9 mei 2025, 07:43:47

oversext

Gestart door bobby, 17 juni 2003, 01:09:37

« vorige - volgende »

bobby

hallo!
ik heb een vraag: mijn valkje Bobby heeft de laatste week een betje rare neigingen. er stond een gele strandtas op een stoel. eerst ging hij er tegen aan zitten praten, zoals hij altijd doet tegen iets wat hij wel interessant vindt. maar opeens begon hij haast in die tas te kruipen en hij wreef met zijn kont tegen de krant die er lag. dit ging heel lang door. en van de week zat hij bij mij op schoot op de plaid en deed precies hetzelfde: hij maakte een holletje en begon toen driftig te wrijven. heeft hij een vrouwtje nodig? het is niks, maar nu zit ik met twee oversexte vogels in huis (de grasparkiet doet dit al sinds we hem hebben). is het normaal?
ik kijk uit naar jullie antwoorden.
groetjes stephenie

Kolkkie

Hoi Bobby,

Dat is een normaal verschijnsel hoor. Er zijn hier meerdere mensen met valkjes die hetzelfde gedrag vertonen. Ze zijn dan toe aan paren/zelfbevrediging. Hier bij mij doen ze het niet.
Sommige doen het alleen met een voorwerp en andere willen graag een partner erbij.
Ik heb vroeger wel een parkietje gehad, die het met mijn hand deed. Ik zal niet in details treden, bah.
Ik zal je er niet zo zorgen om maken hoor.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lique

Hoi Bobby,

hahahahah, een strand tas, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Een kooi, touw, andere valk, hond, hand of andere soort vogel, dat ken ik allemaal wel, maar een tas, hoe komt hij erop.
Maar het is echt de tijd ervoor. Als je het leuk vindt, kan je een popje aan schaffen. Dat zou hij ook heel erg leuk vinden denk ik. Tip, misschien een lutino? :D :D

Groetjes Lique

bobby

hoi kolkie en lique!
bedankt voor je antwoord ik weet nu in elk geval dat het normaal is. waarom lieke een lutino? dat is bobby ook hoor en ik vind dat heel leuk, maar wat bedoelde je daarmee? en die tekening heb je die zelf gemaakt? knap!
groetjes stephenie

Ellen

Hoi Bobby,

Inderdaad geen paniek hoor.
Ik heb een grasparkiet met dezelfde verschijnselen.
Hij doet het op een touw en na afloop zit hij helemaal
uit te hijgen met zijn vleugeltjes wijd van de hitte.
Dol-komisch eigenlijk, ware het niet dat ik het soms ook
wel zielig vind.  :) Ik zou haast weer een popje aanschaffen.

Maar dat doen we dus maar niet  :)
We kunnen wel een zelf-bevredigings-cursus voor parkieten
oprichten  :D

Nou groetjes.......................Ellen.

Lique

17 juni 2003, 04:23:12 #5 Last Edit: 17 juni 2003, 04:24:34 by Angelique
Hoi,

Die tekening komt voor een groot deel van mijzelf af, en een beetje van maggie hahaha.
Het water met veertje is een bestaand plaatje, ik heb er wat druppels bij gemaakt, en villa cockatiel. Die vliegende valkjes is Kyra, een valkje van mij. Die heb ik helemaal bewerkt.
Maar een lutino, omdat ze geel met wit zijn.

Valerkiet

i snap het nie goed over die lutino? :-/
kan je dat even uitleggen waarom percies een lutino?
sorry

Marianne

Hoi,

Volgens mij bedoel Lique een lutino omdat deze geel zijn net als de strandtas, of heb ik het nu fout dan verbeter me maar.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Remco_Ultee

Nee omdat ze rode wangetjes hebben, en rood kleurt goed bij geel, vooral bij gele strandtassen, daarom zie je ook vaak rode letters op gele strandtassen staan, bijvoorbeeld reclame van Coca Cola.

Het hoeft niet het kan  ;D