Mara's Bonte Vogelparadijs - Dit boekje wordt gesloten

Gestart door Mara, 9 april 2006, 20:26:41

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Eefje

Bedoel je de citroenmelisse of het papegaaienfruit?

Mara

eefje nieuwenburg

citroenmelisse.
papagaaienfruit,is dat iets speciaals?
ik geef ze hier vaak brocolli en wortel,andijvie en fruit maar verder lusten ze niet veel.
gekookt ei en pasta of rijst nog wel maar rood fruit en rode groenten moeten ze niet,het zijn een stelletje mutsen bij......

maar elke keer als ik hier iets nieuws lees ga ik dat proberen om het aanbod toch zo groot mogelijk te houden dus altijd handig ;)

groetjes eefje

Anja

Hoi Mara,

Voor morgen:

Groetjes Anja

Bello

15 maart 2007, 23:16:30 #948 Last Edit: 16 maart 2007, 19:12:06 by Bello
Hoi Mara,

Heel veel succes morgen en we zijn benieuwd!!!

Dus het Wok Palace in Kessel is een aanrader??

Leuke foto's.

Ja er zijn hier op de site lieve mensen tussen!!!

Dat mag wel 1000 keer gezegd worden hoor.

Groetjes Dorothé

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Mara

Hoi Eefje

De papegaaienfruit is een mix van fruit, rode pepers en nootjes. Eigenlijk is het voor papegaaien maar mijn rosella's eten geen vers fruit (ja, zo heeft elke vogel iets) en ik wil ze wel graag fruit geven en zo, dus dan maar dat fruit. En omdat er nootjes tussen zitten vinden ze het heerlijk. Het bakje wat ik er gisteren in heb gezet is leeg, en niet alleen door de rosella's hoor! Hier eten ze best wel veel, voor verse kruiden vinden ze heerlijk. Verder probeer ik zo veel mogelijk te geven.

Hoi Anja

Dank je wel, ben vanmorgen bij het uitzendbureau geweest, ze hadden een functie ter vervanging van ziekte voor wat langere tijd, tja, ik wil toch weg waar ik nu zit dus gewoon gezegd probeer maar.

Hoi Dorothé

Ja, dat mag zeker gezegd worden!

Mara

Saar

Hoi Mara
ik hoop dat je snel een andere baan vind :)
Groetjes Saar :-*

Mara

HoI Saar

Ik hoop jij en Chiel ook.

Mara

Anja

Hoi Mara,

Wat is het voor een functie en mag je op gesprek komen. ik blijf voor je duimen hoor.

Groetjes Anja

Mara

Hoi iedereen....

Ik kan wel janken, echt waar.

Ik heb een gemengde voliere maar vandaag ging het helemaal niet goed. Ik had een valkje in mijn voliere die geplukt werd, dacht dat het van een van de andere valkjes was maar het blijkt dus van een van mijn jonge rosella's te komen. Dus vanmorgen maar de rosella gevangen, zit helemaal onder de blauwe plekken maar goed, nu zit die pop dus alleen. Het is in een keer een stuk rustiger hoor. Ik voel me er echt rot over, Pino zit nu heel eenzaam te piepen voor het nachthok. Ik weet het even niet meer....ze heeft geen reden om zo te doen, geen van de valkjes zit meer te broeden....Ik weet het ook niet meer....voel me nu echt beroerd.

Weet iemand wat ik nog kan doen om mijn geplukte valkjes te helpen?

Een zeer verdrietige mara

Lin

Hey Mara,

Ik heb even je laatste paar blz's doorgelezen. Ik vind ook die geparelde witmasker een plaatje en die lutino heeft een mooie wangvlek. Hoeveel vogels heb je nu totaal? Nog geen problemen gehad met de grasjes die de valkjes lastigvallen?

Ik lees iets over een nieuwe baan? Voor wat solliciteer je?

Het plukken si inderdaad erg vervelend. Die jonge rosella heeft een partner begrijp ik maar broed niet?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mara

Hoi Lin

Welke lutino bedoel je? En die witmasker, ja, dat is mijn trots maar weet niet goed waarmee ik haar zou moeten koppelen als ik dat zou willen.

Ik heb geen problemen gehad met grasjes die valkjes lastig vallen. Mijn grasjes en valkjes zitten eigenlijk altijd vreedzaam met elkaar te keuvelen. Tuurlijk, ze hebben ook wel eens ruzie.

De rosella pop heeft geen partner, Pino is haar broertje (gedeeltelijk groot gebracht met handopfok). Ze broedt ook niet, het andere popje zit wel op eitjes en die is helemaal niet van de plukkerige...

Mara

Lin

Pearly sunshine, die lutino. En waarmee je die witmasker moet koppelen lgt eraan wat voor jongen je wil. Dit is toch een pop?

Ik heb een buurvrouw en die heeft ook grasjes en valkjes bij elkaar. Maar bij haar is er contstant ruzie en ook eieren kapot maken. dus het was de rosella pop die kweekte? Kan je geen man voor haar zoeken? Of heb je dar de ruimte niet voor?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mara

Hoi Lin,

Pearly Sunshine is eigen kweek van vorig jaar, ontstaan uit een geparelde wildkleur pop en een wildkleur man, ze is uit mijn verrassingsnestje.

Deze pop zat nooit in het nachthok maar eigenlijk altijd buiten. Ze zit nu apart en ik kan er geen man bij zetten omdat ik echt al vol zit, krijg er op het voorjaar nog drie bij van Wilma, en dat is echt het maximum. Jammer genoeg. Dan moet ik toch misschien een goed huisje voor haar gaan zoeken.

mara

Caroline

:o Ik denk dat de rosella verliefd is op het valkje en broed is.

Mijn Eros heeft ook weer een hele kale kop, net achter zijn kuif, zijn achterhoofdje, zijn wangetje, het ziet er niet uit. Dit doet Chica, zijn popje, als ze broeds gaat worden meestal gaat ze rond de periode dat ze hem geplukt heeft ook weer kippetje voor hem zitten.  ::)

Is de hitsige bui voorbij, is ook het plukken weer voorbij en groeit het weer keurig aan, de veertjes totdat .... jeps, ze weer "jeuk" krijgt.  ;)

Hopelijk vindt je snel een oplossing.

Succes/sterkte ermee.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Hoi Caroline

Tja, Pino denkt dat hij een valkje is...dus waarom zijn zusje niet. Ze zit nu in het nachthok, en ik denk dat ik er een blok in hang, zodat ze iets anders heeft te doen.

mara