Mara's Bonte Vogelparadijs - Dit boekje wordt gesloten

Gestart door Mara, 9 april 2006, 20:26:41

« vorige - volgende »

Rob S

Hey Mara,

Echt hele mooie valkjes, die geparelde lutino is echt schitterend :o. En ik snap nog steeds niets van dit nestje, ik ben op alle mogelijke manieren aan het rekenen geweest. Ik vind het heel erg raar, maar daar zijn de jongen niet minder mooi om ;D

Groetjes Rob

Wilma1

Wat heb je een mooi stel jongen zitten....wauwwwwwww....ze zien er goed uit allemaal...gelukkig helpen ze je beter te voelen, dat kunnen ze wel....ik merk dat hier ook, als ik me even niet prettig voel om e.o.a. rede....kijk naar de dieren en je glimlach komt vanzelf!!!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

eefje nieuwenburg

die geparelde lutino is om te zoenen zo mooi! wat een prachtige jongen!nou daar ga je wel een baasje voor vinden hoor,heb je hier op de site al een advertentie geplaatst?

groetjes eefje

Mara

Hoi Rob,

Ik snap er zelf ook niets van hoor! De jognen zijn echt prachtig maar de mutaties die er uit zijn gekomen...poeh poeh, wonderbaarlijk.

Hoi Wilma,

Ze zijn echt scheetjes en ik geniet van elke minuut.

Hoi Eefje

Ik heb nog geen advertenties geplaatst, waarschijnlijk blijven ze gewoon bij mij nu dat we de voliere gaan verbouwen en die toch iets groter gaat worden dan dat ie nu is. Ik heb misschien een tehuis voor een van de geparelde valkjes maar dat is nog niet zeker omdat ze binnen een kat hebben zitten en een voliere dat weet ze nog niet zeker.

Groetjes

Mara

een hele grote p.s. Het valkje dat als vierde uit het ei is gekomen is vandaag uitgevlogen. Dus in de blok zitten nu nog valkje 3 en 5. Ben heel benieuwd wanneer nummer drie gaat vliegen...spannend.

Riny

Hoy Eugenie
Ben je niet bang als je eigen jonkie's houdt in de voliere , dat je inteelt krijgt?
Want dan krijg je heel zwakke jonkie's met alle gevolgen van dien.
Leuk dat er weer een uitgevlogen is .
Groetjes Riny :D

Mara

Ik kweek niet met de valkjes, dit jaar was eigenlijk ook niet de bedoeling om met ze te kweken. Ik weet dat dit mensen tegen de borst zal stuiten maar ik heb ze niet voor de kweek. De voliere is altijd voor het plezier geweest en we hebben wel eens geprobeerd om ze te kweken maar dat leverde veel verdriet op, dus tja, dit jaar was een welkome verrassing maar van mij hoeft het niet. Voorlopig blijven ze hier bij mij, zoals gezegd gaan er misschien een paar weg maar ik moet 100% zeker zijn dat er goed voor hun gezorgd gaat worden.

GR. Mara

Wilma1

Precies de rede waarom IK ook niet wil kweken, ik kan er haast geen afstand van doen en het lijkt dan of NIEMAND er beter voor kan zijn dan ikzelf......terwijl er genoeg lieve mensen ronlopen voor dieren! Mijn voliere zou op gegeven moment overvol zijn  ;D ...maar een keer genieten van een stel jongen is wel een hele leuke ervaring, als alles goed gaat!
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Citaat van: Wilma1 op 10 juni 2006, 00:16:33
Precies de rede waarom IK ook niet wil kweken, ik kan er haast geen afstand van doen en het lijkt dan of NIEMAND er beter voor kan zijn dan ikzelf......terwijl er genoeg lieve mensen ronlopen voor dieren! Mijn voliere zou op gegeven moment overvol zijnĀ  ;D ...maar een keer genieten van een stel jongen is wel een hele leuke ervaring, als alles goed gaat!
:D Wilma



Daarom, en nu met het mooie maar warme weer onder de veranda zitten en de kleintjes zien spelen en rotzooien is gewoon zo mooi. Ik wil ook niet gaan kweken met ze, ik wil gewoon van ze genieten. En als het dan een keer goed gaat....

Riny

Hoy Eugenie
Hoe wil je het dan gaan doen als ze toch eitjes leggen?
Ik vraag dit omdat als er inteelt in het spel komt, je veel verdriet gaat krijgen.
Dat gaat meestal fout.
Groetjes Riny :D

Mara

Citaat van: Riny op 10 juni 2006, 14:06:43
Hoy Eugenie
Hoe wil je het dan gaan doen als ze toch eitjes leggen?
Ik vraag dit omdat als er inteelt in het spel komt, je veel verdriet gaat krijgen.
Dat gaat meestal fout.
Groetjes Riny :D



Dan haal ik ze weg. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om mijn valkjes nu zo weg te doen, ik hou van ze. En trouwens, de andere valkjes hebben in al die jaren nog geen een keer eitjes gelegd.

