Mara's Bonte Vogelparadijs - Dit boekje wordt gesloten

Gestart door Mara, 9 april 2006, 20:26:41

« vorige - volgende »

trienke

Hoi riny

Dan hangt ze toch geen broedblokken op? of zorgt ze ervoor dat ze ergens anders komen.

Hoi mara

Ik vind dat je mooie jongen hebt, en daar mag je trots op zijn hoor :-*

Groetjes Trienke

Mara

EVEN VOOR ALLE DUIDELIJKHEID:

Er komen geen broedblokken meer in te hangen. Ik wilde gewoon een keer een eigen nestje hebben. Mocht ik ooit willen kweken, dan zal ik daar zeer zeker op letten aangezien ik weet wie familie van elkaar is. Ik wil zeker geen inteelt en daar zal ik ook voor zorgen.

Dank je wel voor de knuffel Riny, en ik heb echt alleen maar het beste met de valkjes voor.

Groetjes

mara

febvisje

Hallo Mara
Ik ben je dagboek nu eigenlijk al een tijdje aan het volgen, maar de laatste dagen had ik geen tijd en ik heb nu pas je jongen gezien. Ze zijn echt  prachtig en ik kan goed verstaan dat je een goede eigenaar voor ze zoekt, dat zou ik ook doen, als je ze al gaat weg doen. Woon jij in LImburg België?
Groetjes jane


Wilma1

Citaat van: Riny op 10 juni 2006, 16:20:34



Heeeee....dit gedicht hangt al enige jaren op mijn toilet....het blijft mooi!!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Citaat van: febvisje op 11 juni 2006, 00:03:46
Hallo Mara
Ik ben je dagboek nu eigenlijk al een tijdje aan het volgen, maar de laatste dagen had ik geen tijd en ik heb nu pas je jongen gezien. Ze zijn echt  prachtig en ik kan goed verstaan dat je een goede eigenaar voor ze zoekt, dat zou ik ook doen, als je ze al gaat weg doen. Woon jij in LImburg België?
Groetjes jane



Hoi Febvisje

Ik woon in Nederlands Limburg. Dank je wel voor je compliment over mijn schatjes. Ze zijn echt heel lief en ook heel mooi. Al worden ze momenteel een beetje door de moeder geplukt.  :( Maar ze beginnen zich er tegen te verweren en de eerste is vandaag geheel zelfstandig aan het eten geslagen. Hij zat net lekker aan het eivoer met de rest van mijn vogels en hij liet zich niet de kaas (in dit geval de aardbei) van het brood eten.  ;)

Nogmaals bedankt voor je compliment, altijd leuk om te horen dat iemand je valkjes mooi vind.

Groetjes

Mara

Mara

Hoi iedereen

Ik heb even een vraagje, weet iemand wat ik moet doen als de moeder haar jongen plukt? Hier plukt Do'tje de kleintjes en voert ze ook niet, papa valk moet het allemaal alleen doen. En nu is ze ook in een andere broedblok van de rosella's eitjes aan het leggen. De jongen worden nog wel gevoerd en ze pikken ook goed van de trosgierst, het oudste jong is 29 dagen en de jongste 24 dagen. Wie o wie kan me zeggen wat ik met Do moet doen, want het is wel heel vervelend dat ze de kleintjes plukt.

Groetjes van een verdrietige Mara

Riny

Hoy Mara
Dat is natuurlijk nooit leuk als ze plukken.
Ik heb toen een koppel van mij dat deed, de jonkie's overlegd bij een ander koppel.
Maar ja , je moet maar net een ander koppel hebben.
Misschien kun jij je vraag nog een keer stellen bij VERZORGING.
Daar lezen meer mensen het , en krijg je ook eerder en meer reactie's.
Ik hoop voor je dat de gouden tip er bij zit.
Groetjes Riny :D

Mara

Hoi Riny

Dank je wel voor je advies, maar het probleem is ook dat die kleintjes al uitgevlogen zijn. Maar goed, komt wel goed hoop ik.

Het valkje wat het laatste is uitgevlogen, mijn kleine lutino, heeft vanmorgen bij toen ik in de voliere was de hele tijd op mijn schouder gezeten en hij was kusjes aan het geven. Op een gegeven moment was die kleine flapdrol aan mijn oor aan het trekken en toen hield ik mijn hoofd een beetje scheef en hij zat meteen bovenop mijn hoofd. Mam zei dat het koddig uitzag, ze zijn nog wel erg handtam moet ik zeggen.

GRoetjes

Mara

Riny

Hoy Mara
Kun je de valkjes niet apart van de ouders zetten?
Je hoort vaak dat de ouders gaan plukken als ze aan een tweede nest willen beginnen.
Je moet dan alleen opletten of je de jonkie's niet bij moet voeren.
Groetjes Riny :D

Mara

Jammer genoeg heb ik niet de ruimte om ze alle 5 apart te zetten, want ik vind het vreemd dat alleen de moeder het doet terwijl de vader wel goed verzorgd.

Hoelang duurt het voordat ze geheel zelfstandig eten?

Gr. Mara

Riny

Hoy Mara
Je hoeft alleen maar de jongen van de ouders te scheiden, en die mogen best bij elkaar zitten.
Als de jongen bij de ouders blijven kunnen ze wel maanden doorgevoerd worden.
gemiddeld is een valkje 3 / 4 weken nadat die uitgevlogen is zelfstandig.
Groetjes Riny :D

Mara

Hey iedereen

Even een update over mijn deugnieten. Ze groeien als kool, het plukken is gestopt en het voeren van de ouders is ook zo goed als gestopt, soms proberen ze het nog wel maar pa en ma geven niet toe. Erg leuk om te zien trouwens.

Hier twee foto's van de deugnieten. Op de eerste foto zie je de valkjes 1, 2, 3 en 5 en op de tweede foto zie je valkje 4.





Groetjes

Mara

trienke

Hoi mara

Wat jammer dat er bijna niemand in je verhaaltje reageerd

Wat een mooie foto's

Jammer dat het niet zo goed gaat met de kleinste grasje.
Ik weet dat je je best doet.  :-*

Mara

Hey Trienke

Bedankt voor je reactie. Ik heb net mijn kleinste zorgenkindje zien snoepen van de trosgierst, in elk geval doet het een beetje eten en vanmiddag heeft ie ook wat pap gehad, dus dat is al goed. En zolang ie door de bak blijft spoken vind ik het goed, als ie maar eet.

Groetjes

:-*

Mara