7 mei 2025, 14:40:56

hoofdje kaal aan de achterkant

Gestart door jim, 24 maart 2006, 18:18:43

« vorige - volgende »

jim

ja zou kunnen dat hij geplukt is maar het is een aardig plekje hoop maar dat ie niet iets heeft dat me andere vogels san ook ziek maakt

Riny

Hoy Jim
Dat is een cinnamon gepareld valkje wat je hebt.
Ik denk ook dat hij misschien een beetje geplukt is.
Groetjes Riny :D

jim

ik hoop het in ieder geval bedankt voor de info

M.

Kan ook stress zijn toch?

Ik hoorde van iemand laatst dat als een valkje gestressed is dat de veertjes er daar ook uit kunnen vallen...

Mijn ene lutino heeft geen kale plek, de ander wel een beetje, maar volgens een kennis kwam dit door de stress,.

Het is ook niet helemaal kaal, want in t midden van de driehoek zitten wel veertjes..

Riny

Hoy M
Lutino's en Albino's hebben vaker een kale plek ,dat heeft met doorfokken te maken.
het is ook altijd beter om roodogigen niet met elkaar te laten kweken.
Dit omdat je dan zwakkere jongen krijgt.
Groetjes Riny :D

M.

Dat weet ik van Lutino's en albino's, maar de ene heeft dus geen kale plek, en de ander heeft wat kleine kale plekjes, en dat was volgens de mensen waar ik ze destijds van kocht niet zo toen ze daar waren, dus volgens hun komt het van de stress.

Deze 2 gaan straks als het snachts warm genoeg is de buitenvoliere in, en in principe zal ik niet met deze vogels gaan broeden, en ik heb zelf ondertussen het vermoeden dat het 2 poppen zijn, omdat er altijd maar hetzelfde geluidje uitkomt, terwijl alle andere valkenmannen hier ook al voelden ze zich nog niet heel erg thuis, alwel gelijk begonnen met fluiten.