17 juni 2024, 04:23:48

Samen?

Gestart door M., 2 april 2006, 18:45:59

« vorige - volgende »

M.

Hey, weer even een vraagje  ;)

Ik heb momenteel een aantal vogels binnen, en buiten heb ik valkjes en parkieten samen en dit gaat goed.

Nu heb ik binnen dus een 3tal kooien,en vroeg ik me af of ik het koppeltje parkieten bij de valken in zou kunnen laten?
Of is dit geen goed idee?

Wat zouden jullie doen?
Ik heb een broedblok aan de kooi al een paar week, maar de parkieten doen nog niks.
Ik wil proberen of ze er wel in gaan als ik het blok in de kooi zet, maar vermoed van niet.
En als dat idd niet het geval is, wou ik ze tot aan dat ze weer naar buiten gaan bij de valkjes in de kooi doen. Wel doen of niet doen?

Riny

Hallo M
Ik heb vreselijke ervaringen met valkjes en grasparkieten samen in het broedseizoen.
Dus ik zou het niet doen.
Groetjes Riny :D

M.

het is ook niet de bedoeling dat ik ga broeden hoor ;)

En de parkieten onderling gaat in principe ook altijd goed, zolang er maar geen blokken komen te hangen.

Ik heb vorig jaar in de buitenvoliere, toen ik de valkjes nog niet had, de parkieten aan het broeden gehad, en dit was een ware slachtpartij soms. Ik heb van de toendertijd 9 koppels, maar 1 nest groot gekregen  en een jong die ik met de hand op heb gevoed, maar deze is tegen de klink aangevlogen en doodgegaan.

Dus mocht ik besluit met parkieten of valken te gaan broeden, gaat dit in een kooienwand met ruime hokken, maar niet weer samen... Echt niet :-\

Dus heb ik toen al besloten niet meer in de voliere te gaan broeden.

De parkieten binnen hebben nu al een aantal week een blok aan de kooi, maar doen nog niks.

Daarom speelde ik met het idee om ze dan bij de valkjes in te laten, omdat die kooi groter is (kamervoliere) en dan maar niet te broeden met het parkietenkoppel en zodat ze wat meer ruimte hebben.

Dus het is niet de bedoeling dat ik de parkieten laat broeden bij de valkjes in ;)

Zou het dan wel kunnen?

Riny

Hallo M
Als je goed oplet dat ze geen eitjes op de bodem van de kooi leggebn en gaan broeden,gaat het wel hoor.
Buiten het broedseizoen had ik hier nooit problemen.
Groetjes Riny :D

M.

Ik wacht eerst even af nog of de parkieten wel interesse hebben als ik het blok in de kooi zet, ipv aan de kooi te hangen. Word wel lastig met schoonmaken, maar als t niet anders kan  ;D De parkietenpop doet niets anders als kippetjezitten, dus daarom wil ik het proberen, maar ze legt ook nog geen eitjes of niks.

Dus als het met een week of 3 niets lijkt, dan probeer ik of ze bij de 4 valkjes inkunnen. Lukt het niet, laat ik ze gewoon terug in de andere kooi.