Het broedseizoen is weer begonnen. veel nieuwe foto's 1-10-06

Gestart door trienke, 9 april 2006, 11:13:48

« vorige - volgende »

trienke

Zo he wat moest ik ff doorlezen

Ik weet dat jullie het allemaal goed bedoelen. Ik heb het kleintje net een beetje papgegeven, dit had ik ook met de andere kleintjes vorige jaar.

Riny jij was toen op msn met lucky. Dat was toen me aller eerste keer, en wardeerde de hulp toen echt.

Hoi lin

Hij was 3 keer koud, En ja echt ze zaten emt hun 2en erop

Ik heb hem net gevoerd dus, ik zal hem denk maar terug leggen nog een keer :-\.

Groetjes Trienke

Lin

Ach de derde keer al. Hoe oogt hij verder. rare verkleuringen of iets anders opvallends, of alleen dat hij erg klein is?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

trienke

Alleen erg klein dus.
Hij at goed.

Hij ligt nu weer in het broedblok.

Groetjes Trienke

Riny

Hoy Trienke
Dat je die hulp zeer gewaardeerd hebt weet ik.
Ik werd er zelfs verlegen van.
En begrijp me niet verkeerd ,maar ik wil je voor verder verdriet behoeden.
Veel succes Riny :-*

marilyn

hoikes trienke

ik zeg niet dat je het kleintje moet terug zetten hé  ;) ik weet best hoe je je voelt want ik heb het ook al meegemaakt (al was het dan met agaatjes) en als ik echt tegen handopfok zou zijn dan zou ik je die info niet geven over de youhurt  ;) wat ik met mijn berichtjes wil bedoelen is gewoon voor jou en het jonkie een goede oplossing helpen zoeken, het is en blijft jou beslissing wat je met het kleintje doet en ik ben er ook voor 100% zeker van als je beslist om het kleintje met de hand verder op te voeden dan weet ik dat je dat zal doen met alle liefde die je in je hebt dus liefde zal het kleintje zeker niet tekort komen  ;)

groetjes marilyn

trienke

Mischien dat ik op marktplaats ook wel een pleegoproep doe

Ik wacht nog even af. In de hoop dat ze het overnemen

Lin

bij mij zou eventueel wel kunnen. maar is wel ff rijden.  :-\

Mara

Ik heb nog een broedskoppel die leggen op het moment in het nachthok maar ik woon wel erg ver weg, anders had ik je zeker willen helpen met een pleegkoppel.

Groetjes

Mara

trienke

jah :( jullie wonen allemaal ver bij me weg :'(

Heel erg bedankt

GroetjesTrienke

Inger m

Hoi,
Wat een getob allemaal met zo'n klein valkparkietje. Ik vind zelf dat de ouders het moeten grootbrengen en anders niet. Ik begrijp dat het wat gevoeliger ligt, maar soms doe je het dier meer leed aan door allerlei getob en geprobeer en uiteindelijk levert het jezelf verdriet op.

Verder vind ik het onverstandig om ongezonde (lees: jongen waar wat mee mis is) over te leggen bij andere kwekers, aangezien de kans op ziekte overdracht ook aanwezig is.

Soms zul je moeten accepteren dat iets niet loopt, zoals je zou willen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

trienke

Ze zat net te broeden op een leeg eierdopje :-X. Die heb ik eruitgehaald, ze voelde al weer wat kouder aan.

HOi inger

Je hebt gelijk dat ik niet zomaar jongen kan overleggen bij koppels in de buurt. Stel voor dat ie wel ziek is :-\.

Lin

margreet

hallo Trienke,

Inderdaad een zorg dat getob, mijn laatste jong, het zevende in het nest had ook startproblemen. Het warmhouden was geen probleem, ze werd gewoon niet gevoed. Ze was verder op het oog een gezond valkje met een normaal gewicht. Maar op de een of andere manier kon ze zich niet handhaven in dat grote nest. Heb haar de derde dag wat druivesuiker en een beetje pap gegeven om haar wat te stimuleren. Toen teruggelegd en de natuur zijn gang laten gaan. De volgende dag is ze overleden.
Zelf begin ik ook niet aan handvoeding als ze nog zo klein, en trouwens ook niet als ze groter zijn zonder noodzaak.
Veel succes, het blijft moelijk om een beslissing te nemen.

groetjes Margreet

Marianne

Hoi Trienke,

Veel sterkte met het kleintje, is het goed de nacht doorgekomen?

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Christine

Hoi Trienke!
Alles inorde met het kleintje??

Knuffel
Christine :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**