Mara's Bonte Vogelparadijs - Dit boekje wordt gesloten

Gestart door Mara, 9 april 2006, 20:26:41

« vorige - volgende »

Carin

Balen joh dat die enkel nog niet mee wil werken!

Hoe is het nu met Do'tje? Nog steeds stilletjes of al wat meer geluid aan het maken?


Mara

HOi Carin

Do'tje zit nog steeds veel alleen maar ze wordt langzaam wat actiever. Ik hoop gewoon dat ze verder zo haar gangetje kan gaan. Het liefste had ik er natuurlijk een mannetje bij, maar ik heb (volgens mij) te veel mannetjes in de voliere. Dus ik weet het even niet. Maar hopelijk went ze alleen.

Liefs

Mara

Romy

Hoi Mara

Ik heb nu pas je foto's en filmpje gezien. Ik heb er erg van je foto's genoten, maar zoals je zelf al zei : het filmpje is gewoon fenomenaal!! Wat goed zeg dat Pino uit je handen eet! Hij lijkt me ook helemaal niet wild, het lijkt alsof hij gewoon nog wat moet wennen aan die nieuwe situatie van het voeren met je hand. Het zou mij niet verwonderen mocht Pino binnen een korte tijd op je hand stappen!
Ik zal voor je duimen.

Hoe gaat het verder nog met je voet? Wat is er eigenlijk precies aan? Waarschijnlijk heb ik erover gelezen. Heel vervelend dat de knop 'nieuw' nog niet werkt he, zo verlies je soms hele stukken...

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Pino is echt een waanzinnig gekke rosella, echt waar. Hij is ook niet wild zoals de andere vier die ik in de voliere heb. Hij is echt gek van nootjes maar ook fruit en zo vindt hij heerlijk. Dus ik kan hem met genoeg diversiteit belonen, vindt hij alleen maar leuk. Nu ook als je een vinger door de draad steekt komt hij al kijken, maar alleen bij mij en mijn moeder. Bij mijn vader en broer is hij wat terughoudener.

Mijn enkel? Ik heb mijn enkelbanden gekneusd. Het gaat over maar kan 6 weken duren. Ik kan niet lang staan en lopen en heb momenteel ook krukken.

En het geeft niet dat je moet vragen, moet ik ook vaker.

Liefs

Mara

Carin

Hoi Mara,

Het zal wel goedkomen met Do'tje.. Op een dag pikt ze er wel een leuk mannetje uit!

Goed balen van je enkel zeg! Hoe lang heb je er nu al last van dan?


*Yvon

Hoi Mara

Ik zou denk ik ook niet nog een mannetje erbij nemen.
Er zal toch wel een mannetje in de voliere  zijn die ze ook leuk gaat vinden?
Gewoon even geduld hebben denk ik.   ;)

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mara

HOi Carin

vandaag is het twee weken geleden. Het gaat langzaam beter, maar dan ook echt langzaam. Langere stukken lopen gaat niet zonder krukken, dan ben ik gewoon veel te moe en heb te veel pijn. Met krukken ontlast ik de voet toch meer dan zonder. Hoop dat het gauw weer over is, kan het geld van het werken goed gebruiken. Want een ziektwet uitkering kan nog wel twee weken op zich laten wachten voordat ik daar geld van krijg... :(

Hoi Yvon,

De mannetjes hebben geen interesse in Do'tje en Do'tje niet in de mannetjes. Ze zit een beetje op zichzelf te zijn. Het was wel verleidelijk om er nog een mannetje bij te pakken, vooral omdat die ik op het oog had half tam was. Maar goed, met Pino die zich ondertussen in de voerbak de hele voliere door laat dragen....Het zal wel goedkomen denken we dan maar.

Gistermiddag waren we het kwartelpopje kwijt, wat blijkt nu. Ze heeft een nestje gebouwd. Echt van veertjes en zo, in een hoekje van waar normaal de planten staan maar nu eigenlijk meer een speelplekje is voor de kwartels omdat daar geen andere vogels kunnen komen. Er zit een koof overheen van volieregaas, dus ze zit ook nog eens beschermd van de andere vogels. Het is zo leuk om haar in dat hoekje te zien zitten. Ze is er vanmorgen wel een tijdje vanaf geweest, dus ik ben benieuwd of er wat uitkomt. Ik heb niet veel hoop maar we zien wel.

