6 mei 2025, 21:56:02

Kaal

Gestart door Janosic, 14 juni 2003, 23:55:42

« vorige - volgende »

Janosic

Mijn 3 jongen zijn allemaal voorzien van een beginnend verenkleed. Eentje is zelfs gepareld. Alleen bij de jongste ontbreekt er iets. Hij is namenlijk kaal op de kop. Ik noem hem Koyak :D.

Is het normaal dat een jong zo lang kaal op de kop is? Ik weet zeker dat de vader de jongen niet plukt. Anders zouden de andere twee het ook moeten hebben ::).

Tara

Hoi Janosic,

het kan best zijn dat dit het zwakste jong is of dat het een speciaal jong is dat ze die verkiezen om toch te plukken. Je kan zien of ze wordt geplukt als er geen enkel beginsel van hulsels te besporen is op het kopje.

Groetjes, Tara

Remco_Ultee

Of is het misschien een Lutino? alle Lutino's zijn achter hun kuif kaal op hun kop..of is hij echt helemaal kaal? Waarom noem je hem dan niet gabber? maar leuke naam hoor  :)
Hopelijk wordt hij niet geplukt, en ach, daar komt hij dan toch wel overheen? Veel plezier met je nestje

Janosic

Ik denk niet dat het een lutino is. Hij is nml voor de rest grijs. Er zijn totaal geen hulsjes op de kop te bespeuren.

Zou hij dan toch geplukt worden? :-[

Tara

Hoi,

het duurde ook langer voor de pluimen op Kaila's kopje gingen groeien maar daar stonden altijd hulsels op, alleen gingen die niet open. Het is spijtig maar volgens mij wordt ze geplukt, die kan je dan beter apart nemen als het te erg is ...

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Janosic,
Ik had een albino jong en daar was eerst ook geen veer op zijn kopje te zien omdat bij albino's de veren ook later komen.
Ook was ie wel wat geplukt maar de veren kwamen duidelijk later.
Bij het ene valkje komen die sneller dan bij de ander.
Ik denk wel dat er nog veren zullen komen hoor en als ze geplukt zouden zijn komen ze ook zeker snel terug dus je hoeft je geen zorgen te maken.

Groetjes, Paul