29 maart 2024, 11:44:06

We hebben weer valkparkieten-kuikens!

Gestart door ziralioness, 30 maart 2006, 15:16:39

« vorige - volgende »

Christine

Wat een lieve foto's!
Twee lutino's in één nest zijn echt geluk hebben! :D :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

ziralioness

Deze ouders hebben tot nu toe altijd meer dan één Lutino per nest gehad... het eerste nest bestond uit twee Lutino's, die beide zijn uitgegroeid tot volwassen parkieten. Het tweede nest bestond uit 6 kuikens, maar helaas zijn deze allemaal overleden, ondanks mijn pogingen nog bij te voederen. :( Hier zaten ook een paar Lutino's bij.

En nu dus 2 om 2. ;D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Bogucci

Citaat van: Christine op  2 april 2006, 20:43:29
Wat een lieve foto's!
Twee lutino's in één nest zijn echt geluk hebben! :D :-*


Hoi hoi,

Ik heb helemaal geen verstand van mutaties en kweken. Vandaar mijn vraag, wat is zo bijzonder aan de geboorte van 2 Lutino's in een nest?

Heel veel succes met de baby-valkjes.

Groetjes,

ziralioness

Ik zou het ook niet weten, omdat mijn koppel dus altijd meerdere Lutino's hebben gekregen per nest... :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

marga

hoi
wat een dotjes zijn het
prachtig
groetjes marga

Gerda

Gefeliciteerd met je vier donsjes!!!
Leuk juist de wildkleurtjes!! Ik ben echt een wilkleur en witmaskerfan!!
Als wildkleurtjes niet hadden bestaan en er nu mensen waren die zo konden kweken, met hun mooie grijs met afstekend geel en oranje wangetjes, dan was het de meest gewilde mutatie geweest!!

Maar lutino's zijn ook prachtig hoor!!!

Ik hoop dat dit nestje net zo goed gaat als het eerste nestje, en dat ze alle vier gezond opgroeien!!

Groetjes, Gerda

ziralioness

Oh, ik vind wildkleur ook prachtig hoor, ik ben het helemaal met je eens... maar gepareld is denk ik mijn favo kleur... net als witmasker! ;D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Ik kreeg vorige keer in mijn eentje niet zulke goede foto's van de babykuikens, vond ik.... Dus... dit keer heb ik mijn vriend gevraagd of hij wilde helpen met de foto's. En dat wilde hij wel!

Dus... hier zijn de kuikentjes weer, op de foto gezet door het Roel, in mijn handen...!! :D



Hier is de hele bal kuikentjes weer..!



Vier op een rij! :D Links de twee wildkleurtjes, rechts de Lutino's.



Hier de twee Lutino's....



En hier de twee Wildkleurtjes! :D

Schattig he? :D Hoewel, een boel mensen vinden ze nog OERLELIJK nu... Hihi!!
Ze worden goed gevoerd, de kropjes zitten regelmatig lekker vol... dus hopelijk blijft het zo goed gaan! :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Tara

Hoi Diane,

ik vind ze schatjes hoor,
tegen mij wordt ook veel gezegd als ze jongen van me zien dat ze nu nog lelijk zijn, maar dat vind ik absoluut niet, maar misschien komt dat omdat wij weten hoe ze er uit zien. Ik vind die wondertjes echt keischattig!

Mooi zijn ze hoor, ze zien er heel erg goed uit!

Groetjes, Tara

Bogucci

Hoi hoi,

Ik vind ze heel grappig, maar hoe kan je nu zien om welke mutatie het gaat? Ik zie 4 gelige pluisjes.

Groetjes,

ziralioness

Je ziet het aan de oogjes; geel dons en rode ogen zijn Lutino's, geel dons en blauw ogen wildkleurtjes.

Dit kunnen dus WEL Lutino-gepareld, Wildkleur-gepareld, Wildkleur-bont, enz zijn... maar dat weet ik bij dit koppel domweg niet. :) De ''echte'' mutaties zijn dus nog niet in te schatten.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Bogucci

Citaat van: ziralioness op  3 april 2006, 19:42:20
Je ziet het aan de oogjes; geel dons en rode ogen zijn Lutino's, geel dons en blauw ogen wildkleurtjes.

Dit kunnen dus WEL Lutino-gepareld, Wildkleur-gepareld, Wildkleur-bont, enz zijn... maar dat weet ik bij dit koppel domweg niet. :) De ''echte'' mutaties zijn dus nog niet in te schatten.

Hoi hoi,

Bedankt voor de reactie. Dit is voor mij allemaal nieuw, vind het wel interessant. Heb net een vraag geplaatst onder het topic mutaties. Ik heb een  Lutino (overheersend geel) met donkere oogjes, maar jij zegt ook dat het de rode oogjes zijn waar je het aan kan zien?

Groetjes,

ziralioness

Ik snap je verwarring... mijn Lutino Wuppie heeft BLAUWE ogen...maar wel onder een rode lens, als ik héél goed kijk!
Ik weet niet of ze met volledig donkere ogen komen... maar dat zou WEL mooi zijn! :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Bogucci

Hoi hoi,

Ik kreeg net van Tara en Tjerk een reactie.
Tum Tum is volgens hen geen Lutino, omdat ze donkere ogen heeft.

Vind het wel grappig, want nu weet ik nog steeds niet met zekerheid om welke mutatie het gaat ? Ik wist wel dat ze bijzonder is :-)))

Groetjes,

ziralioness

9 april 2006, 19:53:44 #29 Last Edit: 9 april 2006, 20:04:37 by ziralioness
Ik dacht dat jullie je vast wel af zouden vragen hoe het met de kuikens gaat. Nou... prima! :D Ze zijn hun nestdons kwijt en de ogen gaan langzaam open. Ik noem ze nu ook wel 'Kalkoenen'... :P Ze worden door de ouders enorm goed verzorgd, de kropjes staan af en toe gewoon op ONTPLOFFEN!!!  :o  :D Ze groeien ook als kool, echt enorm.

Hierbij dus... FOTO's! (en dit keer in kleiner formaat) :D Ze zijn alleen al wat oud, nieuwe komen snel weer...!

5 April



Opnieuw een balletje kuikens....



Een Lutino-foto...



... en nog één...



De twee wildkleurtjes samen...



De twee Lutinootjes samen... (zie die vleugels!!!) :D



En nogmaals de wildkleurtjes! :D


8 April



De kuikens verliezen nu hun nestdons... en volgens mij worden ze weer geplukt... :(



Zie je het beginnende kuifje al bij de grootste wildkleur..? :D



Een ''kalkoen''! :P


Ze hebben nu ook wel de bijnaam ''stinkkippen''... ik moest het nestblok vandaag even verschonen, want die jongen poepen (en stinken!) de pan uit... :P Maar ik heb wel geweldig veel plezier met het grut! :D

Tot zover voor vandaag maar weer... nieuwe foto's komen binnenkort! :D

Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...