Mara's Bonte Vogelparadijs - Dit boekje wordt gesloten

Gestart door Mara, 9 april 2006, 20:26:41

« vorige - volgende »

Christine

Citaat van: Mara op 21 mei 2006, 14:43:28
Ik kan niets anders dan de kleintjes bij de rosella laten of het nu valkjes zijn ja of nee, ik heb geen ander koppel dat aan het broeden is. En wat gedrag betreft, ik denk niet dat ik daar bang voor hoef te zijn, mijn rosella's tonen gedrag dat veel lijkt op mijn valkjes omdat deze rosella's met valkjes zijn opgegroeid, ze zitten eigenlijk hun hele leven met valkjes in de voliere.

Vorig jaar had ik een jong grasje en rosella heeft ook meegeholpen om haar op het goede pad te krijgen en haar op te voeden.

Ik wacht gewoon af, ik kan niet veel anders.

Groetjes

Mara

Ik sluit me bij jou aan! Beter een paar rosella's dat de jongen groot brengen dan geen enkele pleegouders of ouders! Het komt vast wel goed hoor! Zolang de jongen gevoerd worden zit dit toch lekker?? Dit is mijn mening erover... :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Mara

Met mijn valkjes gaat alles goed, ik wou dat ik dat ook over mezelf kon zeggen. Momenteel gaat het niet goed met me waardoor ik ook minder online zal zijn. Tevens doet het me erg veel pijn om te zeggen dat ik niemand kan vinden die een tehuis voor mijn valkjes en andere jongen wilt zorgen. Dan maar weer eens praten over voliere uitbreiding, maar ik zie het somber in.

Dus tot ik weer eens zal posten.

Mara

Riny

Hoy Eugenie
Je moet advertentie's plaatsen.
Hang bij de dierenarts een kaartje op.
Dan ben je ze zo kwijt.
Niet direct de moed laten zakken.
Groetjes Riny :D

Mara

Hey Riny,

Het is niet alleen dat ik mijn schatjes niet kwijtraak, maar het zijn een hele hoop dingen die me momenteel niet echt mee zitten. Het is gewoon allemaal moeilijk en gecompliceerd.

GR. Mara

Rob S

Hey Mara,

Veel sterkte met alles, en voor je valkjes is vast wel een oplossing te vinden. Met advertenties plaatsen, zoals Riny zegt, kom je vaak een heel eind ;)

Groetjes Rob

Mara

Hoi iedereen,

Dan toch maar even een update al weet ik niet of er een reactie komt.

Gisteren is het tweede valkje van het nest uitgevlogen. Eigenlijk hadden we allemaal verwacht dat mijn geparelde lutino als eerste zou uitvliegen maar het was dus zijn broertje of zusje die als tweede uit het ei is gekropen. Die kleine zit nu lekker van het zonnetje te genieten en is absoluut niet bang voor de anderen. Ook niet voor mijn rosella. De rosella is ook superlief voor die kleine, ze zaten gistermiddag samen bij het bakje waar het eivoer staat en Rosell ging aan de kant zodat die kleine er ook bij kon. Was echt zo lief om te zien.

Ben benieuwd wie nu gaat volgen, hoop echt dat ze snel uit gaan vliegen, is zo leuk om te zien.

Groetjes

Mara

Christine

Hoi
Ik heb je gisteren nog op msn gehad maar geraak er echt niet uit!
Je hebt een lutino, geparelde lutino, 2 geparelde en een wildkleurtje in het nest maar ik vind de correcte berekening niet!
Ik ga me er niet te veel in druk maken zolang je jongen enorm gezond zijn is het goed! Aangezien ze met jou liefde en aandacht groot gebracht worden en natuurlijk met het werk van de ouders gaat dit zeker lukken! ;)

Groetjes
Christine :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rob S

Hey Mara,

Wat leuk dat de eerste is uitgevlogen, en ik kom ook niet uit de berekening. Misschien is er een valkje vreemd gegaan of zoiets, ik weet het anders ook niet

Groetjes Rob

Wilma1

Hoi Mara,
Ik lees dat het niet zo fijn gaat met/bij je....ik wil je sterkte wensen in deze nare periode voor je en hoop dat je je snel beter gaat voelen.....Wel weer leuk te lezen dat er een jong is uitgevlogen!!!

Kop op hoor!!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi iedereen,

Vandaag is het tweede valkje (in orde van uitkomen het eerste valkje) uitgevlogen. Het had heel wat voeten in de aarde maar hij is er in elk geval uit.

@Christine: Ik snap het ook even allemaal niet, tenzij er in een van de ouders een verborgen split in zit. Zou dat mogelijk zijn? Want ik weet niet precies wat de ouders van de vader en moeder zijn.

@Rob S: Vreemdgaan doen die twee niet. Ik heb drie koppeltjes en tja, die koppeltjes zijn echt koppeltjes for life. Als ik er een vrijgezel tussen had gehad, dan had het mss wel gegaan. En de ouders van deze zijn nu ook al danig aan het wipwappen, maar ze mogen maar een ronde. Ik kan het ook niet verklaren.

@Wilma: Bedankt voor je steun betuiging. Ik heb het moeilijk gehad en nog steeds wel maar er zijn nog altijd ergere dingen in de wereld dus ik mag denk ik niet klagen. Maar goed, de levenslust was weg en dat is niet zo fijn, dat kan ik je wel vertellen. Mijn valkjes, maar ook mijn grasjes en rosella jongen helpen me echt heel erg goed om er bovenop te komen. Die kleine guitige snoetjes elke morgen is gewoonweg prachtig om te zien.

Foto's komen vanmiddag nog, ga er zo een paar uploaden.

Groetjes

Mara

Mara

Zoals beloofd, de foto's:

Deze foto is gemaakt 05-06-06, de laatste groepsfoto.


De volgende foto's zijn gemaakt op 03-06-06 en daarom staat er ook de dagen op het moment dat ik de foto's heb gemaakt...snappen jullie het nog?  ???

Dit is het eerste valkje (07-05-06), een geparelde lutino van 28 dagen. Deze is vandaag (07-06-06) uitgevlogen.


Dit is het tweede valkje (09-05-06), een geparelde van 26 dagen die maandag 05-06-06 is uitgevlogen.


Dit is het derde valkje (10-05-06), een geparelde van 25 dagen. Deze is nog niet uitgevlogen.


Dit is het vierde valkje (12-05-06), een wildkleur van 23 dagen. Deze is ook nog niet uitgevlogen.


Dit is het vijfde valkje (15-05-06), een lutino van 20 dagen.


Dit is hetzelfde vijfde valkje, maar deze foto is 05-06-06 gemaakt. Op deze foto is ie 22 dagen oud. Wat een verschil!! Ook deze zit nog in de blok.



trienke

hoi mara

Wat fijn dat het goed gaat bij jou

En wat een leuke foto's :D

groetjes Trienke

Christine

Bedankt voor de mooie foto's Mara!
Ik heb er weer enorm van genoten!
Je kleintjes doen het super goed!

Groetjes
Christine :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Riny

Hoy Eugenie
Je hebt prachtige jonkie's, ik kan niet anders zeggen.
Geniet er maar van, ze zijn groot voor je er erg in hebt.
Groetjes Riny :D

Mara

Hoi Christine,

Ik ben blij dat je het mooie foto's vind

Hey Riny

Alles goed met jou? Ik geniet ook wel van die kleine hummels, ze zijn zo ontzettend lief en aanhankelijk.

Groetjes

Mara