16 mei 2025, 20:25:41

weer onbevrucht

Gestart door Roma, 30 maart 2006, 17:38:21

« vorige - volgende »

Roma

Magic en Harry hebben nu hun 2de nestje. de 1e x waren het 4 eitjes en ze waren onbevrucht. En nu...... 5 stuks en ze zijn weer allemaal niet bevrucht. :'(
Nu heb ik eindelijk een leuk koppel valkjes. Ik vind dit zó zielig, als je ziet hoe ze om en om broeden en het nest verdedigen en ...... weer voor niets.Ze hebben 'het' ook gedaan, meer dan ééns.
Mijn overbuurman heeft grasparkieten en hij zei kun je niet ergens een broedei ? krijgen, hij zei dat het een bevrucht eitje is wat ik dan bij mijn koppel leg.
Oke, dan trek ik mijn stoute schoenen aan en vraag het via deze weg  ::) is er hier misschien iemand waar de valkjes op eitjes zitten en me wil helpen.Magic en Harry zijn beiden wildkleur voor het geval dat dit iets uitmaakt. Ik kan er niets aan doen, maar het is zó zielig als je ziet hoe ze er mee bezig zijn en dan is alle moeite weer voor niets.
Groetjes v Roma

winston

hallo roma...hoe oud zijn jou valkjes presies???? en wat ik veel hoor is dat het eerste of de eerste 2 heel vaak mis gaan...vraag mij ook niet waarom...iemand wie mij hier antwoord op kan geven

Roma

Hoi,winston Harry is van sept 02 en Magic is van ? vorig jaar.
Oke Magic is misschien jong maar Harry had eerst een ander vrouwtje Parel die hebben 2,5 jaar bij elkaar gezeten en er gebeurde totaal niets. 1 febr jl kreeg ik van mijn man Magic ze zat nog geen 14 dagen in de binnenvolliëre en ging spontaan 4 eieren leggen. Helaas heb ik toen Parel naar een vriend moeten brengen want ineens was zij door de andere 2 niet meer gewenst. Goed het 1e legsel was onbevrucht en ineens was de interesse van Harry helemaal gewekt. Nou ze hebben 'het' heeeel vaak gedaan soms s'morgens vroeg al als we net op waren. Toen kwam het 1e eitje van het 2de legsel en wat waren we gelukkig voor ze. Alles ging zoals het hoorde . Ze broeden ook om en om en Harry verdedigd zijn nest en zijn lief. En nu heeft ze 5 eitjes gelegd de laatste de 28e dus er zullen er wel geen meer komen. Ik weet dat Magic jong is en er word ook gewaarschuwd voor legnood maar ik wist niet wat ik na het 1e legsel moest doen omdat er gezegd word vaak leggen ze een 2de erachteraan. wat ook gebeurd is. ze voeren elkaar, ze krauwelen zich ,alles op zich heel normaal, maar wat ik al eerder schreef ik vind het zó zielig ze doen zich alle moeite voor niets. Ik ben niet een type dat wil gaan kweken maar eens een nestje zo nu en dan om het gewoon mee te maken het geboren worden enzo. We zijn zo begaan met ze, die 2 horen bij het gezin vrienden zeiden al nou jullie zijn een stel bij het 1e jonkie krijgen we zeker beschuit met muisjes. en ja waarom ook niet ;)
toen mijn overbuurman het er van de week over had had ik zoiets van nou als dat zou kunnen met een broedeitje,dan doen ze zich tenminste niet de moeite voor niets.
Maar jij bent tot nu toe de enige die geantwoord heeft, dus ik ben er bang voor.Ik had al zoiets van één bevrucht eitje en het hoeft dit jaar niet meer voor ons.
Bedankt voor je reactie en groetjes van Roma

winston

hey hey okeej...wat betreft de man is zn leeftijd super..de pop houd ik dan maar even op wel overjarig...ik heb zelf afgelopen februarie mn eerste nest gehad van een koppel....is ook compleet mis gegaan..( 3 onbevrucht en 1 kapot ei) en wat ik zelf dus gedaan heb ik 4 weken na het 1e eitje alle 3 de eitjes wegenomen en het blok laten hangen...na 2 dagen kropen ze al weer op elkaar om te paren,maar heb het blok tog wegehaald omdat de pop na het nestje vrij moe was...wat ik persoonlijk zou doen als ik jou was ,is de 4 weken volmaken( vanaf het 1e eitje) en dan de eitjes en het blok weghalen en gewoon even een aantal maandjes w88 ( ikzelf houd 4 maanden aan)maar wat misschien voor jou koppel nog beter is om nog langer geen blok op te hangen zo krijgen ze dus de tijd om rustig op krachten te komen en in mijn ogen is het blok is tog een soort verleiding voor valkjes om weer te gaan paren...

groetjes sander-chica-winston-diesel-spotty-spikkel-yellow-sjaaky-pino