25 mei 2025, 19:05:52

eieren in buiten voliere

Gestart door maus, 5 april 2006, 22:09:42

« vorige - volgende »

maus

hallo iedereen ik heb buiten in de voliere in 1 nesthok 7 eieren zitten , nu is mijn vraag moet ik de ouders met nesthok en al naar binnen halen ( ivm dat het nog vrij koud is s'nachts )
ik heb het nesthok wel in het binnen verblijf hangen en er hangt een vorst beschermer in die zo af en toe aan slaat.

wie o wie kan mij helpen met antwoord ?

gr. maurice

Riny

Hoy Maurice
Nu zou ik ze niet meer gaan verplaatsen,dan heb je grote kans dat ze het nest in de steek laten.
Beter is om de volgende keer wat te wachten met ze een broedblok te geven zo vroeg in het jaar.
En binnen zal de vorst zo erg niet zijn .
Veel ucces
Groetjes Riny :D

maus

hey bedankt voor de snelle reactie, en ja is nie heel slim van mij om al een broedhok op te hangen is waar... :-\  uhm en inderdaad het zal nie vriezen binnen want die vorst beschermer staat op de vloer , in het nachthok en het broedhok hangt een 0.80 cm er boven dus denk dat het ook wel goed kom maar wilde tog zekerheid

bedankt nog riny

moonwitch (diana)

Hoi Maus

Ikzelf heb al jongen in het buiten voliere zitten, tegen de tijd dat de ouders ze niet meer volledig warm houden hoop ik dat de temperatuur snacht al warmer is en anders haal ik ze binnen en zet ze overdag weer in de buiten voliere.
Dit is heeft tot nu toe voor mij nog nooit problemen gegeven.
Maar dit is mijn ervaring.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Riny

Hoy Diana
Bij jou ligt de voliere ook wel heel erg beschut tussen de huizen.
Dat zou je waar wij wonen ook echt niet hoeven doen.
Zo is denk ik iedere situatie weer anders.
Groetjes Riny :D

Wisse

Valkparkieten kunnen aardig wat hebben hoor.
Ik heb een koppel die het wel eens gepresteerd heeft bij -5 een nest van 4 jongen groot te houden. Ze zaten er meestal met z'n tweeen op. Niks geen problemen gehad.

Suc6 en maak je geen zorgen

Wisse