4 mei 2025, 22:54:46

3 valkparkieten tam maken

Gestart door slayerIQ, 21 maart 2006, 21:16:02

« vorige - volgende »

slayerIQ

hey,

wij hebben dus 3 valkparkieten van 3 maanden oud maar ik krijg ze niet tam. ik heb geprobeerd ze eerst uit te hongeren en dan met mijn hand met eten naar binnen. ik heb zo een kwartier gezeten maar ze kwamen gewoon niet eten ik heb geprobeerd van buitne de kooi te voeren werkt ook niet. help me aub

alvast bedankt,

zwolse_girl

uithongeren heeft totaal zijn geen doen we bij jou toch ook niet als jij iets niet wil of niet wil komen >:(

Kwesti van geduld hoe lang hebben jullie ze nu?
Als ze er net zijn moeten ze natuurlijk wel eerst wennen

Ineke

Overboord met niets te eten geven, je moet juist het vertrouwen winnen door ze rond hetzelfde tijdstip eten te geven. Regelmaat. Eten geven is ook n oefening om ze aan handen en bewegingen te laten wennen.
Kijk ns bij de tips hier op t forum over tam maken, daar staat alles in.
Drie valkjes tam maken is natuurlijk meer werk dan 1 valkje. Als je ziet dat 1 van de 3 de leider is, kun je deze misschien als voorbeeld voor de anderen nemen?
Verder ben ik ook benieuwd wat anderen adviseren  :D

Rianne

Het stappenplan is meer op 1 valkje gericht maar dat betekend niet dat het niet kan met 3. In een groep durven ze misschien meer? Probeer de stappen van het plan toe te passen, en kijk eens hoe dat gaat. :)

Sammielover

Ben je  :o GeCk ofzo?????

Uithongeren???????????????????
Dat doen alleen mensen die niet
sporen..
Als jij je bord niet leeg eet, gaan
je ouders je toch ook niet laten ver-
hongeren????

>:( >:( >:( >:( ??? ??? ??? ??? :-\ :-\ :-\ :-\

Manon

Riny

Hoy SlayerIQ
Als jij je valkjes graag tam maakt moet je dat op een diervriendelijke manier doen.
Probeer eerst hun vertrouwen te winnen.
Dat doe je door veel tegen ze te praten ,en ze lekker hapjes te geven.
Dan leren ze dat jou handen hun goed doen,en ze er niet bang voor hoeven te zijn.
Vooral bij jonge valkjes moet je zorgen dat ze altijd voldoende voer tot hun beschikking hebben,ze hebben nog niet zoveel weerstand.
Groetjes Riny :D

winston

jou moeten ze uithongeren smerig figuur....hoe kun je zoiets in je kop halen... >:( >:( :censuur