28 april 2024, 21:13:17

We hebben weer valkparkieten-kuikens!

Gestart door ziralioness, 30 maart 2006, 15:16:39

« vorige - volgende »

ziralioness

En hoe staat het er nu voor met het kuikengespuis..? :P
Nou, prima... Ze piepen, krijsen en sissen wat af! :P Alleen foto's maken gaat best moeilijk, ze zijn bewegelijk en de camera heeft vaak moeite om scherp te stellen op de kleine friemels... maar bij deze de (soms licht onscherpe) foto's van vandaag! :D



Het hele nestje...



De jongste Lutino!



De jongste Wildkleur!



De oudste Lutino...



En de oudste Wildkleur!



En tot slot, iets waar ik me een beetje zorgen om maakt... de pootstand van de jongste Lutino. :( Hij zet zijn pootje niet goed onder zijn lijfje... hopelijk trekt dat bij, anders moet ik informeren wat ik eraan kan doen!

Tot zover maar weer even voor vandaag!

Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Bogucci

Hoi Diane,

Prachtig, gefeliciteerd.
Hopelijk komt het goed met het pootje.

Groetjes,

Christine

Wat een leuke foto's!
Ik hoop dat je een oplossing hebt voor het kleintje!!

groetjes
christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Mara

Wat een mooie foto's!!! Ik hoop dat het goed komt met die kleinste.

ziralioness

Ik hoop dat hij zijn pootje binnen een paar dagen eronder gaat trekken... zoniet, dan zal ik kijken of ik hem niet in de juiste houding kan zetten... misschien door hem aan het lijfje te ''tapen'' ofzo... het word even kijken wat het beste is.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

11 april 2006, 19:40:29 #35 Last Edit: 11 april 2006, 19:48:25 by ziralioness
En hier is het kuikenspul weer!!! :D



Allereerst, de jongste Lutino... nog steeds met vreemd pootje... :( Zijn andere poot staat nu trouwens wél goed...



De jongste wildkleur, zijn oogjes beginnen nu ook open te gaan... :D



De oudste Lutino..!



En de oudste wildkleur! :D



Het hele nest... de oudsten vooraan, de jongsten achteraan. :D



Oudste twee tegen elkaar: Snap jij waarom ze die foto's steeds maakt? :P



Nee.... géén idee! :P

Ik heb ook een filmpje gemaakt van het rare pootje van de jongste Lutino... maar we raden mensen die slecht tegen verkeerd bewegende gewrichten kunnen NIET aan om te kijken! :(



Hopelijk komt het nog goed, ik hoop dat het bijtrekt, anders zal ik de poot misschien in de goede houding vast moeten zetten... maar ik weet nog niet hoe. :(

Ze zijn al bijna 2 weken oud... het word al wat. :D
Ze zijn trouwens zo kaal, omdat de ouders ze geplukt hebben.  Ze hebben alle nestdons eraf getrokken... :(

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ManjaV

Wat lief zeg, die kleintjes :D
Ik hoop dat het met het pootje wel goed komt...
Echt leuk je nestje, schattige foto's ook!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

ziralioness

Bedankt!!  :D

En hoezo druk...... vandaag heb ik ook wat extra werk gedaan... :P

Mam en ik hadden een doe-het-zelf bui vandaag, en we hebben met z'n tweeen NOG een broedblok gemaakt!!! :D Ik ben er heel trots op, want ik heb veel van het werk helemaal zelf gedaan... mam heeft wel geholpen bij het passen en meten (twee zien meer dan één) en bij het boren, want ik heb een hekel aan de boormachine....



En dit is hem dan...!



Het blok van binnen...



En zo zit hij aan de voliere! :D

Waarom nog een blok? Heel simpel... Die arme Kiko is nog steeds manloos (en dat terwijl er twee losse mannetjes in de voliere zitten!) en was nu steeds gedwongen haar eieren op de grond te leggen. Vaak vielen ze kapot, en nooit kon ze er rustig op broeden. :( De laatste tijd had ik haar al steeds kartonnen dozen gegeven, en daar ging ze dan braaf in zitten broeden... tot de beide heren de dozen kapot gingen knagen, waardoor die arme Kiko dus weer verjaagd werd. :(

En, ook al heeft ze geen mannetje, we wilden haar tóch een eigen plekje geven om te broeden!

