11 mei 2025, 23:23:05

rose kaketoe en valkparkiet

Gestart door Karin, 6 april 2006, 23:04:39

« vorige - volgende »

Karin

Ik heb een aanvraag voor een valkparkiet jong van iemand die hem samen wil houden met een rose kaketoe. Ik weet dat ze wel samen in een volière kunnen, maar kan het ook in een ruime kooi ( 110 breed 110 diep en 150 hoog ) ? Ze zet hem eerst apart in een kooi, maar uiteindelijk moeten ze bij elkaar. Denken jullie dat dit kan ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Als het in een voliere kan zou het toch in zo'n grote kooi ook moeten gaan?

Maar ik ben benieuwd naar de andere meningen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkthieu

wel,ik heb een vriend,en die heeft ook een kaketoe en een valkparkiet,je bent best,dat ze je beter 1 of 2 week appart steekt(quaranteine)en dan bij elkaar zetten,hou ze in de gaten en kijk hoe ze reageren,het hangt ook af van het gedrag=>2 (dominante)mannetjes kunnen problemen geven :-\maar dat gaat normaal wel goed.het kan ook afhangen aan de hoeveelheid=>bv. een koppel valkparkiet en koppel kaketoe,dan onstaat er ruzie. ik hoop dat ik heb kunnen helpen,groetjes valkthieu

Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Lin

Had je de vraag ook al op bijv. vogelarena gezet? Ik denk dat ze daar eerder antwoord hebben. Laat je ons het antwoord weten dan?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Coco en Chantal

7 april 2006, 18:54:55 #5 Last Edit: 7 april 2006, 18:57:49 by Coco__en_Chantal
Ik zou dit ten strengste afraden, net zoals een grijzeroodstaart samen te houden in 1 kooi, gaat ook een kakatoe en een valkparkiet niet samen.

Een valkparkiet en een rose kaketoe is geen partij van elkaar als er ruzie uitbreekt, dan zal de valkparkiet het onderspit delven.

je kunt ze wel samen houden, maar niet in 1 dezelfde kooi.

En ik weet waar ik over spreek, ben zelf eigenaresse van 2 grijzeroodstaarten, 15 valkparkieten en 1 witkuifkaketoe op komst.

Groetjes Chantal en de valkjes

Karin

Een rose kaketoe is natuurlijk iets heel anders dan een grijze roodstaart. In het wild leven Rose kaketoes en valkparkieten in elkaars nabijheid, een grijze roodstaart komt uit een heel ander continent vandaan. In volières worden ze dus wel samengehouden, er is zelfs een jong geboren met als moeder een valkparkiet en als vader een rose kaketoe, zo dicht zitten ze bij elkaar. Ze zijn ook niet zo groot, maar inderdaad, nog steeds groter dan een valkparkiet.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves