geel met zwarte ogen (vogelmarkt heeten)

Gestart door nick01, 26 maart 2006, 12:14:15

« vorige - volgende »

nick01

26 maart 2006, 12:14:15 Last Edit: 26 maart 2006, 12:44:21 by nick01
ik heb op de markt een gele valk gekocht met zwarte ogen.
wat kun je daar dan t best op zetten.
t is een hele grote vogel helaas wel met een kaal plekje op de kop maar dat probeer ik er uit te kweken.
ook ziet hij/zij er nog een beetje versuft uit maar met een beetje zorg en aandacht kom ik denk ik een heel eind.
hopelijk is t geen lutino maar een echte gele.
een geslaagde reis was t naar heeten.
nieuwe aanwinst die gele een cinnamon bonte witmasker en een bonte witmasker.
de bonte witmaskers kostte hier tussen de 20 en 25 euro dus mooie prijzen.

Rianne

Hoi,

de intensiteit van de rode kleur van de ogen wordt iets minder als een valkje ouder wordt, maar zwart wordt het zeker niet. Ik zou nog eens goed kijken als het valkje al wat gewend is. Maar het is zeker een schoonheid. :)
Nel (Bobbie) heeft ook een geel valkje, daar is ook een onderwerp over bij mutaties.

Rianne

Waarschijnlijk is de verkoop advertentie van degene die dit topic heeft gemaakt. Maar zet dan je naam bij de advertentie.
Duidelijk rode ogen. ;)

Bianca

dat viel mij ook op op marktplaats, daar waren de ogen ook ineens roder op dezelfde foto. :P
Het is gewoon een erg gele lutino , en echt geen geel.
Jammer maar helaas, zou toch leuk zijn als het wel zo was want geel vind ik echt heel mooi, hopelijk komt er ooit in de verre toekomst nog een gele geelwang, zou ik helemaal tegek vinden! :D

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Marco

Citaatik heb op de markt een gele valk gekocht met zwarte ogen.
wat kun je daar dan t best op zetten?

Volgens mij is deze vraag de insteek voor dit topic en niet of er wel of niet photoshop gebruikt is in deze foto.
Misschien dat iemand een antwoord heeft voor de het medelid dat deze vraag stelt.
Hij of zei stelt deze vraag niet omdat hij het antwoord al weet..............
Geef gewoon antwoord, als je het weet, en maak er verder geen welles/nietes topic van.

nick01

27 maart 2006, 21:08:38 #5 Last Edit: 27 maart 2006, 21:10:28 by nick01
t valt me een beetje tegen wat voor een reacties ik hierop krijg (behalve van marco).
ja ik heb de ogen aangepast waarom? omdat ik zelfs met een lampje een beetje tegen t oog aangeschenen heb en dan is die zelfs nog niet rood maar neem ik een foto dan krijg ie wel iets rode ogen daarom dacht ik al laat ik de ogen iets zwart maken anders is t niet geloofwaardig.
maar datzelfde heb ik ook wel eens met gewone valken die geen roodoog zijn.
maar ik heb ook een oude lutino pop die heeft altijd rode ogen en die is 2,5 jaar oud.
maar inderdaad ik vroeg me af wat er tegen te zetten om dat verschrikkelijke gele er in te houden.
nogmaals ik voel me een beetje aangevallen.
mijn titel geel met zwarte ogen leek me voor de hand liggend en ik had er achter gezet vogelmarkt heeten omdat een ieder misschien ook wel wou zien wat je op zo'n kleine markt kunt kopen of hoe t er was.
als ik dit allemaal verkeerd heb gebracht mijn excuses maar ik heb nog steeds t idee dat t echt een gele zwartoog is ik heb net nog gekeken.

Bianca

als het echt geel met zwarte ogen is kun je er natuurlijk gewoon een overwegend gele lutino man tegenover zetten , of een andere gele natuurlijk, maar die zijn iets moeilijker te vinden. ;)

jammer dat je je aangevallen voelt maar het kwam idd wat vreemd over om de ogen zelf zwart te maken en dan erbij te zeggen, kijk maar echt zwart. ::)

Ik geloof je ook wel als je gewoon zegt dat het zo is, of probeer een foto te maken in het daglicht zonder flits dan zie je pas echt verschil. :)

maar op deze manier begrijp ik best wel een beetje waarom er aan getwijfeld wordt. wat zou jij zelf denken als je deze twee "verschilende" foto's zou zien?

Hoop dat je een passende man voor haar vind

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

nick01

ja oke ik snap ook wel dat jullie twijfelen maar waarom dan die reacties?
als t niet zo is hou ik toch maar alleen mezelf voor de gek en niet jullie?
maar goed ik ga er verder niet op in en ik hoop jullie ook niet want daar hebben we allemaal denk ik niks aan toch.
ik heb die man gezien dat is die man die ik kon kopen maar nu zie ik dat er hele hoge prijzen worden betaald dus maar ff kijken.

Stijn dc

hoi

vervelende reacties hier...

Het maakt toch helemaal niet uit dat je die ogen wat zwarter maakt met photoshop, het is net goed zodat we een goed beeld krijgen van je vogel, en niet denken dat ie rode ogen heeft, wss door de flitslamp. Ik vind je vraagstelling ook helemaal niet verkeerd, of je topictitel, helemaal niets mis mee. Je stelt je vraag netjes en goed geformuleerd, dus ga zo door

Gerda

28 maart 2006, 09:43:34 #9 Last Edit: 28 maart 2006, 09:48:41 by Gerda
Sorry Stijn, maar daar ben ik het helemaal niet mee eens. Als je een vogel te koop aanbied via een advertentie met foto of een foto plaatst om de mutatie goed te laten zien, vind ik niet dat je deze foto kunt aanpassen met een fotoprogramma!!
Hoe ver ga je dan, alleen de rode ogen wegwerken, de vogel misschien wat geler maken, parels geven etc!!!!

En in dit geval al helemaal niet, omdat er wordt gezegd: geel met zwarte ogen en juist de ogen zijn bewerkt!!

Ik vind de opmerkingen die hier gemaakt worden terecht. En ik vind het geen 'vervelende opmerkingen'.

Dat neemt niet weg Nick, dat je vraag ook terecht is, maar het maakt wel een beetje rare indruk zo.
Ik hoop dat iemand je het antwoord op je vraag kan geven.

Groet, Gerda

Stijn dc

hoi

ik ben het met je eens dat je geen foto's moet bewerken als je de vogel wil verkopen. Ook geen kleur toevoegen of parels zetten. Maar als je op dit forum een duidelijke foto van je vogel wil laten zien, met zwarte ogen, zoals ze in het echt zijn, waarom kan dit dan niet. Het is toch niet de bedoeling dat je een vertekend beeld geeft.

nick01

28 maart 2006, 10:35:53 #11 Last Edit: 28 maart 2006, 10:40:38 by nick01
gerda ik ben t met je eens tot op zekere hoogte.
als ik een vogel aanbiedt maak ik de foto op zijn minst iets lichter om de vogel goed te laten zien omdat ik vaak donkere foto's maak.
maar ik heb dat gedaan omdat ik vermoed dat die rode ogen komen door de flits.
bij mensen zie je toch ook vaak rode ogen en dat hebben ze toch ook niet.
zij heeft ze zwarte ogen ook als ik met licht van de lamp bekijk.
maar als t een lutino is zouden de ogen toch veel roder op de foto moeten staan net als bij een fallow bv dan krijg je wat je op onderstaande foto krijgt.
die heeft t hele oog veel roder en veel intensiever bij die gele van mij met die ene foto zie je alleen een dokerrood puntje of hoe je t ook noemt alleen t midden van t oog zeg maar.
een foto voorzien van parels ofzo lijkt me niet onopvallend te kunnen ik ben totaal niet handig met computers maar dat lijkt me iets te ver gezocht.
maar zoals je ziet heb ik m op marktplaats gewoon staan zoals ze is maar hier had ik m neergezet met zwarte ogen omdat ik er nog steeds van overtuigd ben dat ze zwart zijn.

Rianne

Hoi,

het komt vaker voor dat mensen een foto plaatsen, en dat door de flits de ogen rood worden. Maar zeg dat dan ipv de foto te bewerken. Mensen krijgen zo het idee dat ze voor de gek gehouden worden.
Er staat idd zo'n gele man op marktplaats, en anders moet je zelf de vogelbeurzen afstruinen.

nick01

ja ik heb m gezien maar ik ga echt niet 90 euro betalen voor die valk dat vindt ik te gek.
ik kon wel helemaal aan haar eisen voldoen want ze komt bij mij in de voliere en ze krijgt een keuze uit poppen maar ze koos liever voor die 90 euro en dat ie waarschijnlijk toch binnen in een kooi blijft wat ze eerst per se niet wou.
maar maakt me niet uit ik zoek wel verder en vogelmarkten bezoeken is alleen maar leuk vindt ik.

nick01

29 maart 2006, 18:58:43 #14 Last Edit: 29 maart 2006, 19:00:50 by nick01
ja ik dacht dat een kweker waarschijnlijk nooit zo veel geld betaald voor zo'n vogel.
mensen die eenmalig een vogel aanschaffen hebben er meestal meer geld voor over dacht ik.
maar goed over dit onderwerp zeg ik voor de rest niks meer want dan krijg ik bonnie weer op mijn dak. :-[