Dus nu hangt er een SPLINTERNIEUW broedblok aan de voliere...!!! :D Kiko en Ricky gingen gelijk samen op inspectie. Ik hoop nu dat er misschien tóch nog iets moois gaat opbloeien tussen Kiko en één van de heren! :D


En wat betreft de valken-verhuizing van gisteren... die is, zoals het er nu uitziet, wel goed bevallen. :D Nina en Wuppie waren gisteravond alweer aan het voeren en de jongen lagen er lekker bij. :D Met ons ''elastieken-kuiken'' gaat het redelijk... de elastieken kruipen soms omhoog tegen zijn poot, maar de stand is nu al iets verbeterd. Ik zet regelmatig de bandjes weer goed, maar echt lekker blijft het niet zitten... maar het corrigeert toch een beetje, gelukkig.



In deze kooi zitten Nina en Wuppie dus... met het blok ervoor. :D

Waar ik me wél zorgen om maakte vandaag, was dat ons elastieken Lutinootje zijn kropje niet zo vol had als zijn broertjes en zusjes... :( Er zat nog wel voldoende voer in, maar de anderen hadden veel meer... Ik denk dat hij, vanwege zijn moeilijke houding, minder goed kan concurreren om voer met zijn broertjes en zusjes... echter, Nina en Wuppie zijn goede ouders, dus er is een kans dat vanavond het kropje weer vol zit! We zullen zien! :D


Foto's van de kuikens komen later weer... Ik wil ze namelijk (zeker na de verhuizing) niet te veel storen!! Dus daarop moeten jullie nog even wachten! :P

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Hallo allemaal! :D

Jullie hebben er vast wel weer zin in... nieuwe kuikenfoto's...! :D
Dus hier komen ze!!! :D



Het hele stel bij elkaar... ;) Vooraan de oudste wildkleur, rechts de oudste lutino, achteraan de jongste lutino en helemaal links de jongste wildkleur. :D



En hier is ons kleine zorgenkindje... de spreidpoot-lutino. :(
Met pap kan ik hem gelukkig goed in leven houden tot nu toe... maar zoals je hier ook ziet, de constructies worden elke dag vastgezet maar gaan ELKE dag weer los. :( Dit kuiken is een echte druktemaker... maar we zetten door. ;)



Dit is het jongste wildkleurkuiken! :D



... en die krijgt al een kuifje...! :D Bij de rest worden de kuifpennen steeds geplukt... :(



Dit is de oudste lutino.. :D Die is wél prima in orde. ;)



En het oudste wildkleurkuiken...! :D



En tot slot de hele bende weer bij elkaar! :D Vooraan de oudste wildkleur, erachter links de oudste lutino, erachter rechts (amper te zien) de jongste wildkleur en daarachter de jongste lutino. ;)


Ik heb er helaas er geen foto's van... maar elke keer als ik met de kleine lutino beneden komt om hem te voeren, vind Rhodi het ook geweldig. :D Soms ligt hij dan naast de tafel ernaar te kijken! :D

Hij mag van mij ook best bij het kuiken en aan hem snuffelen... Rhodi zou hem toch nooit kwaad doen, hij vind hem alleen maar hardstikke leuk... hij vind álle dieren namelijk leuk! :D En dat kuiken is ook helemaal niet bang voor hem!!! :D Dus dat is heel erg leuk, Rhodi heeft er echt een klein vriendje bij! :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Riny


Hoy Diane
Als ik in je schoenen stond zocht ik komende week een DA op.
Misschien dat het hun wel lukt om een constructie aan te brengen  die wel blijft zitten .
Hopelijk vind je me niet bemoeizuchtig.
Groetjes Riny :D

ziralioness

Hoi Riny,

Daar heb ik ook al over na lopen denken... maar onze dierenarts heeft totaal geen ervaring met vogels! :(
Waar in NL zit dokter Feld ook weer?

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Riny

Dr. Feld
van Bemmelstraat 1 (hoek Kapelweg)
3818 PA Amersfoort
Tel 033-2864772
Groetjes Riny :D


*Esther*

Hoi Diane,
Succes met het lutinootje.
Meer dan je best kun je niet doen he :-\
Ik hoop voor je dat je dr Feld snel te pakken hebt, en dat hij je advies kan geven.
gr Esther

ziralioness

YIPPEE!!!! :D Vannacht zijn voor het eerst de tapebanden goed blijven zitten!!!! :D Daar ben ik echt supergelukkig mee!

Amersfoort is voor mij (zonder vervoer in Groningen) bepaald niet naast de deur... maar als het weer los gaat ga ik denk ik in elk geval maar eens bellen..! Ik zou niet graag hebben dat straks zijn pootje helemaal niet meer te redden is... als dat nu al niet het geval is. :(

Ik snap niet goed waarom die knijpringen bij dit kuiken zo slecht bleven zitten! Ik vermoed nog altijd dat de ringen die deze dierenspeciaalzaak verkocht voor valkparkieten stomweg te klein waren... :(

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

carco

Hoi

Gelukkig dat het is blijven zitten: houden zo!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!