Mara's Bonte Vogelparadijs - Dit boekje wordt gesloten

Gestart door Mara, 9 april 2006, 20:26:41

« vorige - volgende »

Wilma1

Met de vogels prima...krijg Dinsdag Dusty erbij bij Lin vandaan een fallow witmasker, wordt een mooitje, maar dat vind ik van allemaal eigenlijk  :P

Zelf ben ik geblesseerd, door een gescheurde kruissband, dus volop in fysiotherapeutische training en afwachten wat de orthopeed verder gaat zeggen.....ik ben er in ieder geval zo'n 8 tot 10mnd. "zoet" mee  ::). Niet werken, dus besteed heel veel tijd aan alle vogels....dat is het enige "voordeel".
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

eefje nieuwenburg

he Mara,
ze hebben aan 1kant wel een blauwe vlek en aan de andere kant is ie spierwit ???
vreemd man

groetjes eefje

Mara

Echt wel...Heb goed gekeken bij Citroentje en die heeft wel een lichtere wangvlek aan een kant. Zou iets kunnen zijn met pigment stoornis? Dit is echt de eerste keer dat ik zoiets hoor.

Mara

Even een update over mijn jongens.

Dit is Chatima, een wildkleur mannetje. En wat een schoonheid. Ik mag het misschien niet zeggen maar ik vind hem zo ontzettend mooi. Zijn koppie wordt langzaamaan steeds geler en hij begint steeds mooier te fluiten. Hij fluit echt de hele dag, het is zo mooi. Ik kan er echt van genieten.

Hier zie je Parel en Hoen en Pearly Sunshine, mijn geparelde lutino vrouwtje. Ik weet het nu zeker dat het een zij is omdat ze haar parels nog steeds heeft en de wildkleur mannetjes ze nu al allemaal kwijt zijn.

En hier zie he diverse valkjes en andere vogels.

Zoals jullie zien, het gaat goed met mijn bengels en daar ben ik blij om.

Groetjes

Mara

Ineke

Mooie voliere, t lijkt heel idyllisch daar bij jou.
Deze is grappig, net alsof t grasparkietje zegt: "later als ik groot ben.."

Mara

Hey Ineke

Dat grasje is mijn Debbel, moeder van twee van de grootste deugnieten in de voliere. Ze zit heel vaak bij de valkjes, ook soms op de schommel samen met Geelkop en Juf.

Idyllisch? Soms hoor, ook niet altijd. Maar goed, de voliere is erg oud en wordt dit jaar c.q. volgend jaar vervangen door een roestvrijstalen constructie, gespoten in groen en helemaal knaagvrij wat raamwerk aangaat. En verder krijgen ze genoeg speelgelegenheid en twee mooie nachthokken. Eentje voor de rosella's maar die zullen ze toch waarschijnlijk moeten delen met een grasje, lol...en eentje voor de rest.

Groetjes

Mara

Big-Nigge

Hey mara,

met amy hier en Rocky

ik heb je heele verhaaltje geleest en ik vind het kei sgatig
en lief en ook droevig en leuke verhaal :D

ik vind 1 foto kei leuk dat is 3 valkjes en 1 grasparkiet hihihi

omdat die klein is maar ze zegu altijd (in brabant dan) Klein maar fijn ::) en morgu meer leuke verhaaltjes komen  ;) Groertjes amy en Rocky

HALLLOOO AMY IS TRUG!!!!!:D:D:D Eindelijk wachtwoord ook gevonden!

Mara

Hoi Amy en Rocky

Wat leuk dat jullie mijn verhaaltje hebben gelezen. Klein maar fijn, dat zeggen ze bij ons ook hoor. En mijn grasjes zijn goed bevriend met de valkjes.

Groetjes

Mara

Mara

Na heel lang wikken en wegen zijn er gisteren twee nieuwe aanwinsten bij gekomen. Een witmasker en een bonte. Deze heb ik gekregen vanwege een allergie. Ze zijn beide van dit jaar, ongeveer net zo oud als mijn eigen kweek dus dat is wel mooi. Vliegen zijn ze niet echt gewend maar het gaat steeds beter.

De witmasker is gepareld, maar twijfel of ze nu cinnamon is ja of nee. Ze is lief alleen mijn andere valken vinden haar maar een vreemde eend in de bijt vanwege haar witte kleur. Maar ze is wel lief, zoekt het gezelschap van de anderen.

De bonte is ook erg lief, dacht in het begin dat ze erg rustig was maar ze zit al de hele morgen Chatima, mijn wildkleur mannetje uit eigen kweek, te roepen. Hij roept heel enthousiast terug maar als ze te dichtbij komt...lol, dan gaat meneer aan de wandel. Is wel leuk om te zien.

Foto's volgen asap en dan volgt ook een update over de rest van de bende van 32.

Groetjes

Mara

Saar

Ik ben benieuwd naar je foto's
groetjes Saar :-*

Mara

De foto's komen er aan.

De eerste foto is van Whitey. Ik weet niet zeker of ze cinnamon is, maar ze is in elk geval een geparelde witmasker.

Dit is de andere, mijn bonte vrouwtje. Ze hebben de namen Truus en Suus gekregen maar goed, daar luisteren ze dus niet naar. Daarom heb ik Whitey meteen hernoemd en deze, tja, ik weet geen passende naam. Zal er eens over denken maar goed, tot die tijd is het dan maar Truus....

Truus is een beetje verliefd op onderstaande "hunk"

Mara

Dit is de helft van mijn valkjes bestand, 7 valkjes. Twee van mijn lutino's, en de rest al mijn mannetjes....En natuurlijk Whitey of te wel Suus. Ze reageert meer op Suus dan op Whitey, lol....

Mijn drie lutino's. Hopelijk kun je de parels op een van hun goed zien.

Is ze geen scheetje?

Toch een beetje moe van alles.....

Saar

Mara

Hoi Saar,

Dank je wel voor je reactie!! Weet alleen niet zeker of Suus nu cinnamon of gewoon grijs is....

Groetjes

Mara

trienke

Hoi mara

Zoals ik al op msn zei, het zijn leuke valkjes ;D

Groetjes Trienke