Mara's Bonte Vogelparadijs - Dit boekje wordt gesloten

Gestart door Mara, 9 april 2006, 20:26:41

« vorige - volgende »

Mara

HoI Wilma

Pinky was van 2004. Dus nog maar 3 jaar oud. Kwarteltjes zijn lief, echt heel erg lief om te zien.

Hoi Marlies

Ik heb Chinese Dwergkwartels. Deze komen ook uit een dierenwinkel dus ik ben benieuwd. Ik weet namelijk niet zeker of ze nu wel of niet natuurbroed zijn. We zien het wel. En de broedduur weet ik niet, zal zo eens even kijken....Ze broeden 15 tot 17 dagen en ik heb geen idee wanneer ze precies begonnen is met broeden.

Mara

Anja

Hoi Mara,

Heb even gegoogeld voor je.

   
CHINESE DWERGKWARTEL - Excalfactoria chinansis
Kleurbeschrijving: Bovendek groen-bruin vederpartij met donker-bruine tekening; bovenzijde borst, zijkanten van kop en lichaam blauw-grijs; onderzijde rood-bruin.
Deel van wang en halsband wit, keel zwart.

Dit zijn interessante vogels, die spoedig tam worden en opvallen door hun nieuwsgierigheid. Ze zijn verdraagzaam tegenover andere vogels, maar niet steeds ten opzichte van soortgenoten. Daarom is het gewenst elk paar tijdens de broedtijd afzonderlijk te houden.
Bij voorkeur maken ze hun nest, waarin het hennetje een tiental eitjes legt, in een met gras begroeide holte van de volière. Na ongeveer 16 dagen komen deze uit.

De jongen zijn 'nestvlieders'. Ze zijn iets groter dan een hommel. Toch lopen ze als vlugge miniatuurkuikentjes de druk lokkende moeder overal na. Dat is een prachtig gezicht.

Zelfstandige jongen (± 5 weken) moeten van de ouden worden gescheiden: Ze hebben dan nog wel behoefte aan warmte.

Lengte: 13 cm.

Landen van 'herkomst: China, India en Celebes.


Groetjes Anja
 
 

Mara

Hoi Anja

Dank je wel...ik ben echt zo benieuwd.....

Mara

Anja

Hoi Mara,

Ik ook hoor. Spannend zeg. Hoeveel dagen moeten ze nog nu je bovenstaande hebt gelezen?

Groetjes Anja

Mara

Hoi Anja

Als ik dus uitga van de datum dat ik de eitjes heb gevonden dan zou vanaf 18 mei de eerste eitjes uit kunnen komen. Maar ik weet niet wanneer ze begonnen is met broeden. Dus het wordt spannend de volgende week.

Groetjes

Mara

Anja

Hoi Mara,

Spannend zeg. Ik ben zo nieuwsgierig wat het gaat worden.
heb je genoten vanmiddag van je petekindje?

Groetjes Anja

Mara

Hoi Anja

Ik heb genoten van de dag. Ivanka komt elke vrijdag naar ons toe, gezellig joh. Ze heeft wat geslapen, gespeeld, geslapen, luiers vol gemaakt ( ;)) en verder gewoon heel lief geweest. Hele verhalen heeft ze verteld tegen Pipo en die kwebbelde vrolijk terug.

Mara

Anja

Hoi Mara,

Wie weet wat ze tegen elkaar allemaal hebben verteld ;D ;D
Fijn dat je zo kan genieten van Ivanka.

Groetjes Anja

Mara


heidi

Hoi Mara,

Wij hebben vroeger ook dwergkwartels gehad die zelf broeden,let er wel op dat ze gewoon door volieregaas door gaan.
Wij hebben de onderste 40cm toen afgespannen met vliegengaas.

Heidi

Christine

Wat leuk dat je kwartel nog steeds broed!
De mijn broeden nooit! Maar leggen enorm veel eitjes!
Ik had een paar eitjes in de broedmachine gelegd, met het gedacht dat ze toch slecht waren maar toch een kans wou geven!
Deze is woensdag helemaal alleen geboren!
http://i165.photobucket.com/albums/u77/Valkjesmama/DSCF0927.jpg

Voor meer foto's
Kijk in men verhaaltje ;)
Christine :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Mara

HOi Christine

Waanzinnig lief! En ik zal vandaag weer in je boekje langskomen. IK lees veel maar reageer niet altijd. Ik doe mijn best in elk geval.

Liefs

Mara

Carin

Hoi mara,

Ben even aan het bijlezen weer.. Spannend van de kwartels.. Ik ben benieuwd!

Groetjes!

PS: Pipo brabbelt wat af

Mara

HOi carin

Het is zeker spannend en Pipo brabbelt inderdaad heel wat af. Vanmorgen was hij zo onstuimig aan het spelen dat hij van de stok viel.  ;)

Mara

Carin

Hoi Mara,

Wat een boefje die Pipo! Grasjes blijven heel leuk.. Sal zit hier nu tussen Modo en Calimero in.. het is geen gezicht, zo'n klein groen pluisje tussen een grote statige vogel en Mootje..


Hoest met je enkel? Al beter?

Groetjes!