg mooi en het klinkt ook heel erg mooi.

Mara



Adsila en Chatima met een van de rosella jongen. Zoals misschien op de foto te zien is, begint Chatima een hele mooie geel koppie te krijgen. Op deze foto zijn ze 104 en 101 dagen oud!!

Liefs

Mara

trienke

Hoi mara

Wat een leuke foto's heb je weer gemaakt :D, en ik vind dat je leuke namen hebt uitgekozen ;).

Jammer dat er weinig reageert hier.

Groetjes trienke

Mara

Hey Trienke

Dank je wel voor je commentaar. En het zijn inderdaad mooie namen, al zeg ik zelf...*grinnik*

Zal gauw nieuwe foto's posten.

Groetjes

Mara

Mara


Dit is dus Pearly Sunshine met een jong, albino grasje en de moeder van het grasje, Kleine Blauw. Hier kun je Pearly's parels zien!!!


Dit is Chatima, mijn lieve wildkleur mannetje. Hij doet niets lievers dan roepen en fluiten, echt van 's morgens tot 's avonds. Hij geniet er echt van!


Een van de twee geparelde jongen, je kunt hier al heel goed zien dat ze hun parels aan het kwijt raken zijn! Erg jammer maar helaas....


Nou, hier zie je een gedeelte van mijn bende. Rechts op de foto zie je een valkje helemaal alleen zitten, dat is mijn meest recent aanwist, Pierreke. Pierreke is ongeveer een jaar of acht oud en heb ik gekregen van een kennis. Wat me aan dit valkje opvalt is dat hij erg bleek is van kleur. Weet iemand wat dat voor mutatie is? Verder zie je nog Pinky, de vader van mijn vijf valkjes, Chatima en een hoop grasjes.

Wilma1

Citaat van: trienke op  4 september 2006, 18:00:25

Jammer dat er weinig reageert hier.

Groetjes trienke


IK ga reageren...het zijn er soms zoveel, dat  ik de helft oversla....wil ik nog een "leven" buiten de pc hebben  ;D...

Super de valkjes tussen de grasjes...en de namen zijn apart en mooi.....en idd, waarom zul je je valkje geen bestaande naam geven.....er lopen toch vast meer Mara ook rond op dit bolletje  ;)

Als ik het niet vergeet, kom ik meer buurten.....beloven doe ik nooit, want dat wordt niks bij mij  ;D ;D ;D....lekker spontaan dat is beter!!
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hey Wilma1

BEdankt voor je commentaar. Ze zijn echt superlief voor elkaar, de valkjes, de roodruggen, de rosella's en de grasjes. Vanmorgen zaten drie rosella's, een berg parkietjes en wat valkjes te badderen, dat is zo leuk om te zien.

Zal gauw meer foto's plaatsen.

Liefs

Mara

Ineke

Hoi Mara, van dat badderfestijn wil ik wel foto's zien :)
Gisteren ben ik gestart met t lezen van jouw verhalen en begrijp ik t goed, heb je alle vijf valkjes gehouden?