Help!!! Ze worden niet stil als ik weg ben!!!

Gestart door Martin79, 3 april 2006, 12:34:59

« vorige - volgende »

Martin79

Ik weet niet meer wat ik moet.
We hebben 2 valkparkieten, Coco (man) en Chico (vrouw), ze zijn erg aan mij gehecht en dat is te merken.
Zodra ik weg ben beginnen ze te schreeuwen. Dus mijn vrouw zit de hele dag in het gegil en als ik weer thuis ben worden  ze rustig. Nu weet ik niet meer wat ik moet doen om dit op te lossen. Ze kan er niet meer tegen en wil ze weg hebben maar ik wil ze niet kwijt want ik ben er gek mee!

Weet iemand een oplossing voor mij???

Tara

Hoi Martin,

misschien even een poosje minder aandacht aan hun geven,
het klinkt erg, maar dan gaan ze minder gehecht aan je worden, en ook niet voortdurend zitten roepen.

Groetjes, Tara

Martin79

Okay, dank je wel!
Ik ga het proberen!
Wel moeilijk inderdaad :-)

Riny

Hoy Martin
Valkjes voelen stemmingen van mensen ook best aan.
En ik meen eens gelezen te hebben dat je vrouw er zich enorm aan irriteerd.
Misschien dat dit er ook mee te maken heeft.
Groetjes Riny :D

Martin79

Ja dat zou best wel eens kunnen Riny, ze had een handoek over de kooi gedaan vanmorgen, dit vond ik niet zo leuk. Ik heb nu gezegd dat ze er niet op moet letten.. en ze zal het proberen zegt ze...

Ik zeg ja het is maar even doorbijten maar het komt goed maar ze moet er wel vertrouwen in hebben.

Karin

En als ze zelf nou overdag ze wat aandacht probeerd te geven ? Een uurtje laten vliegen of zo ? Zodat ze ook wat aan haar wennen ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Martin79

We hebben net verbouwd en we hebben nog helemaal geen gordijnen ed hangen voor de ramen. We durven ze dus nog niet los te laten vliegen...

Maar daar zal ik snel mogelijk verandering in brengen en dan is het wel een idee dat ze dat eens doet ja!

Ineke

4 april 2006, 12:42:18 #7 Last Edit: 4 april 2006, 12:53:30 by Ineke
Als je de gordijnen hebt hangen (haal als er lood in zit t lood eruit, dat is giftig voor je valkjes) zou ik Karin's advies zeker opvolgen:
Citaat van: Karin op  3 april 2006, 22:36:12
En als ze zelf nou overdag ze wat aandacht probeerd te geven ? Een uurtje laten vliegen of zo ? Zodat ze ook wat aan haar wennen ?
Groetjes, Karin.

Dus niet minder aandacht geven. Als je vrouw er samen met jou n uurtje per dag tijd aan besteed gaat ze t misschien nog gezellig vinden ook! Onze vogel liet mijn vriend in t begin links liggen, maar nu zijn t dikke maatjes. We hebben n schommeltje boven de bank gehangen waar ie tussen ons in zit. Net zoals Riny al zegt zullen je vogels onrustig blijven als ze merken dat je vrouw ze niet wenst.
O ja, ik moest in t begin ook niets van vogels hebben. Vond t gefladder maar niks. Leken me geen leuke huisdieren. Mijn vriend wilde n paar jaar geleden vogels en beetje bij beetje ben ik t steeds leuker gaan vinden en nu ben ik eraan verknocht.

Martin79

We willen geen gordijnen ophangen.
Maar we willen wel iets van rolgordijnen ophangen.
Kan dat geen kwaad?

Ik denk ook dat ze veel energie hebben van het niet kunnen losvliegen?

Riny

Hoy Martin
Rolgordijnen zijn ook prima hoor.
Maar ook al mogen ze los vliegen,daar zullen volgens mij niet stiller van worden.
Dat zul je ze toch op een andere manier af moeten leren.
Groetjes Riny :D