24 mei 2025, 16:57:51

Gapen?? HELP!!!

Gestart door must, 2 april 2006, 15:17:40

« vorige - volgende »

must

Hallo allemaal,

kan iemand mij vertellen hoe het kan dat mijn Birdie soms heeeel vaak achter alkaar 'gaapt'..??! Ik ben bang dat er iets in zijn keel zit ofzo?! Hij doet dit wel vaker maar op het moment weer en hij kijkt ook een beetje moe....Verder is alles volgens mij wel ok, want af en toe tussen het 'gapen' door gaat ie gewoon aan zijn veertjes zitten....
Ik zou heel graag weten wat dit betekend en of iemand weet hoe het kan..

Alvast bedankt,

Linda & Birdie

Rianne

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,14942.0.html

Lees dit topic even door, een klein stukje van boven af gaat het over gapen. :)

must

Ja sorry, ik was weer eens te snel, ik zat het net te lezen... :-[

Zo maar mijn Birdie heeft me ondertussen echt klauwen met geld gekost! Ik was afgelopen week skieen, en heb Birdie bij mijn beste vriendin ondergebracht. Daar mag ze ook altijd los vliegen en bij haar slapen (dat is Birdie gewend). Ook weet ik dat mijn vriendin heel goed is voor Birdie. Nou was ik dus een dag weg en toen moest Birdie overgeven, zij is er mee naar de dierenarts gegaan en hoppa, weer 40 euro! Ik heb het er natuurlijk heel graag voor over maar al met al is het al een kleine 200 euro aan dieranarts kosten, zo zie je maar weer, mijn liefde voor dieren gaat ver! (de vorige keer was ik naar de vogelarts geweest en toen bleek ze legnood te hebben, daar moesten rontgen foto;s enz. gemaakt worden, en dan stijgen de kosten aanzienlijk!!

Maar goed, ik heb mijn beste maatje nog steeds en ik heb er vertrouwen in dat ze de 25 wel haalt!

Heel erg bedankt dat jullie altijd zo snel reageren!!

Liefs Linda & Birdie

Rianne

Wat gaf de dierenarts voor verklaring voor het overgeven? Dit kan namelijk ook op partner gedrag duiden als het valkje alleen gehouden wordt. :)

must

Ja dat was het inderdaad ook! Maar die vriendin van mij was veel te bang dat er iets ergs zou zijn terwijl zij aan het oppassen was, dat snap ik ook wel,......Maar toch weer 40 eurie..! Ze durven het ook wel te vragen he, weekendtarief!