14 mei 2025, 18:42:54

fladderen in de kooi 's nachts

Gestart door ManjaV, 5 april 2006, 10:28:01

« vorige - volgende »

ManjaV

Even een vraagje. Volgens mij is mijn valkparkietje Sunny nogal heel erg schrikachtig! Soms schrik ik midden in de nacht wakker omdat Sunny en Mikki ineens heel wild door de kooi fladderen. Sunny is dan blijkbaar ergens van geschrokken en vliegt als een razende door de kooi. Mikki schrikt daar natuurlijk ook van en fladdert ook door de kooi.
Dit zou niet zo erg zijn, ware het niet dat Mikki zich dan wel eens bezeert aan zijn vleugeltje. Vannacht was het weer zo, en ik pakte Mikki uit de kooi en hij bloedde aan 1 vleugeltje (niet erg hoor). Ik vind dat nogal zielig, want het is niet Mikki die ergens van schrikt, maar Sunny. Maar omdat Sunny zo wild vliegt door de kooi, schrikt Mikki natuurlijk ook.
Is er iets wat ik kan doen? En waarvan schrikt Sunny toch altijd? 1 x was er wat omgevallen, maar vannacht was er volgens mij niks aan de hand. Zou hij dromen ofzo???  ???

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Tara

Hoi,

ik weet niet waarvan Sunny precies schrikt, dat weet alleen zij,
maar is het geen optie om een nachtlampje te laten branden zodat ze wat ziet? Ik heb hier ook vaak dat ze door de kooi fladderen, maar meestal is het gek doen hier dat ze dan doen.

Groetjes, Tara

ManjaV

Hoi Tara,

Bedankt voor je berichtje!
Ik zat zelf vanochtend ook idd te denken aan een nachtlampje.
Soms denk ik dat Sunny gewoon heel erg gevoelig is voor allerlei geluiden en daarvan schrikt. Ik blijf het wel vreemd vinden!!!!!!!!! En die arme Mikki die er zo van schrikt! En zich dan nog bezeerd ook, dat vind ik zielig  :(

Ik ga iig een nachtlampje kopen, bedankt voor de tip.

Groetjes,
Manja

Karin

Het is heel normaal, zo normaal dat ze er een benaming voor hebben  ;D : nightfright. Ik heb daarom ook een aantal nachtlampjes hangen in de vogelkamer. Wat het is ? Misschien een geluid zoals een uil die jaagd of wat dan ook. Maar als één wat hoort en gaat fladderen doen ze snel allemaal mee. Maar met een nachtlampje heb je er minder vaak last van.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Ja, misschien dat Sunny vleermuizen hoort ofzo? Die vliegen wel eens langs  ::)  ::)
Wel een slim idee dat je meerdere nachtlampjes hebt. Ik ga ze ook halen! Die kleine Sunny is nog erg schrikachtig!! Misschien dat hij zich wat meer op zijn gemak voelt met een lampje!!!

Groetjes,
Manja

Mariska

Hoi Manja,

Ik heb er hier ook 2 branden met een sensor ;)
Die gaan dus aan als het schemerig word in de kamer.
Heel handig.
Ook als je weg bent en na het donker thuiskomt of zo.
Ik heb ze voor 5 euro bij de Blokker gekocht.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hoy Mariska en Manja
Ik heb ze vorig weekend gekocht voor €3,15.
Ze waren in de aanbieding.
Groetjes Riny :D

Mariska

Dat is helemaal spotgoedkoop :D

Jij bent echt een mazzelaar!

Je hebt natuurlijk gelijk voor het halve forum ingeslagen ::) ;D :P ;)

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

ManjaV

Kan ik ze dan van je overnemen Riny?  ;) ;) ;)
Haha, goed dat je het zegt Mariska, waar je ze hebt gehaald, want dat was mijn volgende vraag.....geen idee namelijk...nog nooit nachtlampjes gekocht  ::) ::) ::) ::)

Liefs!
Manja

Mariska

Die van mij komen van de Blokker en zitten per 2 verpakt voor 5 euro ;)

Maar ik heb ze ook al eens bij Praxis gekocht ;)

Liefs
Maris!!

Gerda

Ik heb ze ook voor 3 euro bij blokker gekocht, toen ze in de aanbieding waren. Maar het waren er toen wel 2 voor 3 euro!!

Ik wou dat ik er meer had gekocht toen, want ze willen wel eens sneuvelen!!

Groetjes, Gerda

ManjaV

Nou, dat wordt dus idd op naar de Blokker dus  ;D  ;D
Ga ik gelijk van t weekend doen!!!!!!!!!
Groetjes,
Manja

Riny

Citaat van: Gerda op  5 april 2006, 20:27:51
Ik heb ze ook voor 3 euro bij blokker gekocht, toen ze in de aanbieding waren. Maar het waren er toen wel 2 voor 3 euro!!

Hoy Gerda
Die van mij waren ook per 2 verpakt hoor.
Ik heb een grote voorraad gekocht.
Voor het geld wat ik daar mee uitspaarde kocht ik
een lekkere fles Marietje.
Groetjes Riny :P

Mariska