Mara's Bonte Vogelparadijs - Dit boekje wordt gesloten

Gestart door Mara, 9 april 2006, 20:26:41

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Yvon,

Die nieuwe televisie, heerlijk gewoon, echt waar. Wat een verschil met de vorige, echt wel.

Tarzan heeft inderdaad nog 8 hele mooie jaren gehad bij ons en wij zijn daar ook heel gelukkig mee. Ondanks de problemen die we toch met hem gehad hebben.

En Oscar, hij is gewoon een grote 'lubbus' en doet niets lievers dan slapen en knuffelen.

Mara

Anja

Hoi Mara,

wat een mooie kleur grasparkiet heb je zeg. Fijn he nieuwe tv. Weet ik nog van de onze die pas 6 mnd oud. Geniet er nog elke dag van moet ik zeggen.

Wat een lieve hondjes zeg. Tarzan heeft het kei goed gehad bij jou dat weet ik zeker.

Groetjes Anja

Mara

Hoi iedereen

Ik wil even kijken hoe het hier met iedereen gaat!? Staan de volieres nog?

Hier is een gedeelte van het dak van de voliere gewaait en ook van het woonhuis zijn pannen verdwenen. Verder moet ik zeggen doet het hier behoorlijk naar en ik was heel blij dat Wilma thuis was en ze me mentale steun heeft gegeven op de weg naar huis toe.

Wilma, je bent een schat, echt waar!!

Bah bah, wat een weer. Onverantwoord om eigenlijk naar buiten te gaan, maar goed, ik moest vanwege het werk. Ik weet wel of ik niet boven durf te slapen, het doet hier echt zo ontzettend naar.

Ik wens iedereen heel veel sterkte.

Mara

*Yvon

Hoi hoi

Nou gelukkig ben je goed thuis gekomen.  :D
Wij hebben alle vogels in het binnenhok gedaan en gezorgd dat ze niet meer naar buiten kunnen.
Wij hebben geen gaas onder de golfplaten.
Ik zat niet met een lekker gevoel hier.  :(
Wat vervelend dat er bij jullie wel  pannen en platen eraf gewaaid zijn.  :(
Hopelijk gaat de wind snel afzakken,ik vind het ook niet leuk meer.  :-\

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mara

Hoi Yvon

Ik ben er als de dood voor, echt waar. Ik slaap alleen boven, ouders slapen sinds een jaar beneden maar ik ga echt niet met een veilig gevoel naar boven. Nu zitten er nog wel platen onder de voliere maar ik vind het echt niet prettig. Misschien dat ik zo wel naar boven ga en de radio aanzet en zo ga proberen te slapen, zal wel moeten. We zien wel....Ik hoop dat het gauw over is, het hangt me de strot uit. Ik kalmeer op het moment ook helemaal niet, zie nog steeds die bomen boven de weg hangen.....*rilt*

Mara

Mara

Nou, ik denk dat ik toch maar eens ga kijken of ik een oogje dicht kan doen, morgen moet ik tot 15.00 werken en moet om 07.00 beginnen. Ach ja, het hoort erbij....Hoop dat verder bij iedereen de schade beperkt blijft.

Welterusten iedereen.

Mara

Monky

Hi Mara,

Ik had begrepen dat de hoogtepunt geweest is. Het zal nu alleen maar afzwakken.

Het is inderdaad een rare dag geweest.
Je merkt dat iedereen wat gespannen is en dat er meer gepraat wordt dan anders.

Ik hoop dat je nog een oog dicht kan doen en dat de wereld er morgen weer heel anders uitziet...

Slaap lekker...

Groetjes,
MOnky

carco

Gelukkig dat alle vogeltjes nog wel in de volière zitten.
Je zal inderdaad goed de schrik in je benen hebben. Ik vind het hier ook altijd best eng sinds we een opbouw op het huis hebben(wij slapen daar) : ik ben altijd bang dat ie er compleet afwaait.

Slaap lekker!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Saar

Hoi Mara
Onze voliere staat nog :D
We hebben ook platen op het dak. We hebben er gelukkig gaas onder zitten  :) Alleen de schutting ligt plat ::)
Groetjes Saar :-*

Riny

Hoy Mara
Dat is niet zo leuk dat bij jullie dakpannen zijn gaan waaien.
Hier is alles netjes op de plaats blijven staan, terwijl de wind toch van alle kanten aan ons kan.
Dat is een nadeel van helemaal vrij wonen.
Hopelijk zijn je vogels niet te hard geschrokken.
Groetjes Riny :D

Mara

Hoi iedereen

Tja, de schade.... We hebben twee grote dennenbomen staan, favoriete plek van onze tuinvogels, die staat op omkiepen en we gaan die zo tegen de vlakte werken. Dus omtrekken en omzagen....Vind het wel erg jammer omdat veel vogels dan hun schuilplekje kwijt zijn. Maar ach, we krijgen andere planten dus er komen nieuwe plekjes voor te schuilen....

Verder zijn er een paar vorstpannen kapot en minstens tien gewone pannen. Verder heeft de voliere wel wat meer schade opgelopen en zijn pap en ik sinds twee uur bezig geweest om de voliere weer af te dekken en zo. Ik moet zeggen dat ik blij ben dat het nu minder hard waait.

De jongens in de voliere zijn behoorlijk geschrokken en zaten gisteravond allemaal voorin. Het had zo gelekt en binnengeregend dat zelfs de voerbakken vol met water zaten....

Ach ja, het is allemaal nog goed afgelopen...Dat is het belangrijke.

Liefs

Mara

Anja

Hoi Mara,

Wat vervelend allemaal die schade.
Had je nou nog kunnen slapen.
Ik niet heel veel. Pukkie gaat altijd mee naar boven en ze was zo bang........en bibberen en piepen.
Maar dat is nu gelukkig ook weer over.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Anja

Nadat de wind is gaan liggen heb ik wat gedut....Ben nu wel doodop hoor. Net de den geveld. Ik moet zeggen, dat doet zeer aangezien we daar al eens een nestje jonge merels hadden. Maar goed, de boom was een gevaar voor de buren dus moest hij om....

Gelukkig is het voorbij...

Liefs

mara

Anja

Hoi Mara,

Ja ik ben ook blij dat het voorbij is.
Wordt vanavond gewoon vroeg onder de wol  ;D ;D ;D

Groetjes Anja

Mara

Hoi Anja

Ik lag er om kwart voor tien in gisteravond...Vrij vroeg voor mijn doen.

Vannacht schrok ik rond drie uur toch wakker. Ik dacht dat de jongens in de voliere wakker waren, het waaide ook weer behoorlijk en het was net of ik een roodrug hoorde (en nee, dat heb ik niet gedroomd). Ik naar buiten toe, niets aan de hand maar ik denk dat het een merel is geweest, om drie uur 's nachts....Het kan allemaal.

We zitten hier nog steeds met een kapot dak en geen idee wanneer de dakdekker komt. Ik hoop heel gauw want ik miet eerlijkheidshalve zeggen dat ik het niet fijn vind om boven te zitten nu dat ik weet dat het dak beschadigd is....En voor morgen melden ze in het grensgebied met Duitsland weer zwaardere windstoten. Ach, we zien wel. Het zal waarschijnlijk allemaal mee vallen.

Groetjes

Mara