6 mei 2025, 14:57:31

3 nieuwe valkparkieten

Gestart door slayerIQ, 17 maart 2006, 22:01:46

« vorige - volgende »

slayerIQ

hey,

we hebben eergister 3 nieuwe valkparkieten gekocht en ik heb daar een paar vragen over ze zijn geboren met kerst dus 3 maanden oud ongeveer

-is het normaal dat ze blazen als ik mijn vinger in de kooi steek?

-een van de 3 parkieten valt de andere 2 soms aan is dat normaal?

-ik kan ze aaien maar ze komen niet op mijn hand ik heb al voer op mijn hand geledg maar ze gaan er niet op wet meot ik doen

alvast bedankt,

Robbe

Wat is het geslacht en ze zullen blazen omdat ze bang zijn. ;)je moet er eens met voedsel op je hand in de kooi gaan.
groetjes Robbe

slayerIQ

geslacht weet ik niet maar de kweker zei dat hij er een hoorde zingen en hij zei dat die 95% een man kon zijn en met eten op mijn hand werkt niet want ze eten het gewoon niet

Robbe

ja die zijn dan nog te veel bezig met bang te zijn en de omgeving te verkennen en dan zien ze dat eten niet liggen kweet hoe dat klinkt raar maar waar!gewoon nog wachten en het kan zijn van dat bijten gewoon om te spelen .
groetjes Robbe

winston

wat ikzelf doe als ik een nieuwe valkjes krijg/koop is er 1( vaak de nieuwschijrigste) rustig aan laten wennen aan je hand..ik doe het met een stengel trosgierst steeds verder naar het valkje..en op hij/zei nou binnen een dag bij je hand komt eten of het duurd een week gewoon kalm blijven proberen..het blijven dieren met verstand wie het niet snel vergeten als je 8ter ze aan gaat vangen...en dan word vertrouwen winnen heelll moeilijk..want wat is nou tam???in mijn ogen niks anders als het vertrouwen dat die grote mensen en handen niks doen ;)