7 juni 2025, 21:49:35

kweken valkparkieten

Gestart door govert, 27 maart 2006, 17:08:19

« vorige - volgende »

govert

Hej

Maar ik had nog en vraag.Als valkparkieten gepaart hebben vogels er dan altijd eitjes??Want ze hebben donderdag gepaart zaterdag zondag maandag dus gaan ze normaal gezien eieren leggen dan of ni??Want ze zitten samen in de nestblok.Wnr zouden ze dan ong eiren leggen??

groeten

gonnie

Hoi Govert
Het hoeft niet maar normaal gesproken leggen ze dan na 14 dagen een ei.
Groetjes Gonnie

govert

dus als ze paren daarom leggen ze geen eieren dus ??Hoe weet je dan dat ze eieren gaan leggen?? Want ze zitten in de nestblokken enz hoor!

gonnie

Ik snap je vraag niet , kan je hem anders stellen
Groetjes Gonnie

govert

a awel dus wnr weet je als je vogels gaan eiren leggen??Want je zij toch ni da als ze paren da er daarom geen eieren van komen waarom niet ?? ???

gonnie

27 maart 2006, 20:53:18 #5 Last Edit: 28 maart 2006, 08:49:43 by Stijn dc
Mijn valken paren al een tijdje samen , en kortgeleden heb ik er een broedblok ingehangen, omdat ik zag dat het popje een dikke cloaca had ,en op de rug was te zien dat ze een ei in zich had.
Ze zijn toen rap gaan leggen , nu 4 eieren.

Ze paarde al ver voor de tijd maar toen kregen ze nog geen eieren , nu zijn ze beide oud genoeg , en krijgen dus nu wel eitjes.
Groetjes Gonnie

govert

dus er hangt bij mij ook en blok in en ze paren al vanaf donderdag dus kan ik eiren verwachten??

Groeten

nick01

28 maart 2006, 11:35:52 #7 Last Edit: 28 maart 2006, 11:37:23 by nick01
standaard gezien rekent men als volgt ze gaan met ze 2-en t blok inspecteren daarna volgt een paring en dan na die paring kun je na plusminus 14 dagen je eerste ei verwachten en dan om de dag.
dus na 14 dagen 1 ei , een dag niet , die dag daarna weer 1 enz.
maar zoals al gezegd werd ze kunnen al best een tijdje aan t paren zijn en niks doen er zijn altijd uitzonderingen.
tijd en ervaring zal t leren op een gegeven moment zie je wel aardig aan je eigen vogels wat er speelt.
hou t voorlopig maar gewoon op plusminus 14 dagen na de paring.

Wisse

Het paren zegt inderdaad niet zo heel veel. Mijn jonge valken zitten normaal gesproken allemaal bij elkaar in de vlucht. Vanaf 3 maanden (ong.) beginnen ze dan al te paren met elkaar. terwijl er niks geen nestkasten zijn. Ik heb ook nog nooit eitjes op de grond zien liggen.
Het paren zegt dus niet alles!
Die 14 dagen is inderdaad wel redelijk!

Suc6 en een goeie kweek

Wisse