Ik krijg nu wel een beetje het idee dat het fout is wat ik doe en dat vind ik eerlijk gezegd niet fijn. Ik geef mijn valkjes niet weg aan de eerste de beste die komt en zegt ik wil valkjes kopen. Ik moet zeker weten dat ze er net zo goed voor zorgen zoals ik doe en als men dat een verkeerde instelling vind, helaas dan. Het kan ook best zijn dat als ik ga verhuizen dat er een paar valkjes met mij mee gaan verhuizen. Maar ik vind het niet fijn dat ik het gevoel krijg dat ik aangevallen wordt omdat ik een beslissing neem waarvan ik denk dat het een goede beslissing is. Ik heb geprobeerd om de jongen kwijt te raken maar dat is niet gelukt en achteraf gezien, als ik zulke reactie zie dan heb ik er spijt van dat ik dit heb toegestaan.

Ik hou van mijn dieren ongeacht wat men van me denkt.

Riny

Hoy Eugenie
Ik kan niet begrijpen dat je het gevoel krijgt dat je aangevallen wordt.
Je kent me, en weet dat ik heel eerlijk ben.
Toen je bij ons was, heb je me gevraagd eerlijk te zijn,omdat je daar het meeste van leert.
Ik wijs je alleen op wat er kan gebeuren, dat doe ik om je verdriet te besparen.
Zeker omdat je in een vorig berichtje ook aangaf dat het eerder niet lukte en je er veel verdriet van hebt gehad.
Het is jou eigen keuze wat je beslist en daar moet iedereen respect voor opbrengen.
Maar door een goedgemeende raad , hoef jij je niet aangevallen te voelen.
Groetjes Riny :-\

trienke

Hoi riny

Ze kan ook altijd nog nepeitjes gebruiken daar zijnz e voor toch?
Ik vind dat het haar eigen keuze is. En die moeten we accepteren.

Groetjes Trienke


Riny

Hoy Trienke
Het is zeker haar eigen keuze, maar als ik niet wil kweken hang ik ook geen broedblok op.
Groetjes Riny :-\

Mara

Citaat van: Riny op 10 juni 2006, 16:09:48
Hoy Eugenie
Ik kan niet begrijpen dat je het gevoel krijgt dat je aangevallen wordt.
Je kent me, en weet dat ik heel eerlijk ben.
Toen je bij ons was heb je ook gezegd, dat je daar het meeste van leert.
Ik wijs je alleen op wat er kan gebeuren, dat doe ik om je verdriet te besparen.
Zeker omdat je in een vorig berichtje ook aangaf dat het eerder niet lukte en je er veel verdriet van hebt gehad.
Het is jou eigen keuze wat je beslist en daar moet iedereen respect voor opbrengen.
Maar door een goedgemeende raad , hoef jij je niet aangevallen te voelen.
Groetjes Riny :-\



Ik weet dat je het goed bedoeld Riny en ik heb ook ontzettend veel aan je adviezen gehad en dat het voorheen niet lukte had niets met inteelt te maken, alle valkjes komen ergens anders vandaan.

Ik reageer zo omdat ik overspannen ben, en niet een beetje. Het is fout om dat op anderen af te reageren maar ik heb gedaan wat ik kon. Ik kan niemand vinden die valkjes wilt hebben. Wat moet ik dan anders, ze naar de dierenwinkel brengen? Of naar een handelaar? Dat is wel het allerlaatste wat ik wil.

Mijn excuses Riny, het was misschien fout om een dergelijke reactie te plaatsen maar zo voelde ik het op dat moment wel. Hoe goed het advies ook bedoeld was. Als iemand anders het zo gezegd had, had ik hetzelfde gevoel ook gehad. Het is in elk geval niet persoonlijk naar jou toe hoor! Hoop dat je dat wel begrijpt want je hebt me van goede raad voorzien toen ik het nodig had.

Groetjes

Mara

Citaat van: Riny op 10 juni 2006, 16:14:10
Hoy Trienke
Het is zeker haar eigen keuze, maar als ik niet wil kweken hang ik ook geen broedblok op.
Groetjes Riny :-\



Normaal heb ik ook eigenlijk nooit blokken hangen, ik wou het gewoon een keertje proberen maar met dit resultaat. Ik was al blij geweest als ik een eitje had gekregen.