Mara

Carin

Hoi Mara,

Geld krijgen is een ramp.... Maar het meest belangrijke is toch wel dat jouw enkel weer gezond gaat worden.
Dat je pijnvrij door het leven kan!




Mara

HOi Carin

Jah, dat is waar. Pijn in je voet is echt niet fijn hoor. Het gaat gelukkig langzaam beter met me. Maar het heeft tijd nodig.

Ben benieuwd of ik kleine kwarteltjes krijg, lijkt me wel heel erg leuk.

Groetjes

Mara

Mara

Hoi iedereen

Mijn kwarteltje zit nog steeds trouw op haar vijf eitjes te broeden. Ik ben heel erg benieuwd wat er uit gaat komen, of er überhaupt iets uit gaat komen.....

Gisteravond tegen de avond aan (zo rond half tien) was het me toch een kabaal in de voliere. Net alsof we een brandalarm in de voliere hadden zitten, zo geweldig om te horen. Bleek een van mijn valkparkieten te zijn, volgens mij Pierreke. Die hoor je normaal nooit maar nu....volgens mij begint hij zich eindelijk thuis te voelen.

En vandaag zat Pino eventjes op mijn hand, gekke rosella en natuurlijk geen camera bij de hand. Volgende keer beter.

Mara

trienke

Hoi mara

Wat leuk dat je kwartletjes broeden  :D, die van mij doen dat nog steeds niet, er liggen tal eitjes in de hoek, maar erop zitten ho maar.

Fijn dat het verder goed gaat daar, en dat je voet weer wat beter word.

Groetjes Trienke

Diaantje

Hoi Mara,

Ik lees je dagboek weer eens.
Wat vervelend dat je Pinky zo hebt moeten vinden. :'( :'(
Ik hoop voor Do-tje dat ze toch een "bestaande"man uitkiest..
Ze moet niet zo kieskeurig zijn,hoor  ;) (en de man ook niet hihi)  ;)

Leuk dat je kwartel aan het broeden is. Ik heb gelezen dat het heel lastig is met kwartels, dus ik ben benieuwd.

Ik hoop dat je enkel snel herstel, want dat thuis zitten en met krukken lopen lijkt mij ook maar niks..

Leuk trouwens dat Pino zo ineens bij je komt zitten!




Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

*Yvon

Hoi Mara

Wat leuk dat Pino steeds meer lef gaat krijgen !!  ;D
Maarre is jullie gaas van de voliere wel klein genoeg ?
Als er jonge kwarteltjes gaan komen,die kunnen er miss zo doorheen ?
Verders alles goed  met jou ?

groetjes Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mara

Hoi Diaantje

Ik zie dat Do'tje steeds vaker bij Pierreke zit. Een vrijgezelle man. Dus wie weet...Haha, en Pino, ja, die is gestoord. Die komt voor gedroogd fruit en laat het weer vallen zodat ik het hem weer kan geven. Hihi. Echt lief om te zien.

Hoi Yvon

De kwartel zit in een voliere in een voliere. Ik heb gaas om plantenbakken staan en in een lege plantenbak zit ze. Maar het gaas is wat maasgrote betreft te groot dus daar moeten we nog wat op vinden. Pap had het erover om het grote zeef wat we hebben daar over heen te zetten. En anders wat fijner gaas er voor zetten, dat hebben we nog op voorraad.

Mijn enkel, tja, ik hoop dat het gauw heelt maar ik merk gauw dat ik te veel doe omdat het pijn doet. Dan maar wat rustiger aan doen, is wel moeilijk hoor.

Ik ga off, ga lekker slapen denk ik. Of lezen, denk dat ik wat ga lezen, is ook ontspannend.

Liefs

Mara

Romy

Hoi Mara

Wat fijn dat Pino op je hand is gaan zitten! Ik hoop dat je de volgende keer wel een camera in de buurt hebt!
Ik ben ook erg benieuwd of de kwarteleitjes gaan uitkomen. Nog nooit heb ik kleine kwarteltjes gezien, maar het lijkt mij wel erg lief

Sterkte nog met je voet
Romy